iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Een cadeautje voor een ontwikkelaar (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/38937-cadeautje-voor-ontwikkelaar.html)

totalition 07-07-09 14:45

Een cadeautje voor een ontwikkelaar
 
Een virtual DJ app.

met de komst van firmware 3.0 heb je dus acces tot je eigen mp3's. Zou het niet ****ing gaaf zijn als je dan 2 decks tot beschikking had waar je bij alle 2 de decks zelf je tracks kan inladen en je met de Faders, pitchers, cue points en waveforms kan spelen?! Misschien ook nog de mogelijkheid om je sets op te nemen tot een uur lang ofzo?

http://www.unplggd.com/uimages/unplg..._iphoneDJ2.jpg


Dit lijkt me nou niet echt een enorm moeilijke uitdaging en echt waar zeer zeeer veel vraag naar is.

ik riek een gouden handeltje

kom maar op

Timmeh_ 07-07-09 14:52

// Verplaatst naar Ontwikkelen voor de iPhone/SDK.

gekkepietje 07-07-09 17:55

Heb hier al wel eens over nagedacht. Maar heb je hier niet het probleem dat je het geluid van de 2e deck niet apart kunt beluisteren voordat je hem in de mix gooit?

libia 07-07-09 18:43

Ik gok dat je niet twee liedjes tegelijk kunt afspelen

Myrdhin 07-07-09 19:01

Via de API heb je toegang tot de muziek library op je iPhone/iPod, maar niet tot de fysieke bestanden. Je kan alleen maar iets zeggen als "speel liedje x". Het is dus ook niet mogelijk om 2 nummers tegelijk af te spelen op die manier.

Daarnaast vraag ik me af of er afgezien van de "fun" factor wel vraag naar is. Ik zie mezelf nou niet zo snel met een iPhone een avondje muziek draaien op een feestje. Het is compact en handig mee te nemen, maar ik heb al zoveel spullen bij (complete PA set, koffers met CD's) dat ik dan ook net zo goed m'n laptop kan meenemen.

Natuurlijk heeft het wel een zeer grote fun factor, dat wel.

totalition 07-07-09 19:12

Kan dat niet dan? deck 1 gewoon op speaker en deck 2 aansturen op je headphone? Sowieso een auto cue beat functie erbij zodat deck 1 of deck 2 de bpm automatisch aanpast en op de beat legt. Geen echte feel misschien maar dan erbij, tis dan ook geen echte draaitafel

Malork 07-07-09 20:13

De output van speakers kun je niet aanspreken; dit regelt de iPhone zelf.

Myrdhin 07-07-09 23:47

Wat misschien wel leuk is is een app die commando's naar een app op de desktop stuurt die dat dan weer in MIDI vertaalt zodat b.v. Traktor dat weer oppakt. Op die manier kan je je iPhone gebruiken als een soort van remote voor je DJ applicatie.

gekkepietje 08-07-09 09:49

Ik heb wel een app gemaakt waarbij ik thuis op mijn digital piano kan spelen, en die de MIDI dan doorstuurt naar mijn iPhone waarna die een piano geluid laat horen. Het werkt wel, zelfs over 3G en GPRS, alleen is de latency erg hoog (ook over Wi-Fi). Andersom zal de latency dus ook vrij hoog zijn, dus real-time met MIDI werken zal nog niet meevallen, denk ik.

ℜuben 08-07-09 14:00

Ik denk ook niet dat hier, buiten de "fun factor" echt serieus veel vraag naar zal zijn. Zelfs desktop oplossingen als Traktor DJ Studio blijven (in mijn oren) toch ver onderdoen voor "the real thing". Met een iPhone mixen lijkt me echt helemaal 10 keer niks.

TheStijg 08-07-09 14:55

Een DK-app: gaaf.
Beetje nummers aan elkaar vastplakken, niet teveel effecten. Ik word wel eens gevraagd om mijn iPhone aan een versterker te koppelen bij feestjes, dan heb je altijd dat stomme fade-in/fade-out... zulke programma's heb je wel op pc's.. maar iets portable's is wel strak.

totalition 08-07-09 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ℜuben (Bericht 320515)
Ik denk ook niet dat hier, buiten de "fun factor" echt serieus veel vraag naar zal zijn. Zelfs desktop oplossingen als Traktor DJ Studio blijven (in mijn oren) toch ver onderdoen voor "the real thing". Met een iPhone mixen lijkt me echt helemaal 10 keer niks.

Natuurlijk is het ook grotendeels voor de fun factor, voor het serieuze werk ga je denk ik niet met een iphone aan de slag lijkt mij (met 1 uitzondering misschien noise.io pro en nee, beatmaker bied te weinig voor het echt proffesioneel te maken maar komt in de buurt).

Misschien toch maar eens een mailtje sturen naar amidio, die kan er wel wat moois van maken denk ik

WDS001 12-07-09 18:43

In zo'n app zou ik ook wel geïnteresseerd zijn..!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:02.