//

(Google) Geocode API voor commercieel gebruik

(Google) Geocode API voor commercieel gebruik discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, heeft iemand ervaring met het gebruiken van een geocode webservice in een commerciële iPhone applicatie? Ik twijfel of je bijvoorbeeld de google http geocoder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-06-09, 14:39
P-development P-development is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 77
Standaard (Google) Geocode API voor commercieel gebruik

Hoi,

heeft iemand ervaring met het gebruiken van een geocode webservice in een commerciële iPhone applicatie?

Ik twijfel of je bijvoorbeeld de google http geocoder in een commerciële applicatie mag gebruiken, in de terms staat namelijk dit:

Citaat:
9.1 Free, Public Accessibility to Your Maps API Implementation. Your Maps API Implementation must be generally accessible to users without charge.
Ik charge natuurlijk niet voor het gebruiken van de Maps API, maar voor de applicatie als geheel. Het gebruik van de Maps API is slechts een (optioneel) onderdeel daarvan.

En in de terms van de Yahoo! API staat het volgende:
Citaat:
YOU SHALL NOT: use the stand-alone geocoder for any use other than displaying Yahoo! Maps or displaying points on Yahoo! Maps;
Dit maakt het gebruik van Yahoo! eigelijk ook al onmogelijk.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Betalen jullie voor een geocoding service en indien ja, welke?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-06-09, 21:17
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Kan je niet zelf een webbased API maken om Google's API heen, en dan je applicatie via die API laten werken?
  #3  
Oud 02-06-09, 21:51
P-development P-development is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonathan Bekijk bericht
Kan je niet zelf een webbased API maken om Google's API heen, en dan je applicatie via die API laten werken?
Ja zoiets wordt het sowieso, de iPhone applicatie communiceert sowieso via mijn eigen servers. Maar dan blijft nog de vraag of het dan toegestaan is voor commercieel gebruik?
  #4  
Oud 06-06-09, 01:18
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Als jij je eigen servers gewoon openzet voor anderen en gratis aanbiedt, denk ik dat dat wel mag. Maar je zult dan echt wel een open publieke API aan moeten bieden.

Eventueel vraag je het even na aan Arnoud Engelfriet.
  #5  
Oud 12-06-09, 11:37
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

in iPhone OS 3.0 mag het wel als je gebruik maakt van MapKit, maar dan moet je ook een Google Map tonen.

En zoals Jonathan zegt, als je een eigen webservice maakt die met google verbindt, dan gelden natuurlijk dezelfde regels. Die moet open toegankelijk zijn voor iedereen.
Alleen ben ik niet zo zeker of je de data van google mag "distribueren", dat is wat je eigenlijk doet dan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
commercieel gebruik van ipad/phone gegevens gregre iPad algemeen 2 02-05-11 18:12
Google API's standaart op iPhone? banaantje12 Unlock [archief] 5 17-05-08 18:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:11.