iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Beginnend Programmeur (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/38855-beginnend-programmeur.html)

Daantjuhh14 06-07-09 17:20

Beginnend Programmeur
 
Hey,

Ik wil graag apps leren maken, maar ik heb totaal geen ervaring met de programmeertaal waarin dat word geschreven.
Mijn vraag is dan ook:
Hoe begin ik?
Ik ben al opzoek geweest naar een Nederlandstalige handleiding, maar die lijkt onvindbaar?

Gr Daan

Frog 06-07-09 19:10

Ik ben ook bezig met het leren van objective C (of zoals jij het noemt "die taal"). Je kan het best beginnen met BecomeAnXcoder (site doet het bij mij op het moment niet). Dat geeft een basis van XCode en C. Daarna weet je denk ik genoeg om de simpelste dingen op iPhone Dev Center - Apple Developer Connection onder "documentation" te begrijpen. Je moet je daarvoor wel registreren.

Je zult hiervoor wel Engels moeten kunnen lezen, er is (bijna) geen documentatie in het Nederlands te vinden. Het is ook niet zo makkelijk als velen denken, je bent echt een tijd bezig!

Daantjuhh14 06-07-09 19:12

Oke, dan ga i kdat eventjes doorlezen! thnx:)

Frog 06-07-09 19:18

Nou "eventjes"?! Het zal wel iets moeilijker zijn....;)

Timelord 06-07-09 21:11

Acces denied.

Of de server is gerashed of ze hebben zelf de database verwijderd.

Maar goed, hier in deze pdf file staat hetzelfde verhaal:

http://www.cocoalab.com/BecomeAnXcoder.pdf

Trouwens: is het programmeren van de Iphone alleen maar op een Mac mogelijk ?
Ik zie geen programma's voor Windows.

Frog 06-07-09 21:25

Klopt, programma's voor de appstore maken is alleen nodig als je een Mac hebt, maar er zijn omwegen om Mac OS X in Windows te draaien. Als je even zoekt kan je daar volgens mij meer over vinden.