//

Idee; Biertje?

Idee; Biertje? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tim14ww Als we nou met z'n allen gewoon 5 euro uitleggen, dan kunnen we een Developers account kopen om projecten zoals ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 10-07-09, 22:05
sanderakkerman sanderakkerman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Oudega
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar sanderakkerman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tim14ww Bekijk bericht
Als we nou met z'n allen gewoon 5 euro uitleggen, dan kunnen we een Developers account kopen om projecten zoals deze uit te geven onder een bepaalde naam? dan krijg je dus ook geen gezijk meer met ja maar ik wil hem uitgeven etc.

Ik weet niet of dit iets is, ik roep maar wat in het rond.

Gegroet,

Ik denk inderdaad dat dit een beter idee is. Zodat je het ook echt kan uitbrengen vanuit de community. Ik ben druk aan het zoeken naar een goed project management systeem. Iemand tips? en, net riep er iemand al een naam; iphonedevclub.net zijn er nog meer ideeën? Zelf vind ik iphonedevclub.net opzich wel oke, maar er zijn vast leukere namen te bedenken toch?
__________________
twitter.com/sanderakkerman
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 10-07-09, 22:15
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderakkerman Bekijk bericht
en, net riep er iemand al een naam; iphonedevclub.net zijn er nog meer ideeën? Zelf vind ik iphonedevclub.net opzich wel oke, maar er zijn vast leukere namen te bedenken toch?
Ach ik schreew ook maar wat gewoon het eerste wat er in me op kwam...
  #63  
Oud 10-07-09, 22:32
Twist Twist is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar Twist
Standaard

Trac ( The Trac Project ) is best een aardige web-based project management tool, met geintegreerde wiki, roadmap, SVN integratie en bugtracker. Je moet er alleen wel het één en ander voor installeren op je server.

Ik ga ook helpen trouwens, na een jaar gelurkt te hebben wordt het ook eens tijd dat ik wat ga bijdragen
  #64  
Oud 10-07-09, 22:37
sanderakkerman sanderakkerman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Oudega
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar sanderakkerman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twist Bekijk bericht
Trac ( The Trac Project ) is best een aardige web-based project management tool, met geintegreerde wiki, roadmap, SVN integratie en bugtracker. Je moet er alleen wel het één en ander voor installeren op je server.

Ik ga ook helpen trouwens, na een jaar gelurkt te hebben wordt het ook eens tijd dat ik wat ga bijdragen
Ik had er ook even naar gekeken. Zit ook te denken aan google code; Hier heb ik even naar gekeken en dat ziet er ook wel oke uit. Maar ik zoek nog even verder!
  #65  
Oud 10-07-09, 22:49
Jan-Albert Jan-Albert is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Regio Leiden
Berichten: 5
Standaard

Dit is een gaaf idee en een leuk project.
Als jullie wat handen kunnen gebruiken of wat €'s laat het even weten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larss Bekijk bericht
Nadeel aan de naam is wel dat geen enkele brouwer met je in zee zal willen gaan
Hier ben ik het niet mee eens, ik denk dat er juist wel een brouwer is, die zou kunnen sponsoren.
  #66  
Oud 11-07-09, 01:03
phoontje phoontje is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 43
Standaard

Ik kan niet programmeren maar wil wel hand en spandiensten verlenen koffie halen sponsors zoeken regelen roep maar !
  #67  
Oud 11-07-09, 13:25
timneutel timneutel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 36
Standaard

ik heb wat schetsen gemaakt voor de applicatie. het lijkt mij het beste als er onderin, in een tabBar 4 dingen komen [uitnodigen, orders, order, info]
aangezien ik vandaag niet zoveel tijd heb, heb ik het maar op papier uit geschetst,
ik zal het later wel overzichtelijk op de computer na maken.
een sponsor is misschien helemaal zo'n gek idee nog niet, want het hoeft natuurlijk helemaal niet met flash banners en dat soort dingen [je weet wel wat ik bedoel]

mochten we heineken zo gek krijgen, dan kan onze app "Biertje?' heten,
dan kan de invite knop een heineken dop zijn, en dan mischien een tekstje in de info tab [net zoiets als bij de zippo app.]
hier wat ideeën:

de hele schets is zo groot dat ik de link plaats:

http://img79.imageshack.us/img79/5949/idee3.png

  #68  
Oud 11-07-09, 15:18
Tim14ww Tim14ww is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 155
Standaard

Kijk hier hebben we wat aan

Mooi!
  #69  
Oud 11-07-09, 16:11
Jan-Albert Jan-Albert is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Regio Leiden
Berichten: 5
Standaard

Dit is een een heel mooi begin.
Ik zat er ook nog er over te brain stormen, en er zou ook nog een schermpje moeten komen met wie een rondje heeft gehaald, hoeveel rondjes en wie helemal niets heeft gehaald.
Tevens had ik bedacht dat het misschien wel cool zou zijn als je een overzicht (bv. kaartje) kan zien of je vrienden in de buurt zijn.
bv om ze uit te nodigen om naar de kroeg te komen waar jij ook bent.
  #70  
Oud 11-07-09, 16:36
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan-Albert Bekijk bericht
Dit is een een heel mooi begin.
Ik zat er ook nog er over te brain stormen, en er zou ook nog een schermpje moeten komen met wie een rondje heeft gehaald, hoeveel rondjes en wie helemal niets heeft gehaald.
Tevens had ik bedacht dat het misschien wel cool zou zijn als je een overzicht (bv. kaartje) kan zien of je vrienden in de buurt zijn.
bv om ze uit te nodigen om naar de kroeg te komen waar jij ook bent.
Jup dat kan ook...
Maar het is mogelijk om iets te maken dat het automatisch als je op een knop drukt alle vrienden die binnen 200m van je zitten uit te nodigen?
En natuurlijk ook handmatig, zelf een vriend aantikken.

Zo te zien gaat dit een hele goede app worden ^^
  #71  
Oud 11-07-09, 16:43
Twist Twist is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar Twist
Standaard

Het heeft zeker potentie om iets moois te worden

Misschien kunnen we het later ook lokalizeren naar het Engels en eventueel een paar andere talen.
  #72  
Oud 11-07-09, 16:47
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Al je vrienden binnen 200m gaat niet lukken, omdat de iPhone (gelukkig) niet constant z'n locatie uitzendt naar jouw app.
  #73  
Oud 11-07-09, 16:47
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twist Bekijk bericht
Het heeft zeker potentie om iets moois te worden

Misschien kunnen we het later ook lokalizeren naar het Engels en eventueel een paar andere talen.
Het lijkt mij het best om het eerst in 4 talen uit te brengen:
1 Engels
2 Duits
3 Frans
4 Nederlands
Dit omdat veel mensen een van deze talen spreken.
  #74  
Oud 11-07-09, 16:53
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

En als we er met veel iPhoneclubbers aan werken, zal er echt wel voor elk van die talen iemand zijn die het (semi-)vloeiend spreekt
  #75  
Oud 11-07-09, 16:56
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Ik ben een beetje aan het spelen met push notifications en dat gaat allemaal wel lukken.

Er is alleen 1 probleem: Elke developer met een Developer Program account heeft een private key. Deze gebruik je om de certificaten te maken waarmee je applicaties ondertekend worden. Je gebruikt hem ook om het certificaat voor push notifications te maken. De server die de push afhandelt, moet dan ook een kopietje van deze private key hebben.

Nou vind ik het niet erg om op mijn eigen server mijn eigen private key te plaatsen, maar iemand anders krijgt hem niet. Tim14ww had al aangeboden om de Ad Hoc distributie te doen, en iemand anders (spysical?) had al aangeboden de server te hosten, maar dan moet Tim het niet erg vinden om zijn private key op iemand anders zijn server te zetten.

Of we kopen inderdaad een eigen Developer Program account voor dit hele project.

Puntje twee: de server moet uitgaande SSL/TLS verbindingen toestaan. Shared hosting pakketjes doen dat meestal niet. De server moet ook een achtergrondproces draaien die een constante SSL/TLS uplink naar de Apple Notification Servers heeft. Dus je moet ook zelf achtergrondprocessen kunnen draaien op de server.

Ik heb niet zo heel veel tijd meer vandaag, maar ik wil nog wel proberen ook daadwerkelijk een push berichtje naar mijn eigen telefoon te sturen.
  #76  
Oud 11-07-09, 16:57
Jan-Albert Jan-Albert is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Regio Leiden
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
Al je vrienden binnen 200m gaat niet lukken, omdat de iPhone (gelukkig) niet constant z'n locatie uitzendt naar jouw app.
Hoeft ook niet constant te zijn, maar eens is de zoveel tijd is naar mijn idee ook prima.
  #77  
Oud 11-07-09, 16:59
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan-Albert Bekijk bericht
Hoeft ook niet constant te zijn, maar eens is de zoveel tijd is naar mijn idee ook prima.
Ten eerste kan het niet eens zonder jailbreak, en ten tweede lijkt het met niet echt handig als wie dan ook altijd weet waar ik ben...
  #78  
Oud 11-07-09, 17:05
sanderakkerman sanderakkerman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Oudega
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar sanderakkerman
Standaard

Ik ben even opzoek gegaan naar een systeem om met meerdere mensen aan één project te werken! ik kwam uit op Assembla. Je kunt hier met meerdere mensen aan één project werken. Het heeft een Wiki, je kunt tickets aanmaken, ondersteund SVN, je kunt er images mee uploaden, een ander kan dan vervolgens aantekeningen maken op deze image. Erg handig voor het design! Verder kan het automatisch via twitter bepaalde meldingen versturen, en er zit een support ticket systeem in voor gebruikers. Wanneer een gebruiker dus een vraag, opmerking of klacht heeft kan hij dit ticket systeem gebruiken.

Ik heb even een pagina aangemaakt; Home | Bier App | Assembla Zullen we dan dit gaan gebruiken? Als je wil mee werken, en ls jullie akkoord gaan om dit systeem te gebruiken, stuur dan even een mailtje naar sanderakkerman apenstaartje gmail.com. Vermeld even in je mailtje wat je wil gaan doen; Vertalen? Design? Code? Koffie halen? Dan kan ik je vervolgens een uitnodiging sturen zodat je je kan aanmelden!

Vervolgens kunnen we deze site gaan invullen, en zo samen werken aan deze applicatie!

Laatst gewijzigd door sanderakkerman; 11-07-09 om 17:19.
  #79  
Oud 11-07-09, 17:08
Jan-Albert Jan-Albert is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Regio Leiden
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
Ten eerste kan het niet eens zonder jailbreak, en ten tweede lijkt het met niet echt handig als wie dan ook altijd weet waar ik ben...
Heeft hoeft geen big-brother app te worden, gewoon een optie inbouwen dat aan of uit kunt zetten als je gaat stappen/biertje gaat halen.
  #80  
Oud 11-07-09, 17:20
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

As I said: Om je locatie te blijven sturen naar een server zonder de app al die tijd aan te laten staan, is een jailbreak nodig.
Reageren

Labels
bestelling, bier



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Idee kaboemski Jailbreak apps en thema's 2 17-09-08 18:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:58.