iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   P2000 programma (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/33437-p2000-programma.html)

iScorpio 28-04-09 07:16

P2000 programma
 
Is dit een idee voor een programma: P2000

Er loopt al een kleine topic over en voor de eventuele ontwikkelaars wil ik hier graag verder gaan. Denk dat hier best wel animo voor is en ik zou er zeker geld voor over hebben om zoiets te kopen.

ideveloper 28-04-09 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 281585)
Is dit een idee voor een programma: P2000

Er loopt al een kleine topic over en voor de eventuele ontwikkelaars wil ik hier graag verder gaan. Denk dat hier best wel animo voor is en ik zou er zeker geld voor over hebben om zoiets te kopen.

Dit zit al in iStart.

iScorpio 28-04-09 10:10

iStart heeft mogelijkheden die ik helemaal niet nodig heb (te veel een aardig aan de prijs als je niet alles nodig hebt). Een programma speciaal voor P2000 zou denk ik veel mensen aanspreken.

Nu kan je natuurlijk via Safari ook speciale P2000 pagina's bezoeken maar deze zijn niet gemakkelijk te bekijken op een iPhone.

ideveloper 28-04-09 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 281606)
iStart heeft mogelijkheden die ik helemaal niet nodig heb (te veel een aardig aan de prijs als je niet alles nodig hebt). Een programma speciaal voor P2000 zou denk ik veel mensen aanspreken.

Nu kan je natuurlijk via Safari ook speciale P2000 pagina's bezoeken maar deze zijn niet gemakkelijk te bekijken op een iPhone.

Ja iStart heeft inderdaad heel veel functionaliteit. Als je al die apps los moet kopen ben je veel meer kwijt. Maar het blijkt toch dat mensen liever meerdere goedkope kleine apps kopen dan 1 grote die alles kan.

Dit is in iedergeval een les die we hebben geleerd.

JWVD 04-05-09 15:40

Ik ben begonnen met het maken van een simpele app voor P2000, ik houd jullie uiteraard op de hoogte ;)

roelie91 04-05-09 18:57

Mooi man!

Zit er ook al lang op te wachten.;)

nkooiker 04-05-09 20:29

Ik heb dit plan ook al een tijdje op de plank liggen, maar kom er steeds niet aan toe. Bovendien, waar haal je die P2000 vandaan? Er zijn wel wat sites die dat publiceren, maar die kun je ook niet zomaar rippen lijkt me ;) En zelf die informatie binnenhalen zie ik ook wel zitten, alleen geen idee hoe dat werkt. Wat ben jij van plan JWVD?

JWVD 05-05-09 01:56

Samenwerking met een van die sites, diverse mailtjes zijn zijn al onderweg :)

roelie91 12-05-09 18:31

En is er al vooruitgang?:):)

sossienl 12-05-09 19:41

Alarmeringen.nl heeft laten weten dat iStart geen gebruik meer mag maken van hun content. Ook zij zijn bezig met een eigen applicatie

Myrdhin 13-05-09 02:28

Gelukkig kan je die P2000 berichten zelf ook uit de ether plukken...

JWVD 13-05-09 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sossienl (Bericht 285990)
Alarmeringen.nl heeft laten weten dat iStart geen gebruik meer mag maken van hun content. Ook zij zijn bezig met een eigen applicatie

Ze maken een eigen applicatie, ik wou hun feed namelijk ookal gebruiken ;)

Myrdhin 13-05-09 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sossienl (Bericht 285990)
Alarmeringen.nl heeft laten weten dat iStart geen gebruik meer mag maken van hun content. Ook zij zijn bezig met een eigen applicatie

Toch wel grappig eigenlijk want het is niet eens "hun" content. Iedereen met een scanner en de juiste software kan die berichten ontvangen en in een database zetten. Zij voegen aan de "ruwe" berichten niets toe.

Als je die berichten op je eigen server verwerkt en opslaat zodat je gebruikers van je applicatie niet steeds naar alarmeringen.nl gaat maar naar je eigen server kunnen ze je ook niets maken dat je die site teveel belast.

Ik heb inmiddels een scanner aan mijn server hangen die netjes de berichten ontvangt en ben nu bezig met de verwerking ervan. Wie weet komt er nog wel een applicatie. De basis, zoals het koppelen aan een regio is niet echt moeilijk. Het koppelen aan b.v. zoiets als Maps wel, omdat straatnamen niet altijd even duidelijk worden genoemd of op verschillende manieren.

mightymike 14-05-09 11:44

Hier ook iemand met erg veel intresse!
wilde zelf ook aan de slag gaan tot ik er achter kwam dat je alleen kan developen voor IPhone/pod

als je mac osx draait,.. ik zelf draai xp :(

mightymike 18-05-09 15:55

hoe staat t eigenlijk met deze app?

roelie91 18-05-09 17:28

Ben ook benieuwt:)

ruud007 18-05-09 21:35

al nieuws over de p2000 app?? wil hem graag hebben eventueel ook testen!

Myrdhin 18-05-09 22:30

Ik ben op dit moment zo ver dat de berichten netjes in een database worden gezet. Nu zorgen dat de capcodes verwerkt worden zodat je de berichten per regio kan bekijken. Daarna is het niet zo moeilijk meer om het te koppelen aan een iPhone applicatie.

roelie91 18-05-09 22:41

Oke dan,

Is het ook mogelijk om een sound te kiezen voor als er een melding binnekomt en werkt deze ook op de achtergrond dus dat die constant nieuwe meldingen binnen haalt?

Myrdhin 18-05-09 22:56

Uhm.. ik ben nog niet aan het werken aan de iPhone applicatie.. Eerst zorgen dat alles goed in de database op de server staat en dat ik die goed uit kan lezen. Dan pas komt de koppeling naar een iPhone app.

En die applicatie zal niet op de achtergrond werken want dat staat Apple niet toe. Meldingen kunnen met iPhone OS 3.0 misschien wel via push gestuurd worden, maar dan wel gefilterd naar bijvoorbeeld regio want je wilt echt niet van elk bericht een push notificatie ontvangen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.