//

MPMoviePlayerController zwart scherm bij tweede keer?

MPMoviePlayerController zwart scherm bij tweede keer? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste people, Ik heb een start scherm met daarop een aantal buttons als ik op een van de buttons druk , speelt er zich een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-06-09, 10:25
ulquiorra ulquiorra is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 40
Standaard MPMoviePlayerController zwart scherm bij tweede keer?

Beste people,

Ik heb een start scherm met daarop een aantal buttons als ik op een van de buttons druk , speelt er zich een klein filmpje af.
Echter wanneer het filmpje is afgelopen en ik dus terugkeer naar mijn scherm met knoppen , wil ik graag weer op een andere knop drukken( of dezelfde) zodat het filmpje zich weer afspeelt.
Wat ik nu helaas krijg is een zwart scherm die met dezelfde lengte blijft "spelen" als het desbetreffende filmpje. Het is dus alsof beeld niet wordt meegegeven op de een of andere manier. Heeft iemand eerder dit probleem meegemaakt , zo ja , wat doe ik fout ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-06-09, 10:36
Malork's schermafbeelding
Malork Malork is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 178
Stuur een bericht via MSN naar Malork
Standaard

ik heb nog niet met MPMoviePlayerController gestoeid, maar kan het niet zo zijn dat je de 1e keer een pointer naar de view van je MPMoviePlayerController toevoegd aan je superview, en dit de 2e keer niet doet maar wel een nieuwe instantie maakt van je MPMoviePlayerController class?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel; anders probeer ik wel een fout voorbeeld in elkaar te knutselen.

EDIT: kan eventueel ook te maken met de 1e keer ViewDidLoad() en de 2e keer ViewDidAppear(), indien je zoiets gebruikt. ViewDidLoad() wordt namelijk maar 1x aangeroepen, en dat is als de view in het geheugen geladen wordt; bij een 2e keer namelijk niet (tenzij je de view hebt ge-released).

..is beetje gokken voor me aangezien ik niet je code ken...

Laatst gewijzigd door Malork; 05-06-09 om 10:39.
  #3  
Oud 05-06-09, 12:38
ulquiorra ulquiorra is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
maar kan het niet zo zijn dat je de 1e keer een pointer naar de view van je MPMoviePlayerController toevoegd aan je superview, en dit de 2e keer niet doet maar wel een nieuwe instantie maakt van je MPMoviePlayerController class?
mmmm ok maar dat zou toch dan eigenlijk niet verklaren waarom het wel geluid(sorry was er vergeten bij te vermelden ) afspeelt en precies de lengte van clip nog kan afspelen, toch?

Code:
NSString *path = [[NSBundle mainBundle ] pathForResource:@"movie" ofType":@"m4v"];
mijnfilm1 = [[[MPMoviePlayerController alloc] initWithContentURL:[NSURL fileURLWithPath:path]] retain];
mijnfilm1.scalingMode = MPMovieScalingModeAspectFit;
[[NSNotificationCenter defaultCenter ] addObserver:self selector:@selector(myMovieFunctionHier:) name:MPMoviePlayerPlaybackDidFinishNotification object:mijnfilm1];
niks echt bijzonders denk ik zelf dus zo. Het movieplayer object release ik ook weer in dealloc ( maar of ik het wel of niet doe maakt weinig verschil )

Ik heb zelf even gekeken op deze website
MPMoviePlayer: no video with second video - iPhone Dev SDK Forum

en deze gast heeft hetzelfde probleem als ik (Alleen om bizarre reden werkt het bij hem weer ).

In ieder geval sowieso weer bedankt voor je reactie.


ps. myMoviefunctionHier is een functie die ik had gemaakt om te laten loopen ( andere "ellende" , echter doet hij het wel maar niet zoals ik graag wil )
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
bij bellen scherm zwart, blijft zwart als ik klaar ben, wat is er mis? superzemie iPhone algemeen 1 25-10-10 12:04
Zwart scherm bij mijn foto's leenkat Muziek, foto & video 0 20-08-10 15:27
Zwart scherm bij het telefoneren Sophie Tousseyn iPhone algemeen 0 08-02-10 22:41
Scherm blijft zwart bij oproep. thewouter iPhone algemeen 7 08-11-09 23:43
Scherm op zwart bij het telefoneren Buster iPhone algemeen 9 24-09-08 19:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:51.