//

App op iphone

App op iphone discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb mijn eigen kleine app nu af. Ik heb hem ook op mijn iphone gezet maar als ik hem start zegt hij kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-04-09, 11:29
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard App op iphone

Hallo,

Ik heb mijn eigen kleine app nu af.
Ik heb hem ook op mijn iphone gezet maar als ik hem start zegt hij kan niet worden gestart.

Ligt dit eraan dat de firmware verkeerd is?

Groetjes!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-04-09, 12:13
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Het kan zoveel redenen hebben. Iets meer informatie zou wel handig zijn.

Krijg je een foutmelding?

Je kunt bijvoorbeeld in de Console kijken in XCode, of in de crashlogs in de Organizer (ook vanuit XCode). Zie je daar een foutmelding?
  #3  
Oud 12-04-09, 12:53
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Het kan zoveel redenen hebben. Iets meer informatie zou wel handig zijn.

Krijg je een foutmelding?

Je kunt bijvoorbeeld in de Console kijken in XCode, of in de crashlogs in de Organizer (ook vanuit XCode). Zie je daar een foutmelding?
Precies zegt hij:
'Het programma (app naam) kan niet worden geopend'

Bij xCode als ik hem daar test en make dan doet hij het op de simulator.
Licht het niet aan de firmware waar hij op staat?
Hij staat op: Simulator - 2.2.1 Debug

Fout log vind ik niet echt maar er zitten geen fouten in enkel wil hij niet op de iphone starten.

Ik heb 2 bestanden:
Naam.app
Naam.Ipa

Allebei doen ze het niet?
Bedankt voor je hulp!

Laatst gewijzigd door Dreissen; 12-04-09 om 12:58.
  #4  
Oud 12-04-09, 12:59
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Trouwens als ik device en firmware selecteer krijg ik de volgende fout:

CodeSign error: Code Signing Identity 'iPhone Developer' does not match any code-signing certificate in your keychain. Once added to the keychain, touch a file or clean the project to continue.
  #5  
Oud 12-04-09, 12:59
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Hoe zet je hem precies op de iPhone? Vanuit XCode of op een andere manier?

Als je in XCode namelijk links bovenin kiest voor Device ipv Simulator (bij Active SDK) dan installeert hij hem op de iPhone. Vervolgens kun je in het Console scherm (vanuit het Run menu) zien wat er gebeurt als je app gestart wordt op de iPhone.

Het is ofwel een bug in je app (dat hij het in de simulator goed doet is geen garantie dat hij het ook doet op de iPhone) of iets niet goed met je provisioning certificaten. (Edit: ah, zie net je vorige post. Ben je wel lid van het betaalde development program?)
  #6  
Oud 12-04-09, 13:05
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Als ik device doe ipv simulator word het bestand naam.app rood ofwel ik krijg die fout ik ik net ookal stuurde.
Zelfs met een simpele hello world doet hij het niet?
Zou je mij niet een stukje code kunnen geven waarvan je zeker weet dat hij het doet op firmware 2.2.1.
Als hij dan werkt weet ik dat het aan mijn app ligt.

Heel erg bedankt!

Laatst gewijzigd door Dreissen; 12-04-09 om 13:09.
  #7  
Oud 12-04-09, 13:15
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Het ligt niet aan de code, het ligt aan de certificaten waarmee XCode je applicatie probeert te signen. Voordat je een applicatie op de iPhone kunt zetten -- ook om te debuggen en te testen -- moet je provisioning certificaten aanvragen bij Apple en instellen in je project. Aangezien jouw Code Signing Identity nog op "iPhone Developer" staat, heb jij dat blijkbaar niet gedaan. (In plaats van iPhone Developer moet de naam van je Developer Program account daar staan.)

Ben je geen lid van het betaalde Developer Program, dan heb je pech. Ben je wel lid, dan kun je op de Portal van Apple informatie vinden over hoe je die certificaten aanmaakt.
  #8  
Oud 12-04-09, 13:19
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Het kan zoveel redenen hebben. Iets meer informatie zou wel handig zijn.

Krijg je een foutmelding?

Je kunt bijvoorbeeld in de Console kijken in XCode, of in de crashlogs in de Organizer (ook vanuit XCode). Zie je daar een foutmelding?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Het ligt niet aan de code, het ligt aan de certificaten waarmee XCode je applicatie probeert te signen. Voordat je een applicatie op de iPhone kunt zetten -- ook om te debuggen en te testen -- moet je provisioning certificaten aanvragen bij Apple en instellen in je project. Aangezien jouw Code Signing Identity nog op "iPhone Developer" staat, heb jij dat blijkbaar niet gedaan. (In plaats van iPhone Developer moet de naam van je Developer Program account daar staan.)

Ben je geen lid van het betaalde Developer Program, dan heb je pech. Ben je wel lid, dan kun je op de Portal van Apple informatie vinden over hoe je die certificaten aanmaakt.
Klopt bedankt!
Hij werkt dalijk als het goed is wel met de goede gegevens!

Ty! (Topic mag gesloten worden)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App door review krijgen / hoe app meer diepgang te geven voor app store klaverentwee Ontwikkelen voor iOS 2 10-01-11 20:18
Apple komt binnenkort met conversie app en vertaal app? app? libia Chat en geruchten 3 29-09-09 21:49
Iphone app icoontje blijft staan na deleten app menno20 iPhone Apps 5 02-02-09 00:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.