iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Multiline UITableViewCell (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/33522-multiline-uitableviewcell.html)

SkyTrix 29-04-09 16:09

Multiline UITableViewCell
 
Hey developers,

Ik ben op zoek naar een manier om een multiline UITableViewCell te creëren. Op internet heb ik al wat snippets gevonden, maar dat blijkt niet te werken. Ik wil dus gewoon een cell waarvan ik de text set, en die dan een mooie UITableViewCell geeft met de correcte hoogte en wordwrapping..

Helaas ben ik er nog niet in geslaagd? Jullie wel?

Myrdhin 29-04-09 19:37

Correctie...
Je bedoelt dat je een stuk tekst wilt toekennen wat als de tekst te lang is automatisch wordt verdeeld over meerdere regels en dat dan de hoogte berekend wordt. Je kan dus ViewCells krijgen met verschillende hoogtes.

SkyTrix 29-04-09 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Myrdhin (Bericht 282135)
Correctie...
Je bedoelt dat je een stuk tekst wilt toekennen wat als de tekst te lang is automatisch wordt verdeeld over meerdere regels.

Klopt.. Had ik dat dan niet zo gezegd dan?

Myrdhin 29-04-09 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SkyTrix (Bericht 282137)
Klopt.. Had ik dat dan niet zo gezegd dan?

Ik las het iets te snel. Ik dacht dat je een ViewCell wilde met 2 regels met verschillende tekst.

SkyTrix 29-04-09 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Myrdhin (Bericht 282139)
Ik las het iets te snel. Ik dacht dat je een ViewCell wilde met 2 regels met verschillende tekst.

Nee, dat lukt wel. :)

Iemand?

ideveloper 30-04-09 09:26

In iFacts passen we dat toe.

Gebruik onderstaande methode op per rij een andere hoogte terug te geven.
Code:

- (CGFloat)tableView:(UITableView *)tableView heightForRowAtIndexPath:(NSIndexPath *)indexPath
En NSString heeft een functie sizeWithFont waarmee je de hoogte kan berekenen.

Succes.

SkyTrix 01-05-09 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 282261)
In iFacts passen we dat toe.

Gebruik onderstaande methode op per rij een andere hoogte terug te geven.
Code:

- (CGFloat)tableView:(UITableView *)tableView heightForRowAtIndexPath:(NSIndexPath *)indexPath
En NSString heeft een functie sizeWithFont waarmee je de hoogte kan berekenen.

Succes.

Heb je misschien een klein werkend voorbeeldje. Ik weet dat het met die functie moet, maar krijg steeds rare error's. Heb al zowat elk topic erover gelezen op iPhoneDevSDK.. :S

Het zou een grote hulp zijn

gekkepietje 01-05-09 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SkyTrix (Bericht 282475)
maar krijg steeds rare error's

Wat voor errors krijg je dan?

SkyTrix 01-05-09 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje (Bericht 282504)
Wat voor errors krijg je dan?

Nuja, raar.. Bijvoorbeeld in een method die ook een UITableView neemt, staat er dat je de width moet opvragen. Maar dat is blijkbaar geen property. Al staat er toch wel geschreven tableView.width..

SkyTrix 03-05-09 10:51

Iemand die zo vriendelijk is om een klein projectje te posten? :) Het is niet dat ik niet kan programmeren, maar deze is echt wel een pain in the ass..

Many thanks voor diegene ;)

wbroek 04-05-09 12:32

Hier klein voorbeeldje wat je in de "heightForRowAtIndexPath" kan zetten:
Code:

CGSize aSize; 
aSize = [jouwstring sizeWithFont:[UIFont systemFontOfSize:13] constrainedToSize:CGSizeMake(320.0, 480.0) lineBreakMode:UILineBreakModeTailTruncation];

waarbij je dus de font groote en eventueel soort font aangeeft, de grote waarin de tekst moet komen en welke soort afbrekingen je wilt hebben..

Je krijgt dus de een grote terug die je terug kunt geven....

Myrdhin 12-05-09 17:22

Ik ben er een tutorial over tegengekomen:
How to make UILabel / UITableViewCell to have a dynamic height - Blog of Max Horvath


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.