iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Ervaringen met iphone os 3.1 beta (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/38942-ervaringen-iphone-os-3-1-beta.html)

shapezzz 23-07-09 20:29

Als ik 3.0 terug wil zetten krijg ik steeds Error 1015, in Restore en DFU-mode op een Windows XP Pro alsmede een OSX-machine, iemand een tip hoe dit op te lossen is ?

Destiny 23-07-09 20:34

Dat is logisch, want iTunes kan je baseband niet downgraden. Als hij gedowngrade is volg dan eens deze guide vanaf:

Citaat:

Here is a more detailed set of instructions by Max:
Dit werkte meteen, alleen elke keer als ik reboot blijft hij hangen in recovery mode. Weet niet hoe ik dit kan oplossen.

Brimme 23-07-09 21:04

Hoezo wil je 3.0 terug zetten?Bevalt 3.1 niet?

shapezzz 23-07-09 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 328544)
Dit werkte meteen, alleen elke keer als ik reboot blijft hij hangen in recovery mode. Weet niet hoe ik dit kan oplossen.

How To Get Out Of Recovery Mode Loop On Restart - iPhone | SEO Blog & Technology ;)

shapezzz 23-07-09 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brimme (Bericht 328555)
Hoezo wil je 3.0 terug zetten?Bevalt 3.1 niet?

Toestel is verkocht en de nieuwe eigenaar wil graag de originele 3.0 erop hebben ;)

Brimme 23-07-09 21:18

Begrijp het.wat zijn verder jou ervaringen met 3.1?.beter dan 3.0 of nog te buggy?

Destiny 23-07-09 21:19

Ik vraag me alleen af: Stel dat je nu gewoon op de herstel knop in iTunes drukt. Krijg je dan nog steeds die 1015 error? Volgens mij dus wel, omdat hij de baseband niet kan flashen.

shapezzz 23-07-09 21:19

Amper getest eigenlijk, niet de moeite waard om te installeren als je geen ontwikkelaar bent, voor de mensen die problemen hebben terug te gaan naar 3.0, draai even Purplera1n en binnen 20 seconden zit je weer terug op 3.0, werkte bij mij net ook :)

S¡mon 23-07-09 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brimme (Bericht 328525)
dus jij bent ook wel te spreken over beta 3.1 ?
zit nog er te dubben of ik hem erop moet zetten of niet.

Ik ben er juist niet te spreken over, 3.0 draaide veel soepeler bij mij. Ik zou toch even wachten op een eventuele 3e beta of op 'the final 3.1'. Als ik het kon ging ik downgraden naar 3.0 maar dat is mij veelsteveel gedoe, dus ik wacht wel even.

Ondertussen:
Gebruik: 3 uur, 38 minuten
Stand-by: 20 uur, 24 minuten

shapezzz 23-07-09 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 328569)
Ik vraag me alleen af: Stel dat je nu gewoon op de herstel knop in iTunes drukt. Krijg je dan nog steeds die 1015 error? Volgens mij dus wel, omdat hij de baseband niet kan flashen.

Yep klopt helemaal maar Purplera1n doet wonderen ;) Heb net aardig zitten vogelen om het voor elkaar te krijgen, erg onhandig met de iPhone ben ik ook niet dus het is vrij lastig, draai even Purplera1n en je bent zo weer terug op 3.0 ;)

shapezzz 23-07-09 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 328572)
Ik ben er juist niet te spreken over, 3.0 draaide veel soepeler bij mij. Ik zou toch even wachten op een eventuele 3e beta of op 'the final 3.1'. Als ik het kon ging ik downgraden naar 3.0 maar dat is mij veelsteveel gedoe, dus ik wacht wel even.

Ondertussen:
Gebruik: 3 uur, 38 minuten
Stand-by: 20 uur, 24 minuten

Zie mijn post beneden die van jou, binnen 3 minuten zit je weer terug op 3.0, wel met jailbreak maar dat mag de pret niet drukken lijkt me ;)

Brimme 23-07-09 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 328572)
Ik ben er juist niet te spreken over, 3.0 draaide veel soepeler bij mij. Ik zou toch even wachten op een eventuele 3e beta of op 'the final 3.1'. Als ik het kon ging ik downgraden naar 3.0 maar dat is mij veelsteveel gedoe, dus ik wacht wel even.

Ondertussen:
Gebruik: 3 uur, 38 minuten
Stand-by: 20 uur, 24 minuten


dank je, Ik wacht nog even tot de derde beta dan.
zo raar dat er zoveel verschillende verhalen over deze versie zijn.
De een vind hem super en de baterij gaat super lang mee en bij de ander crasht hij de hele tijd en is de batterij binnen 3uur leeg :S

S¡mon 23-07-09 22:40

Ik wil geen jailbreak, sorry.

Brimme, is inderdaad een beter plan.. even wachten. Over dat gebruik en stand-by, toen ik dat poste was hij nog niet leeg trouwens.

Bij mij werkt OS 3.1 op de een of andere manier heel onvoorspelbaar.

Nu is het:
Gebruik: 3 uur, 40 minuten
Stand-by: 21 uur, 41 minuten

Een uur geleden was het ook 62 procent (en ja, push staat aan net zoals Wi-Fi). Heel gek dus. De iPod-speler liep gisteren ook plots vast (muziek draaide door, maar de app reageerde niet meer).

Ik moet ook eerlijk zeggen, juist van het vele goede commentaar had ik OS 3.1 er ook maar opgezet... :P

Destiny 23-07-09 22:46

1 Bijlage(n)
Ik weet niet wat ik er van moet denken.

S¡mon 24-07-09 00:46

Destiny, dat is wel heel erg dramatisch. Ik hen nu 55% over:

standby: 23 uur, 48 minuten
gebruik: 4 uur, 33 minuten

push en Wi-Fi continue aan etc.

S¡mon 24-07-09 01:11

Misschien moet ik het toch maar terugnemen wat ik zei over OS 3.1. Na de restore van gisteren (waarbij ik weer helleeemaal opnieuw moest synchen) heb ik nog niet echt problemen gehad. Net las ik nog klachten over OS 3.0 en als ik het daarmee vergelijk gaat de batterij nu best wel lang mee. Ik ben van plan om mijn iPhone vannacht niet op te laden, en kijk morgen hoe het er dan voor staat.

Er lijkt zelfs verbetering te zijn:

Kompas
In OS 3.0 met de iPhone 3Gs moest je locatievoorzieningen aanhebben voor het kompas. Leek me onlogisch, want dat heeft niks met GPS te maken. Nu hoef je locatievoorzieningen NIET aan te hebben, het kompas zal gewoon werken. Het zal alleen geen coördinaten daaronder laten zien.

GPS
Na de restore lijkt zelfs de GPS ontvangst te zijn verbeterd. Ten minste, het regent hier als de klere: zwaar bewolkt, een heleboel regen maar toch kan mijn GPS opeens vaststellen waar ik ben (en het klopt precies...). Het ging ook veel sneller: in nog geen seconde werd de 'grote cirkel' klein. Bij OS 3.0 duurde dit bij mij nog een aantal secondes. In OS 3.0 was het zelfs zo dat ik bij bewolkt weer een nog redelijk grote cirkel had: nu met slecht weer is dat niet eens het geval.

Push (?)
Ik heb push voor EBuddy continue aangehad. Ebuddy lijkt niet meer energie te zuigen, en push werkt zoals het hoort. De batterij gaat er veel minder snel leeg door dan eerst.

Ontgrendelscherm in combinatie met helderheid)
In OS 3.0 was mijn ontgrendelscherm (dat van "ontgrendel") altijd scherp, zelfs als de helderheid lager was. Pas na het ontgrendelen werd het donkerder zoals ik had ingesteld. In OS 3.1 past hij zich binnen 1 seconde aan na het door jou ingestelde niveau.

Batterij hitte
Met het surfen op het internet of actief een spelletje spelen werd me batterij altijd wat warmer (niet heet, maar ook niet koud). Gek genoeg gebeurd dit nu niet meer, de batterij blijft aardig koud (wat ik eigenlijk wel jammer vind, vind het altijd wel fijn als het een beetje warm is :P). Of dit ook helemaal klopt met de games weet ik nog niet zeker, want dit heb ik nog maar 2x getest.

Filmrol (negatief)
Het lijkt er wel op dat de meeste foto's van mij zijn gewist. Ik heb nu nog maar 9 foto's, om te vergelijken: ik had er eerst ongeveer 200. Daarnaast kan ik van de eerste rij geen foto's zien (als thumbnail) - dat ziet er zwart uit. Het zelfde geld voor de laatste 2 foto's van de tweede rij. De rest zie ik gewoon in thumbail formaat zoals de bedoeling is. Als ik erop druk komt de foto wel gewoon helemaal te voorschijn.

iPod (niet zeker)
Het lijkt erop dat het laden van liedjes opeens veel sneller gaat (het opstarten). Ik ben hier niet zeker van, maar voor mijn gevoel is dat wel zo.

Gek, ik was er heel negatief over en nu noem ik opeens allerlei positieve punten op. Mijn mening blijft wel staan: wacht voor de zekerheid nog maar op een eventuele 3e beta of gewoon op Apple als ze OS 3.1 uitbrengen.

EDIT: En de stand is...
Gebruik: 5 uur, 34 minuten
Stand-by: 1 dag, 1 uur
Batterij: 47%

S¡mon 24-07-09 02:50

Ik ga nu naar bed, stand van zaken. Batterij over: 40% met push aan Wi-Fi continue aan geweest. Ik laat deze vannacht aan en kijk wat het word. Ik houd jullie op de hoogte :)

Gebruik: 6 uur, 28 minuten
Stand-by: 1 dag, 2 uur

Destiny 24-07-09 10:11

Mijn accu loopt ongeveer 5 a 6% leeg 's nachts (9 uur). Ik heb Push op 15 min staan en Wi-Fi en bluetooth staat uit. Is dit wel normaal? Ik vind dat hij nogal snel leegloopt.

Brimme 24-07-09 12:00

Bedankt voor je uitgebreide review Simon. Zo te zien is dus vooral de batterij verbeterd.
Goed dat apple daar mee bezig is! ga nu weer twijfelen of ik hem moet installeren of niet hahaha

S¡mon 24-07-09 12:26

Stand (batterij: 33%):

Gebruik: 7 uur, 0 minuten
Stand-by: 1 dag, 12 uur

Dus 10 uur meer stand-by dan gisteren en ondertussen half uur extra gebruikt en nog maar 6% eraf (toen ik wakker werd slechts 1%)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brimme (Bericht 328758)
Bedankt voor je uitgebreide review Simon. Zo te zien is dus vooral de batterij verbeterd.
Goed dat apple daar mee bezig is! ga nu weer twijfelen of ik hem moet installeren of niet hahaha

Ik zou toch maar even wachten als ik jou was... voor de zekerheid.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 328719)
Mijn accu loopt ongeveer 5 a 6% leeg 's nachts (9 uur). Ik heb Push op 15 min staan en Wi-Fi en bluetooth staat uit. Is dit wel normaal? Ik vind dat hij nogal snel leegloopt.

Hm, wat heb je WEL aanstaan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.