//

Ervaringen met iphone os 3.1 beta

Ervaringen met iphone os 3.1 beta discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik 3.0 terug wil zetten krijg ik steeds Error 1015, in Restore en DFU-mode op een Windows XP Pro alsmede een OSX-machine, iemand een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23-07-09, 20:29
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Als ik 3.0 terug wil zetten krijg ik steeds Error 1015, in Restore en DFU-mode op een Windows XP Pro alsmede een OSX-machine, iemand een tip hoe dit op te lossen is ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 23-07-09, 20:34
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Dat is logisch, want iTunes kan je baseband niet downgraden. Als hij gedowngrade is volg dan eens deze guide vanaf:

Citaat:
Here is a more detailed set of instructions by Max:
Dit werkte meteen, alleen elke keer als ik reboot blijft hij hangen in recovery mode. Weet niet hoe ik dit kan oplossen.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #23  
Oud 23-07-09, 21:04
Brimme Brimme is offline
• iOS 4.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 279
Standaard

Hoezo wil je 3.0 terug zetten?Bevalt 3.1 niet?
  #24  
Oud 23-07-09, 21:11
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Dit werkte meteen, alleen elke keer als ik reboot blijft hij hangen in recovery mode. Weet niet hoe ik dit kan oplossen.
How To Get Out Of Recovery Mode Loop On Restart - iPhone | SEO Blog & Technology
  #25  
Oud 23-07-09, 21:12
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brimme Bekijk bericht
Hoezo wil je 3.0 terug zetten?Bevalt 3.1 niet?
Toestel is verkocht en de nieuwe eigenaar wil graag de originele 3.0 erop hebben
  #26  
Oud 23-07-09, 21:18
Brimme Brimme is offline
• iOS 4.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 279
Standaard

Begrijp het.wat zijn verder jou ervaringen met 3.1?.beter dan 3.0 of nog te buggy?
  #27  
Oud 23-07-09, 21:19
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik vraag me alleen af: Stel dat je nu gewoon op de herstel knop in iTunes drukt. Krijg je dan nog steeds die 1015 error? Volgens mij dus wel, omdat hij de baseband niet kan flashen.
  #28  
Oud 23-07-09, 21:19
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Amper getest eigenlijk, niet de moeite waard om te installeren als je geen ontwikkelaar bent, voor de mensen die problemen hebben terug te gaan naar 3.0, draai even Purplera1n en binnen 20 seconden zit je weer terug op 3.0, werkte bij mij net ook
  #29  
Oud 23-07-09, 21:20
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brimme Bekijk bericht
dus jij bent ook wel te spreken over beta 3.1 ?
zit nog er te dubben of ik hem erop moet zetten of niet.
Ik ben er juist niet te spreken over, 3.0 draaide veel soepeler bij mij. Ik zou toch even wachten op een eventuele 3e beta of op 'the final 3.1'. Als ik het kon ging ik downgraden naar 3.0 maar dat is mij veelsteveel gedoe, dus ik wacht wel even.

Ondertussen:
Gebruik: 3 uur, 38 minuten
Stand-by: 20 uur, 24 minuten
  #30  
Oud 23-07-09, 21:26
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Ik vraag me alleen af: Stel dat je nu gewoon op de herstel knop in iTunes drukt. Krijg je dan nog steeds die 1015 error? Volgens mij dus wel, omdat hij de baseband niet kan flashen.
Yep klopt helemaal maar Purplera1n doet wonderen Heb net aardig zitten vogelen om het voor elkaar te krijgen, erg onhandig met de iPhone ben ik ook niet dus het is vrij lastig, draai even Purplera1n en je bent zo weer terug op 3.0
  #31  
Oud 23-07-09, 21:29
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Ik ben er juist niet te spreken over, 3.0 draaide veel soepeler bij mij. Ik zou toch even wachten op een eventuele 3e beta of op 'the final 3.1'. Als ik het kon ging ik downgraden naar 3.0 maar dat is mij veelsteveel gedoe, dus ik wacht wel even.

Ondertussen:
Gebruik: 3 uur, 38 minuten
Stand-by: 20 uur, 24 minuten
Zie mijn post beneden die van jou, binnen 3 minuten zit je weer terug op 3.0, wel met jailbreak maar dat mag de pret niet drukken lijkt me

Laatst gewijzigd door shapezzz; 23-07-09 om 21:39.
  #32  
Oud 23-07-09, 21:43
Brimme Brimme is offline
• iOS 4.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Ik ben er juist niet te spreken over, 3.0 draaide veel soepeler bij mij. Ik zou toch even wachten op een eventuele 3e beta of op 'the final 3.1'. Als ik het kon ging ik downgraden naar 3.0 maar dat is mij veelsteveel gedoe, dus ik wacht wel even.

Ondertussen:
Gebruik: 3 uur, 38 minuten
Stand-by: 20 uur, 24 minuten

dank je, Ik wacht nog even tot de derde beta dan.
zo raar dat er zoveel verschillende verhalen over deze versie zijn.
De een vind hem super en de baterij gaat super lang mee en bij de ander crasht hij de hele tijd en is de batterij binnen 3uur leeg :S
  #33  
Oud 23-07-09, 22:40
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ik wil geen jailbreak, sorry.

Brimme, is inderdaad een beter plan.. even wachten. Over dat gebruik en stand-by, toen ik dat poste was hij nog niet leeg trouwens.

Bij mij werkt OS 3.1 op de een of andere manier heel onvoorspelbaar.

Nu is het:
Gebruik: 3 uur, 40 minuten
Stand-by: 21 uur, 41 minuten

Een uur geleden was het ook 62 procent (en ja, push staat aan net zoals Wi-Fi). Heel gek dus. De iPod-speler liep gisteren ook plots vast (muziek draaide door, maar de app reageerde niet meer).

Ik moet ook eerlijk zeggen, juist van het vele goede commentaar had ik OS 3.1 er ook maar opgezet...
  #34  
Oud 23-07-09, 22:46
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik weet niet wat ik er van moet denken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0006.PNG‎ (43,9 KB, 50x gelezen)
  #35  
Oud 24-07-09, 00:46
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Destiny, dat is wel heel erg dramatisch. Ik hen nu 55% over:

standby: 23 uur, 48 minuten
gebruik: 4 uur, 33 minuten

push en Wi-Fi continue aan etc.
  #36  
Oud 24-07-09, 01:11
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Misschien moet ik het toch maar terugnemen wat ik zei over OS 3.1. Na de restore van gisteren (waarbij ik weer helleeemaal opnieuw moest synchen) heb ik nog niet echt problemen gehad. Net las ik nog klachten over OS 3.0 en als ik het daarmee vergelijk gaat de batterij nu best wel lang mee. Ik ben van plan om mijn iPhone vannacht niet op te laden, en kijk morgen hoe het er dan voor staat.

Er lijkt zelfs verbetering te zijn:

Kompas
In OS 3.0 met de iPhone 3Gs moest je locatievoorzieningen aanhebben voor het kompas. Leek me onlogisch, want dat heeft niks met GPS te maken. Nu hoef je locatievoorzieningen NIET aan te hebben, het kompas zal gewoon werken. Het zal alleen geen coördinaten daaronder laten zien.

GPS
Na de restore lijkt zelfs de GPS ontvangst te zijn verbeterd. Ten minste, het regent hier als de klere: zwaar bewolkt, een heleboel regen maar toch kan mijn GPS opeens vaststellen waar ik ben (en het klopt precies...). Het ging ook veel sneller: in nog geen seconde werd de 'grote cirkel' klein. Bij OS 3.0 duurde dit bij mij nog een aantal secondes. In OS 3.0 was het zelfs zo dat ik bij bewolkt weer een nog redelijk grote cirkel had: nu met slecht weer is dat niet eens het geval.

Push (?)
Ik heb push voor EBuddy continue aangehad. Ebuddy lijkt niet meer energie te zuigen, en push werkt zoals het hoort. De batterij gaat er veel minder snel leeg door dan eerst.

Ontgrendelscherm in combinatie met helderheid)
In OS 3.0 was mijn ontgrendelscherm (dat van "ontgrendel") altijd scherp, zelfs als de helderheid lager was. Pas na het ontgrendelen werd het donkerder zoals ik had ingesteld. In OS 3.1 past hij zich binnen 1 seconde aan na het door jou ingestelde niveau.

Batterij hitte
Met het surfen op het internet of actief een spelletje spelen werd me batterij altijd wat warmer (niet heet, maar ook niet koud). Gek genoeg gebeurd dit nu niet meer, de batterij blijft aardig koud (wat ik eigenlijk wel jammer vind, vind het altijd wel fijn als het een beetje warm is ). Of dit ook helemaal klopt met de games weet ik nog niet zeker, want dit heb ik nog maar 2x getest.

Filmrol (negatief)
Het lijkt er wel op dat de meeste foto's van mij zijn gewist. Ik heb nu nog maar 9 foto's, om te vergelijken: ik had er eerst ongeveer 200. Daarnaast kan ik van de eerste rij geen foto's zien (als thumbnail) - dat ziet er zwart uit. Het zelfde geld voor de laatste 2 foto's van de tweede rij. De rest zie ik gewoon in thumbail formaat zoals de bedoeling is. Als ik erop druk komt de foto wel gewoon helemaal te voorschijn.

iPod (niet zeker)
Het lijkt erop dat het laden van liedjes opeens veel sneller gaat (het opstarten). Ik ben hier niet zeker van, maar voor mijn gevoel is dat wel zo.

Gek, ik was er heel negatief over en nu noem ik opeens allerlei positieve punten op. Mijn mening blijft wel staan: wacht voor de zekerheid nog maar op een eventuele 3e beta of gewoon op Apple als ze OS 3.1 uitbrengen.

EDIT: En de stand is...
Gebruik: 5 uur, 34 minuten
Stand-by: 1 dag, 1 uur
Batterij: 47%

Laatst gewijzigd door S¡mon; 24-07-09 om 01:47.
  #37  
Oud 24-07-09, 02:50
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ik ga nu naar bed, stand van zaken. Batterij over: 40% met push aan Wi-Fi continue aan geweest. Ik laat deze vannacht aan en kijk wat het word. Ik houd jullie op de hoogte

Gebruik: 6 uur, 28 minuten
Stand-by: 1 dag, 2 uur
  #38  
Oud 24-07-09, 10:11
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Mijn accu loopt ongeveer 5 a 6% leeg 's nachts (9 uur). Ik heb Push op 15 min staan en Wi-Fi en bluetooth staat uit. Is dit wel normaal? Ik vind dat hij nogal snel leegloopt.
  #39  
Oud 24-07-09, 12:00
Brimme Brimme is offline
• iOS 4.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 279
Standaard

Bedankt voor je uitgebreide review Simon. Zo te zien is dus vooral de batterij verbeterd.
Goed dat apple daar mee bezig is! ga nu weer twijfelen of ik hem moet installeren of niet hahaha
  #40  
Oud 24-07-09, 12:26
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Stand (batterij: 33%):

Gebruik: 7 uur, 0 minuten
Stand-by: 1 dag, 12 uur

Dus 10 uur meer stand-by dan gisteren en ondertussen half uur extra gebruikt en nog maar 6% eraf (toen ik wakker werd slechts 1%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brimme Bekijk bericht
Bedankt voor je uitgebreide review Simon. Zo te zien is dus vooral de batterij verbeterd.
Goed dat apple daar mee bezig is! ga nu weer twijfelen of ik hem moet installeren of niet hahaha
Ik zou toch maar even wachten als ik jou was... voor de zekerheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Mijn accu loopt ongeveer 5 a 6% leeg 's nachts (9 uur). Ik heb Push op 15 min staan en Wi-Fi en bluetooth staat uit. Is dit wel normaal? Ik vind dat hij nogal snel leegloopt.
Hm, wat heb je WEL aanstaan?

Laatst gewijzigd door S¡mon; 24-07-09 om 12:30.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 10:41
iPhone OS 4 Beta ervaringen signs2007 Archief 1 09-04-10 19:02
Firmware 3.1 (beta) ervaringen Yakuzi Archief 2 20-07-09 12:11
Ervaringen met iPhone OS 3.0 Destiny Archief 1439 17-06-09 20:21
Firmware 2.0 beta Ervaringen Bennoo Unlock [archief] 6 01-05-08 23:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.