//

Tips App maken?

Tips App maken? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallooo mensen! Ik wil graag een officiële App maken voor de iPhone 3G. Het gaat hier om de roosterwijzigingen van mijn school; www.dewillem.nl . Echter ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-05-09, 16:19
jerome2710's schermafbeelding
jerome2710 jerome2710 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Oud-Beijerland, Zuid-Holland
Berichten: 14
Standaard Tips App maken?

Hallooo mensen!

Ik wil graag een officiële App maken voor de iPhone 3G. Het gaat hier om de roosterwijzigingen van mijn school; www.dewillem.nl.

Echter heb ik nog geen idee hoe programmeren met de iPhone werken en heb ik dus jullie hulp nodig!

De bedoeling is dus om de roosterwijzigingen van "Poortwijk" en "Zoomwijck" via een applicatie te laten zien op de iPhone. Deze twee locaties gescheiden door een optie menu (?).
De roosterwijzigingen moeten dus vanaf de site komen. Dit zou dus via Wi-Fi of 3G moeten gaan om de gegevens op te halen.

Ik hoop dat jullie me wat kunnen vertellen!
Bedankt,
Jerome
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-05-09, 01:49
danielpunt's schermafbeelding
danielpunt danielpunt is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 87
Standaard

Ik zie dat je Windows gebruikt, maar ontwikkelen met de officiele SDK kan alleen op een Mac. Maar volgens mij zijn er ook wel manieren omdat op een PC te doen, maar daar weet ik weinig vanaf.

Maar wat je moet doen (in het kort): De actuele informatie ergens via een server aanbieden als XML of JSON bijvoorbeeld (ik zou kiezen voor JSON, kleiner in bestandsgrootte en is makkelijker te parsen) en die informatie ophalen in je app en dan de juiste gegevens weergeven.

Ik weet niet of je programmeer ervaring hebt, als je dat niet hebt lijkt het mij onverstandig om gelijk in Objective-C te duiken.

Misschien kun je er ook een webapplicatie van maken. Dan ben je gewoon bezig in HTML, CSS en Javascript. Veel laagdrempeler dan Objective-C, maar als je het goed doet kun je er mooie dingen mee maken

In het developer center van Apple (developer.apple.com/safari, je kan je gratis aanmelden) staan goede voorbeelden voor de iPhone.
  #3  
Oud 19-05-09, 16:14
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Als het via een XML of RSS pagina gaat kun je een XML/RSS reader maken.
  #4  
Oud 19-05-09, 19:33
danielpunt's schermafbeelding
danielpunt danielpunt is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 87
Standaard

En die XML kun je eventueel nog zelf genereren via PHP of Ruby oid.
  #5  
Oud 19-05-09, 21:05
jerome2710's schermafbeelding
jerome2710 jerome2710 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Oud-Beijerland, Zuid-Holland
Berichten: 14
Standaard

Ik geloof dat de site XHTML is..
www.dewillem.nl

Heeft een van jullie een tutorial die ik kan volgen?
  #6  
Oud 20-05-09, 01:23
danielpunt's schermafbeelding
danielpunt danielpunt is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 87
Standaard

XHTML is wat anders dan XML.

En er staat een link naar de developer site van Apple in mijn eerste post. Je kan daar een gratis account aanmaken en dan heb je toegang tot alle documentatie en ook enorm veel guides en voorbeelden. Daar kun je echt enorm veel voorbeelden vinden van zowel native als web apps

Laatst gewijzigd door danielpunt; 20-05-09 om 01:26.
  #7  
Oud 20-05-09, 21:02
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Optie 1: Een Simpele applicatie maken die gebruik maakt van een UIWebview zo kun je de pagina laden op je iphone (in een applicatie)

Optie 2: Vragen aan de ICT beheerder op je school of hij een XML formaat ervan/erbij wil maken zodat jij een mooie iphone app ervan kunt maken.
  #8  
Oud 02-05-10, 18:28
_djtimmy_ _djtimmy_ is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

hallo
ik zou graar een iphone app maken
hoe doe je dat??
  #9  
Oud 05-05-10, 18:45
Frog Frog is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _djtimmy_ Bekijk bericht
hallo
ik zou graar een iphone app maken
hoe doe je dat??
Dit forum heeft een zoekfunctie die je kan gebruiken. Ook zijn er met (eventueel Engelstalig) zoeken op Google veel over de iPhone SDK vinden.
  #10  
Oud 07-05-10, 11:30
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Ik raad je sterk aan zo mogelijk er een webapp van te maken. In het beste geval heb je medewerking van je school; in dat geval, kun je (als je toch voor een native app gaat) de IT afdeling de roosterwijzigingen in een makkelijk te parsen format laten aanbieden als ze dat nog niet hebben gedaan (XML, JSON, zoals gezegd). HTML parsen is inefficiënt en ingewikkeld(er).

Als ze al roosterwijzigingen aanbieden via een extern te benaderen website, is het een kleine stap verder om een webapp te maken. Klinkt een stuk minder leuk, natuurlijk, maar het resultaat is wel een multi-platform oplossing die ook netjes werkt met bijvoorbeeld een Android telefoon. Daarnaast kun je met browser detectie toch in het geval van een iPhone een native-looking app maken met spul als iWebKit.

Tot slot, als je nog totaal geen programmeer-ervaring hebt, niet de mentaliteit hebt om te programmeren en het niet ontzettend leuk vind om uren lang met code bezig te zijn, zal ontwikkelen voor de iPhone je enorm tegenvallen. Je zal best een eind komen met voorbeelden van het internet en een simpele app, maar leren programmeren en dan zeker niet voor de iPhone (object-oriented, Objective-C, Cocoa Touch, XCode) zit er niet in een paar weken in. Een webapp geeft naar mijn idee in dit specifieke geval een beter eindresultaat.

Als je echt programmeren wilt leren, helemaal goed! Bereid je wel voor op een flinke learning curve van een zeg drie tot zes maanden en jarenlange oefening!
  #11  
Oud 03-01-11, 12:37
Evelynee Evelynee is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

Hallo Jerome,
Ik vroeg mij af of het u nog is gelukt om een app te maken voor de roosterwijzigingen voor uw school?
Ik ben op dit moment stagiaire van de middelbare school het Dr. Nassau College en mijn stagebegeleidster wilde ook graag een App maken voor de school.

Wordt er ook daadwerkelijk gebruik van gemaakt door de leerlingen? Heeft u het zelf gemaakt? Of laten doen door een reclamebureau of een ICT afdeling? Raad u nog dingen aan?

Ik hoop dat u mij wat kan vertellen hierover!
Alvast bedankt,
Evelyne
  #12  
Oud 11-05-11, 12:12
Roos78 Roos78 is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1
Standaard iPhone App voor scholieren

Beste Evelyne,

Wellicht kunnen wij in contact met elkaar komen over de realisatie van een dergelijke iPhone App?

Wij lopen al enige tijd met het een idee een dergelijke App te ontwikkelen en zijn op zoek naar een zogenaamde launching customer.
Misschien kunnen we eens samen om tafel om te luisteren naar jullie wensen en onze ideeën en mogelijkheden te bespreken?

De Scholieren App zoals wij deze voor ogen hebben biedt een belangrijk deel ‘up to date’ informatie voor scholieren. Ze kunnen er hun rooster, proefwerken, cijfers, huiswerk etc. mee inzien.

Hoe meer scholen zich aansluiten des te goedkoper de ontwikkeling wordt. Jerome als je dus nog steeds interesse hebt hoor ik het graag.

Alvast dank.

Groeten Marieke
  #13  
Oud 14-08-11, 15:14
dvdbremer dvdbremer is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 1
Standaard xcode 3 of 4

Hallo ik ben David en wil n app maken voor de iphone.
ik hab xcode 3 kunnen downloaden, maar zag dat er ook n xcode 4 bestaat.
Is deze xcode 4 meer uitgebreid met meer onderdelen in de library ?\kan iemand me daarover informeren ?
bedankt !
David
  #14  
Oud 01-09-11, 15:18
jackburger jackburger is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Veluwe
Berichten: 4
Standaard

David,

XCode3 is prima om mee te beginnen
XCode4 moet je kopen (een paar euro) of een paid developer zijn.

De library is de iPhone sdk en die is voor beide gelijk (afhankelijk van het ios)
XCode4 heeft voornamelijk een andere interface en maakt gebruik van (kan gebruik maken van) nieuwere compilers.

Ik zou me eerst eens verdiepen in programmeren in c,c++ en objective c in het algemeen.

Succes
  #15  
Oud 01-09-11, 16:08
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

XCode 4 is gratis en niet meer betaald sinds Lion uit is. Je kan hem ook voor snowleopard downloaden via developers.apple.com
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[tips nodig] Push werkt bij geen enkele app.. lachendepaul iPhone Apps 11 17-10-10 18:19
game app tips? xbiral iPhone Games 2 20-08-10 22:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:47.