iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Zorgen dat apple geen 30% inhoud (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/38357-zorgen-apple-geen-30-inhoud.html)

oentje13 30-06-09 18:10

Zorgen dat apple geen 30% inhoud
 
Ik weet niet of de developers hier het al wisten, maar je kan met een formulier (W-8BEN), ervoor zorgen dat je de volle 100% voor je app krijgt.
Kijk anders even hier:
Apple developer en Amerikaanse belasting - Apple Media Devices - GoT
iPhone Developer Program - Papierwerk - Apple Media Devices - GoT
Ik dacht laat ik mijn mededevelopers even wat geld besparen en het ff vertellen ;)

ideveloper 30-06-09 22:37

Nou oentje13, 100% is het niet maar wel 70%. Met dit formulier voorkom je dat Apple over die 70% nog eens een keer belasting inhoud. Dus wel invullen ja dat formulier.

oentje13 01-07-09 07:56

Oh dan heb ik het tog een beetje verkeerd begrepen. Ik zag daar namelijk staan dat iemand 100% kreeg...

gekkepietje 01-07-09 10:10

Je moet dat formulier volgens mij sowieso invullen, anders mag Apple je niet eens uitbetalen van Uncle Sam.

Malork 01-07-09 12:35

oentje13 toch ;)

Waar dacht je dat Apple die servers van onderhield, als ze alle developers 100% moeten uitbetalen? ;)

vdvorst 01-07-09 12:43

Zou wel mooi zijn ja :P
Apple die een briljante store opzet, waarbij je zeer eenvoudig je programma aan miljoenen mensen kan aanbieden, en dan nog gratis ook! :P

Matisse 03-07-09 15:49

Ik heb dat formulier nooit opgestuurd en bij mijn weten houdt Apple geen percenten extra af van mijn inkomsten.

zwakstroom 19-07-09 11:05

Matisse zou ik wel doen, anders zou dit best nog eens een flinke belasting aanslag kunnen zijn later...

Met het formulier toon je aan dat je netjes je loonbelasting betaald in NL. Vul je het niet in dan, dan wordt de US loonbelasting toegepast op je inkomsten.

forum.bericht 19-07-09 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwakstroom (Bericht 326349)
Matisse zou ik wel doen, anders zou dit best nog eens een flinke belasting aanslag kunnen zijn later...

Met het formulier toon je aan dat je netjes je loonbelasting betaald in NL. Vul je het niet in dan, dan wordt de US loonbelasting toegepast op je inkomsten.

En die belasting kun je hier weer verrekenen.


@malork:

Die kosten voor servers zijn hooguit 1% van de omzet! Als er in totaal 5% opgaat aan kosten voor Apple dan is het veel. Maar maak daar 10% van dan stoppen ze nog altijd 20% direct in de eigen zak. En dat is absurd veel.

En als iemand z'n applicatie retourneert dan houdt Apple zijn 30% en de developer krijgt niks.

gekkepietje 19-07-09 12:03

Tegenwoordig is die W8-BEN niet meer nodig. Je moet op iTunes Connect een ander formulier invullen, maar dan kan volledig digitaal.

Myrdhin 19-07-09 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 326353)
En die belasting kun je hier weer verrekenen.


@malork:

Die kosten voor servers zijn hooguit 1% van de omzet! Als er in totaal 5% opgaat aan kosten voor Apple dan is het veel. Maar maak daar 10% van dan stoppen ze nog altijd 20% direct in de eigen zak. En dat is absurd veel.

En als iemand z'n applicatie retourneert dan houdt Apple zijn 30% en de developer krijgt niks.

De belasting die Apple dan weer inhoud is ook 30% als je niets zou invullen. Volgens mij is het nu via iTunes connect anders en gemakkelijker geregeld.

Heb je zelf wel eens een complete site in de lucht gebracht voor het distribueren van software? Afhandeling van betaling, gemakkelijk je applicatie aan de man kunnen brengen, honderdduizenden die je app zien, adverteren? Enig idee wat dat kost en hoe je dat als (vooral) kleine developer op moet opbrengen?

Laat Apple maar lekker die 30% inhouden, ik hoef daardoor een stuk minder aan investeringen te doen (en die zijn echt wel meer dan 30% van mijn inkomsten, zeker in het begin...)

En voor voor wat betreft het retourneren: Apple retourneert het complete bedrag en houd zelf niets in. Er wordt ook geen 30% bij de developer gehaald zoals men eerder dacht.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.