//

Eigen push notifications

Eigen push notifications discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Met dit bericht over FakePuhsNotifications te lezen, vroeg ik mij af: Kan je zelf een push notificatie sturen naar je iPhone? Die FakePuhsNotifications draaien precies ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-06-09, 14:44
Tonysteiner Tonysteiner is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Leuven, België
Berichten: 6
Standaard Eigen push notifications

Met dit bericht over FakePuhsNotifications te lezen, vroeg ik mij af: Kan je zelf een push notificatie sturen naar je iPhone?

Die FakePuhsNotifications draaien precies lokaal op je iPhone, maar zou je dit kunnen uitbreiden zodat je je Mac/PC kan instellen dat hij je een push notificatie stuurt bij bepaalde events (bv. inkomend bericht op Skype, een langdurige berekening die klaar is, een download die klaar is, ...)?

Ik denk bijvoorbeeld aan Growl notificaties die veel Mac programma's ondersteunen, die zouden bepaalde notificaties naar je iPhone kunnen pushen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-09, 17:25
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tonysteiner Bekijk bericht
Met dit bericht over FakePuhsNotifications te lezen, vroeg ik mij af: Kan je zelf een push notificatie sturen naar je iPhone?

Die FakePuhsNotifications draaien precies lokaal op je iPhone, maar zou je dit kunnen uitbreiden zodat je je Mac/PC kan instellen dat hij je een push notificatie stuurt bij bepaalde events (bv. inkomend bericht op Skype, een langdurige berekening die klaar is, een download die klaar is, ...)?

Ik denk bijvoorbeeld aan Growl notificaties die veel Mac programma's ondersteunen, die zouden bepaalde notificaties naar je iPhone kunnen pushen.
ik heb het niet bestudeerd oid, maar ik gok dat je dan zelf een background app moet schrijven, die de berichten binnenkrijgt
  #3  
Oud 25-06-09, 17:27
Tonysteiner Tonysteiner is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Leuven, België
Berichten: 6
Standaard

Zoiets vermoed ik ook, maar het is eerder het lokaliseren van je iPhone waar ik vragen bij heb. Als aanbieder van push notifications in je app moet je een eigen server opzetten, maar stuurt die dan niet notifications via Apple naar je iPhone ipv rechtstreeks?
  #4  
Oud 25-06-09, 17:44
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tonysteiner Bekijk bericht
Zoiets vermoed ik ook, maar het is eerder het lokaliseren van je iPhone waar ik vragen bij heb. Als aanbieder van push notifications in je app moet je een eigen server opzetten, maar stuurt die dan niet notifications via Apple naar je iPhone ipv rechtstreeks?
ja, officieel moet het via de server van apple. Dat is ook de reden dat je niet zomaar voor een jailbreak app push notifications kan gebruiken.

Als je echt iets wilt opzetten dat voor meerdere gebruikers te gebruiken is, dan moet je zelf een hoofdserver opzetten. De iPhone meld zich aan bij de server, de server maakt dan een unieke code aan en slaat die, samen met het ip adres op in de database. Ook de iPhone onthoud dan die code. Als er vervolgens kan de server die code gebruiken om een bericht naar de iPhone te sturen, hij stuurt dus het bericht en de code naar de server. De server kijkt welk ip bij de code hoort. Vervolgens vraag de server of de iPhone z'n code kan doorgeven en controleerd de server deze code's (let op: de iPhone moet de code sturen, anders is er kans op fraude). Kloppen de code's: dan stuurt de server het berichtje door. kloppen de code's niet: de server verwijderd de code uit de database en verteld de zender dat de code niet meer klopt.

Dit is kort beschreven hoe het (in mijn ogen) zou moeten werken
  #5  
Oud 24-08-09, 17:29
Niels2678 Niels2678 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: De Lier - Westland
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar Niels2678
Standaard

Ik denk dat je heel goed in de buurt zit van hoe het zou moeten werken. Als het ook echt op deze manier werkt, zou je dus een hele mooi 'sms' applicatie kunnen maken die via zo'n hoofdserver werkt. Dan betaal je alleen de maandelijkse internet kosten. Dit is natuurlijk ten aller strengste verboden, maar wie zijn wij om ons zelf dit te verbieden?

Iemand al enig idee of dit al bestaat? Anders ga ik het een keer met een maat over hebben om zelf zo'n programma te schrijven!
  #6  
Oud 24-08-09, 17:33
Tonysteiner Tonysteiner is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Leuven, België
Berichten: 6
Standaard

Ondertussen is Prowl verschenen. Hiermee kan je bepaalde Growl meldingen doorsturen als push berichten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Push notifications hans407 iPhone algemeen 1 16-05-11 20:17
iPhone: push notifications rolandje0 Jailbreak 2 23-02-11 19:59
Wi-Fi en push-notifications Doblie Wi-Fi 0 26-06-10 12:29
Push notifications john wings iPhone algemeen 5 25-03-10 12:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.