//

Idee; Biertje?

Idee; Biertje? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ha ha ha, check het uit:...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 11-07-09, 16:28
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Ha ha ha, check het uit:

Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 11-07-09, 17:31
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Er moet overigens ook een manier zijn om als de Biertje?-vraag binnenkomt meerdere drankjes te kunnen selecteren. Voor als je zelf veel dorst hebt, of als er een iPhone-loze vriend bij je staat die ook wel wat wil drinken. (Bij een leuk meisje ga je natuurlijk zelf halen )
  #83  
Oud 11-07-09, 17:56
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Nou vind ik het niet erg om op mijn eigen server mijn eigen private key te plaatsen, maar iemand anders krijgt hem niet. Tim14ww had al aangeboden om de Ad Hoc distributie te doen, en iemand anders (spysical?) had al aangeboden de server te hosten, maar dan moet Tim het niet erg vinden om zijn private key op iemand anders zijn server te zetten.
Ik Kan eigelijk alleen het beheer van een site doen XD
Mijn servers van thuis staan al vol... En ik ga niet ergens anders een server huren...
  #84  
Oud 11-07-09, 19:35
timneutel timneutel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 36
Standaard

misschien moeten we ook zoiets doen, dat elke iphone zijn eigen code heeft [zoals bij de iMob app] en je dus je vrienden toe kan voegen, waarna je ze kan uitnodigen.
  #85  
Oud 11-07-09, 19:54
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timneutel Bekijk bericht
misschien moeten we ook zoiets doen, dat elke iphone zijn eigen code heeft [zoals bij de iMob app] en je dus je vrienden toe kan voegen, waarna je ze kan uitnodigen.
Hmm ja is een goed idee. Dit houd ook geleik tegen dat de app heel snel word gekraakt. Want we willen natuurlijk geld als we er iets voor vragen.
Ook een leuk om een lite editie te maken in het Engels alleen. Met alleen de optie water. Omdat als je alles beschikbaar maakt dat dan de full version niet verkoopt.
Natuurlijk wel de lijst/kaart laten zieN maar als ze op iets anders dan water drukken dat ze dan gezien krijgen dat ze daarvoor de full versie moeten kopen.

Grtz
  #86  
Oud 11-07-09, 20:14
den_ivan den_ivan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 50
Standaard

Sterke dranken met combinatie van een andere drank?

Dus de grootste sterkedranken en fruitsappen en frisdranken nog ergens apart?

(Het zijn maar ideeën)
  #87  
Oud 11-07-09, 20:56
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Volgens mij kun je beter e-mailadressen gebruiken in plaats van friendcodes... Dan kun je gewoon uit je adresboek je vrienden kiezen, in plaats van een ingewikkelde code uit te moeten wisselen...
  #88  
Oud 11-07-09, 21:15
timneutel timneutel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
Volgens mij kun je beter e-mailadressen gebruiken in plaats van friendcodes... Dan kun je gewoon uit je adresboek je vrienden kiezen, in plaats van een ingewikkelde code uit te moeten wisselen...
dat is waar, ik weet niet hoe push notificaties verstuurd worden, ik dacht naar een code, dan kan je die gebruiken
  #89  
Oud 11-07-09, 21:22
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Volgens mij worden push notifications verstuurd naar een UDID, dus dan zouden we die met je e-mailadres in een database kunnen zetten.
  #90  
Oud 12-07-09, 11:10
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Push werkt als volgt: je iPhone app vraagt bij het opstarten om een "device token". Dit is net zoiets als je UDID maar speciaal voor push notifications. Het kan de eerste keer een paar seconden duren voordat je het device token krijgt, maar de volgende keer is het een stuk sneller omdat het token op je iPhone gecached wordt. Het is de bedoeling dat je app vervolgens op je eigen server inlogt met username/wachtwoord/whatever en het device token meestuurt. De server kan vervolgens push notifications naar dat device token sturen en Apple zorgt ervoor dat ze op de bijbehorende telefoon aankomen.

Ik zal later op de dag mijn push code in de SVN repository zetten, dan kunnen andere developers en geinteresseerden ermee spelen.
  #91  
Oud 12-07-09, 16:03
timneutel timneutel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 36
Standaard

ik heb weer een schets gemaakt, zo zou je de bestellingen ook kunnen weer geven, op het moment dat je voor iedereen bier hebt besteld, moet je natuurlijk weten wie wat heeft besteld, en als je het desbetreffende drankje aan de desbetreffende persoon heb gegeven, wil je dat natuurlijk ook weten.



alle drankjes worden weergegeven op een dienblad, als het dienblad [15] vol is, komt er een dienblad bij, waartussen je kan scrollen net als bij de weer app. als je wilt weten wiens drankje van wie is, tap je er op. heb je het drankje aan die persoon gegeven, dan duppel tap je.
  #92  
Oud 12-07-09, 16:17
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Wouw, mooi gemaakt en leuk idee!
Over de locatie die niet constant is.
Als je nou gewoon ongv het zelfde doet als Hey WAY. Dan kun je gewoon weten waar je vrienden zijn...
  #93  
Oud 12-07-09, 17:09
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Zoals ik eerder al aangaf kan ik (met mijn bedrijf One More App) ook wat helpen. Ik heb serverruimte en een iPhone Developer Program License. Verder kan ik de website regelen. Een ander puntje: One More App krijg op de achtergrond ook een hele database met onder andere social-dingen, gekoppeld aan UDID's. We zouden deze applicatie aan kunnen sluiten op die database.

Nou ja, ik hoor wel wat er nodig is.
  #94  
Oud 12-07-09, 19:34
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Oke luitjes, ik heb een aantal dingen gecommit in de SVN repository, namelijk:

- Een simpele push server in PHP. Dit is een achtergrond proces dat een verbinding openhoudt naar Apple. Steeds als er nieuwe berichtjes zijn, dan doet hij een push.

- Een server API. Dit is waar de iPhone app tegenaan praat. De API kan nu nog maar twee dingen: (nieuwe) gebruikers aanmelden, en "Wat wil je drinken?" push notifications versturen. De rest van de commando's bouw ik er later deze week nog in.

- Een iPhone app. Deze doet niet veel. Als je hem opstart, meldt hij je aan bij de API en als je op de "Biertje?" knop klikt, dan stuurt hij een berichtje naar de server, waarna die dus de push notifications verstuurt. De app laat ook andere binnengekomen push berichtjes zien.

Ik heb het getest op mijn eigen lokale systeem en het werkt prima. Push berichtjes komen binnen 2 seconden aan op de telefoon. Als je het zelf wilt testen, moet je een Developer Program account hebben en zelf de certificaten en zo aanmaken, en natuurlijk een eigen servertje opzetten.

Kijk maar eens naar de code als je wilt. Er missen nog wat dingen -- zo moet het push script eigenlijk alle nieuwe berichtjes in 1 keer doorsturen in plaats van 1 voor 1 -- maar dit is grotendeels gedocumenteerd in de README files.

Enjoy!
  #95  
Oud 12-07-09, 20:39
Timelord Timelord is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Thuis
Berichten: 93
Standaard

Enkele toevoegingen:

Als je weet wie de Bob is, dan die absoluut NIET Biertje op het scherm, maar bv: Frisje ?

Of als je weet dat iemand vervelend word na enkele biertjes, of wat voor reden dan ook, dat iemand na een bepaalde hoeveelheid biertjes ook alleen nog maar de frisvraag krijgt.

Als iemand standaard iets anders drinkt, bv Cola, dat dan degene Cola als standaard antwoordknop heeft.

Bijhouden hoeveel iemand die avond gedronken heeft. Makkelijk als je achteraf iedereen laat betalen.
  #96  
Oud 12-07-09, 20:50
P-development P-development is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Oke luitjes, ik heb een aantal dingen gecommit in de SVN repository, namelijk:
...
Functioneel php? Waarom niet OO? Waarom gebruik je geen prepared statements voor SQL? Daarnaast zou ik geen php gebruiken voor een achtergrond proces, onder andere in verband met php configuraties met onbeperkt max_execution_time etc.
  #97  
Oud 12-07-09, 21:17
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P-development Bekijk bericht
Functioneel php? Waarom niet OO? Waarom gebruik je geen prepared statements voor SQL? Daarnaast zou ik geen php gebruiken voor een achtergrond proces, onder andere in verband met php configuraties met onbeperkt max_execution_time etc.
Ik vind de discussie functioneel PHP vs OO niet zo interessant, ook prepared SQL statements vs wat ik nu doe is niet erg relevant. Want je zegt het zelf al: je kunt beter geen PHP gebruiken voor een achtergrondproces.

Waarom doe ik het dan toch? Simpel, dit is slechts een prototype. Het werkt, en het is voorlopig een afdoende oplossing. Maar ik ben het met je eens dat als we dit echt in de praktijk gaan brengen en het wordt een populaire app, dat we dan een meer high performance oplossing moeten gebruiken.

Als je tips hebt, dan hoor ik het graag. Zie dit slechts als een beginnetje.
  #98  
Oud 12-07-09, 21:30
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Ik ben ook voor OO maarja, aangezien er toch geen php wordt gebruikt is het niet erg relevant.
Prepared SQL is handiger, maar niet nodig.

voor de rest klinkt het allemaal erg leuk!
  #99  
Oud 12-07-09, 21:31
Timelord Timelord is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Thuis
Berichten: 93
Standaard

Ik zou ook voor OO gaan als ik wist waar het over ging
  #100  
Oud 20-07-09, 02:12
sirtalis sirtalis is offline
• iOS 4.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 45
Standaard

Kek idee jongens!

Naamsuggesties:

BottomsUp!
of
Ad Fundum
Reageren

Labels
bestelling, bier



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Idee kaboemski Jailbreak apps en thema's 2 17-09-08 17:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.