//

Zelf een app ontwikkelen, hoe lang duurt dat eigenlijk?

Zelf een app ontwikkelen, hoe lang duurt dat eigenlijk? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik wil eigenlijk zelf wel eens leren hoe je zo'n app maakt, maar hoe lang duurt het voordat je het ontwikkelen van een eenvoudige ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-04-09, 12:26
bogus2010 bogus2010 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard Zelf een app ontwikkelen, hoe lang duurt dat eigenlijk?

Hoi,

Ik wil eigenlijk zelf wel eens leren hoe je zo'n app maakt, maar hoe lang duurt het voordat je het ontwikkelen van een eenvoudige app (bijv. eenvoudige calculator)eigenlijk onder de knie hebt (iemand met geen ervaring)? Wat is een reële inschatting?

Ik heb zelf geen ervaring in programmeren, kan iemand mij een boek/site aanraden?

Groeten,

B
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-04-09, 13:02
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard

Ik ben zelf ook pas begonnen met het leren en ontwikkelen van een App voor de iPhone en het is vrij ingewikkeld om bekend te raken met het framework en de taal, maar zoals dat gaat met alle talen als je het 'truukje' eenmaal door hebt is het gigantisch simpel en produceer je binnen no-time de meest briljanten Apps.

Als je uberhaupt nog geen ervaring hebt met programmeren dan wordt het denk ik wel een stukje ingewikkelder gezien het wel kennis vereist in het gebied van Objective-C en OOP (Object Orientated Programming).

Hetgeen wat ik je kan aanraden is de Standford University Course, ik weet niet hoe makkelijk het is om daarbij in te stromen zonder enige kennis maar ik zou zeggen probeer het. Het is gratis.

Evan Doll and Alan Cannistraro - iPhone Application Programming

Ps. Dit is zo een beetje de meest voorkomende vraag. Waar begin ik? Als je wat Googled kan je het commentaar van andere lezen en kom je al snel op boeken ed.

Laatst gewijzigd door iMario; 27-04-09 om 13:10. Reden: Gebruik voortaan de Edit-knop.
  #3  
Oud 27-04-09, 13:13
bogus2010 bogus2010 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de snelle reactie en de podcast. Hebben we weer even wat te kijken . Denk je dat het moet lukken om binnen een maand het onder de knie te hebben en nog een maand om een eenvoudige app te lanceren?

Gewoon uit interesse, mocht ik iemand willen inhuren om een app te maken (calculatie app voor luchtvaart), wat zou zoiets kosten? Moet ik dan aan 100 euro of aan 10.000 euro denken?

Groeten,
B
  #4  
Oud 27-04-09, 13:43
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard

Binnen een maand is wel heel optimistisch! Maar dat is mijn mening. Denk dat je het dan wel heel erg onderschat. Maar wie weet, ik zou zeggen, kijk hoever je komt met de podcasts en of je dat allemaal begrijpt en misschien dat het je lukt. Ligt er een beetje aan hoe ingewikkeld je applicatie is natuurlijk

Ik weet niet hoe hoog de prijzen hier liggen. Maar voor een simpele applicatie zou je bij moeten denken tussen de 1.500 en 3.000 euro.

Veel succes
  #5  
Oud 27-04-09, 15:02
bogus2010 bogus2010 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard

Bedankt Mark voor de reactie. Ik weet idd dat het wel erg optimistisch is . We gaan eens kijken hoe het werkt........dat worden weer veel nachtuurtjes...
  #6  
Oud 23-07-10, 09:09
kjansson kjansson is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 1
Standaard Luchtvaart app?

Hallo Bogus,

Ik zag net jouw oude posting hier. Mijn bedrijfje is een aantal apps
voor de luchtvaart aan het maken; ik heb daarvoor een programmeur aangenomen etc etc dus als je je idee nog niet hebt uitgebracht, kunnen
we altijd eens praten!

Gr.

Karel
  #7  
Oud 15-08-10, 10:05
umbra989 umbra989 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 3
Standaard

Ik ben zelf een redelijke programmeercrack geweest in Delphi en nu php maar het kost je al gauw een drie maanden om je eerste bugvrije app te maken. De onderwerpen waar het meeste tijd in gaat zitten is de bais van objective C en het memorymanagement van de iPhone.

De Stanford cursus is inderdaad goed om te volgen en verder zou ik het boek iPhone app development for dummies aanraden. Dat is een boek van 400 pagina's dat goed in elkaar zit.
  #8  
Oud 12-10-10, 13:20
media1969 media1969 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik zoek iemand die misschien kan maken voor mij wie voelt zich geroepen

M.v.g
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zelf een App te ontwikkelen? Cees Rijneveen Ontwikkelen voor iOS 15 06-02-11 18:44
hoe lang duurt jailbreak sten123 Archief 1 30-12-09 21:48
Nummer porteren duurt dat lang? verschel Overige providers Nederland 2 01-03-09 19:45
Hoe lang duurt een restore? stenito Archief 5 29-07-08 13:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:37.