//

Idee; Biertje?

Idee; Biertje? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit is het begin van een wereldwijd succes!!!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 09-07-09, 13:35
den_ivan den_ivan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 50
Standaard

Dit is het begin van een wereldwijd succes!!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 09-07-09, 14:30
phoontje phoontje is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 43
Standaard

Ik wil wel helpen met de promotie!
  #23  
Oud 09-07-09, 15:54
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen Bekijk bericht
Met het maken van de app kan ik helaas niet helpen.
Wel met BETA testen en eventueel het beheren van de website.
Haha, zouden we samen kunnen doen! (het beheer dan hea )
  #24  
Oud 09-07-09, 16:00
sanderakkerman sanderakkerman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Oudega
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar sanderakkerman
Standaard

áls het programma ooit gemaakt word hebben we in iedergeval een reden om een keer met z'n allen de kroeg in te duiken Beta testen op locatie
  #25  
Oud 09-07-09, 16:02
danielpunt's schermafbeelding
danielpunt danielpunt is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 87
Standaard

ik zou ook wel kunnen helpen met bijvoorbeeld de serverside kant, als daar tenminste PHP of Ruby voor gebruikt gaat worden een 'notification server' kan ik wel opzetten, ik heb het al een keer eerder gedaan. Overigens kan ik ook helpen aan de iPhone kant.

stuur maar een PM

Laatst gewijzigd door danielpunt; 09-07-09 om 16:05.
  #26  
Oud 09-07-09, 16:03
sanderakkerman sanderakkerman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Oudega
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar sanderakkerman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonathan Bekijk bericht
Ik ben zelf ook ontwikkelaar, en dit klinkt zeker stoer! Als je wilt mail je mij ook even de uitgebreide uitleg (al snap ik het idee wel al). Mijn e-mailadres: jonathan@onemoreapp.com.

Ik heb in ieder geval genoeg kennis om een server op te zetten voor de push notifications, dus op zich moet het lukken.
ik zal je zo ook even een mailtje sturen! kijken wat er mogelijk is! Mail je vanavond of morgen wel even!
  #27  
Oud 09-07-09, 16:05
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Dit lijkt me wel een leuk projectje om met wat mensen van het iPhoneclub Forum te doen (jullie dus). Je hebt iemand nodig die de app maakt, iemand voor het serverscript en de database, iemand om de server te beheren, iemand voor leuke graphics, en een stel betatesters. Je zou dat natuurlijk allemaal zelf kunnen doen maar het is veel geiniger om dat met mensen van dit forum te doen.

Ik had al even snel wat schetjes gemaakt van hoe de app zou kunnen werken, maar ik zit nu op mijn werk. Misschien dat ik ze vanavond in een PNGtje kan zetten? Dan hebben we iets concreets om over te praten en kunnen jullie er feedback op geven.

Ik wilde eigenlijk beginnen aan een andere app, maar dit is wel een geinig ideetje voor tussendoor.
  #28  
Oud 09-07-09, 20:46
timneutel timneutel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 36
Standaard

als je nog een User Interface nodig hebt, PM me maar!
  #29  
Oud 09-07-09, 21:24
t-kroon t-kroon is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Super idee zeg! Ik ga niet al het goede opnoemen Alleen één nadeel. Met push kun je toch niet zelf typen wat je wilt zeggen? Anders kan T-Mobile zijn smsbundels ook wel schrappen. Je kan dacht ik zo alleen standaardzinnetjes versturen vanuit de app. Dus alleen bier wijn cola e.d. Oplossing is dus om een hele lijst erin te zetten! Helaas heb ik weinig verstand van programmeren..
  #30  
Oud 09-07-09, 21:40
oentje13 oentje13 is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Lienden (a.k.a. the middle of nowhere)
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door profie Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Two_Tribes_B.V (even een <punt> achter de link zetten)

Deze gasten hebben ook applicaties voor de iphone gemaakt Komen uit Hardewijk..misschien willen die het wel
Two Tribes is vooral van de games...
  #31  
Oud 09-07-09, 21:53
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Oke gasten, ik heb wat op "papier" gezet. Kijk hier maar eens naar en laat me weten wat je ervan vindt:

http://fnurglewitz.com/biertje/

De graphics zien er natuurlijk niet uit, maar het gaat er vooral om dat je een beeld krijgt van hoe de app zou gaan werken. Er is vast een hoop dat ik vergeten ben (zo is er geen knop om vrienden toe te voegen, maar sommige dingen heb ik aan de verbeelding over gelaten).

Ik kan er van het weekend wel wat uurtjes in steken om een prototype te bouwen. Het server script lijkt namelijk heel erg op iets wat ik al eerder gemaakt heb, dus dat kan ik vrij snel aanpassen. En de iPhone app is ook vrij straightforward. Laat maar weten!
  #32  
Oud 09-07-09, 21:53
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Nog een ideetje: aan de BT / Wi-Fi MAC-adresssen snel zien wie van je vrienden aanwezig zijn. Dan hoef je het lijstje niet (helemaal) zelf op te stellen.

@t-kroon: dat kan zeker, afhankelijk van de app! Kijk bv. maar naar de berichten die je met Prowl naar je iPhone kunt sturen. Dat kan elke tekst zijn.

Laatst gewijzigd door Larss; 09-07-09 om 21:59.
  #33  
Oud 09-07-09, 22:02
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Oh, en je hebt nog een vierde modus nodig: de "ik heb dorst"-modus zodat de server op subtiele wijze een hint kan sturen aan die ene kerel die nooit bier gaat halen

En over deze zin:
"(Sowieso is het tricky om de app "Biertje?" te noemen, want dat vindt Heineken vast niet zonder meer goed.)"

Daar zou ik niet al te bang voor zijn. Ze hebben alleen een copyright op de vormgeving van het woordmerk; je kunt geen Nederlands woord beschermen in het merkrecht (gelukkig). Mochten ze het wel proberen dan hou je er een hoop gratis publicity aan over. Check het wel met iemand die je wèl je advocaat mag noemen, ik *** uit mijn nek.

Nadeel aan de naam is wel dat geen enkele brouwer met je in zee zal willen gaan

Laatst gewijzigd door Larss; 09-07-09 om 22:09.
  #34  
Oud 09-07-09, 22:33
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larss Bekijk bericht
Nadeel aan de naam is wel dat geen enkele brouwer met je in zee zal willen gaan
Misschien is dat toch niet zo'n goed idee, want wil een brouwer wel concurrerende merken in de app? Waarschijnlijk niet, maar dan wordt de app meteen een stuk minder useful.
  #35  
Oud 09-07-09, 22:39
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

als je nou ook nog toevoegd dat aan de hand van je locatie je een querie kan uitvoeren in de database zodat het gehele drankmenu van de betreffende bar veschijnt bij je gebruikers.. of ga ik nu te ver?
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #36  
Oud 09-07-09, 22:55
den_ivan den_ivan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
als je nou ook nog toevoegd dat aan de hand van je locatie je een querie kan uitvoeren in de database zodat het gehele drankmenu van de betreffende bar veschijnt bij je gebruikers.. of ga ik nu te ver?
Te ver ...
  #37  
Oud 09-07-09, 22:59
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
als je nou ook nog toevoegd dat aan de hand van je locatie je een querie kan uitvoeren in de database zodat het gehele drankmenu van de betreffende bar veschijnt bij je gebruikers.. of ga ik nu te ver?
Ik denk dat je nu net iets te ver gaat.

Maar het inderdaad heel usefull als je meerdere dingen kunt zenden..
Ook voor de gene die nooit bier haalt moet er een notification komen dat hij het eens moet gaan halen.

Eigelijk zou je gewoon ergens in moeten kunnen typen wat je wil. Want er zijn altijd dranken die je gewoon weg vergeet of anders genoemd worden.

Ook is het slim om de app eerst in het engels te maken. Dan kan je de app meteen in de app-store doen en dan werken aan de vertalingen.

& @ Gekkepietje: Dat wat je op 'papier' hebt gezet ziet er lang niet zo slecht uit!

PS als er aan een site moet worden gewerkt en evt een domain. Ik wil gerust helpen.

Laatst gewijzigd door spysical; 09-07-09 om 23:01.
  #38  
Oud 09-07-09, 23:04
JWVD's schermafbeelding
JWVD JWVD is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Renkum
Berichten: 312
Stuur een bericht via Instant Messenger naar JWVD Stuur een bericht via MSN naar JWVD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spysical Bekijk bericht
Eigelijk zou je gewoon ergens in moeten kunnen typen wat je wil. Want er zijn altijd dranken die je gewoon weg vergeet of anders genoemd worden.
Ik zou beiden doen, gewoon de meest gebruikte dingen zoals Bier, Wijn etc. in een lijst, en ook een tekstvak als je iets wil wat niet op de lijst staat.

Zo is het ook makkelijk om het idee van het laten zien van de iPhone aan de barman te realiseren Als de ene schrijft wit wijn, de andere Witte W en de ander weer Pils, dan krijg je zo'n raar lijstje
  #39  
Oud 09-07-09, 23:19
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JWVD Bekijk bericht
Ik zou beiden doen, gewoon de meest gebruikte dingen zoals Bier, Wijn etc. in een lijst, en ook een tekstvak als je iets wil wat niet op de lijst staat.

Zo is het ook makkelijk om het idee van het laten zien van de iPhone aan de barman te realiseren Als de ene schrijft wit wijn, de andere Witte W en de ander weer Pils, dan krijg je zo'n raar lijstje
Ja dat is een goed idee. Maar kan dat dan? Dacht dat er werd gezegt dat je zelf niets via push kon sturen...

EDIT

http://www.one.com/nl/ hier staat wat de hosting van een site + domain kost. Ik weet niet zeker of je daar ook de spullen van de server voor de push op kan laten draaien... Vast wel



Laatst gewijzigd door spysical; 09-07-09 om 23:25.
  #40  
Oud 09-07-09, 23:31
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spysical Bekijk bericht
Dacht dat er werd gezegt dat je zelf niets via push kon sturen...
Stel je typt in: "Yogho Yogho", dan stuurt de app dit naar de server. De server maakt de push notification aan en zet daarin de tekst: "spysical wil graag Yogho Yogho". Dan wordt die tekst naar de iPhone gestuurd.

Overigens hoeft deze stap niet perse met push notifications: je kunt ook rechtstreeks een berichtje sturen naar de iPhone van degene die het drinken gaat halen, als zijn IP adres met de "Wat willen jullie drinken" push notification mee wordt gestuurd. Dan moet hij echter wel de hele tijd de app open houden.
Reageren

Labels
bestelling, bier



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Idee kaboemski Jailbreak apps en thema's 2 17-09-08 18:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:17.