//

round rect button in Nib naar viewcontroller

round rect button in Nib naar viewcontroller discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Mensen nog een vraag, ik heb een Nib file gemaakt en wil graag met de button die hierop is geplaatst( Round Rect Button) door een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-05-09, 19:11
ulquiorra ulquiorra is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 40
Standaard round rect button in Nib naar viewcontroller

Mensen nog een vraag, ik heb een Nib file gemaakt en wil graag met de button die hierop is geplaatst( Round Rect Button) door een klik graag naar een ViewController klasse ( deze moet namelijk een filmpje afspelen ). Heb al een paar dingen geprobeerd maar het werkt niet vandaar de vraag.

Gesproken over filmpjes , weet iemand misschien of het ook mogelijk is om de filmpjes te draaien want ze spelen nu standaard in landscape mode en graag heb ik ze in portrait mode.

En last but not least heeft iemand nog een oplossing voor mijn eerdere post ( laatste post bij plist topic , ik ben de starter ).

greetz
allen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-05-09, 19:24
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Normaal maak je een method aan in je ViewController class zoals:
Code:
- (IBAction)playMovie:(id)sender
{
  // Hier komt de code
}
Door die IBAction kan je in Interface Builder de knop koppelen. Je koppelt dan b.v het event Touch inside up aan deze method. Vergeet niet om de method ook op te nemen in je interface file (het .h bestand) anders ziet Interface Builder 'm niet.

Ik zie wel dat je Windows gebruikt. Dan heb je ook geen beschikking over Interface Builder. Je zal dan iets moeten doen als:
Code:
[playButton addTarget:self action:@selector(playMovie:) forControlEvents:UIControlEventTouchUpInside];
in je viewDidLoad method in de ViewController.

Laatst gewijzigd door Myrdhin; 27-05-09 om 19:32.
  #3  
Oud 28-05-09, 02:32
ulquiorra ulquiorra is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 40
Standaard

thanks !
ik ga het morgen gelijk uit proberen .
nope ik gebruik xcode op apple Os , maar thuis gebruik ik windows.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Plaatjes in grouped tables en Rounded Rect Buttons (met ronde hoeken dus)) wubbe Ontwikkelen voor iOS 1 10-03-10 15:09
[Safari] .com button naar .nl veranderen johandemeijer iPhone algemeen 10 27-11-09 16:32
Lazy Loading Nib markvwijnen Ontwikkelen voor iOS 0 21-05-09 00:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.