iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   XML Parsing (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/41176-xml-parsing.html)

markvwijnen 07-08-09 14:24

XML Parsing
 
Ik heb een XML bestand die gebruikt maakt van de volgende encoding:
Code:

<?xml version="1.0" encoding="windows-1252"?>
Bij het uitlezen hiervan krijg ik van NSXMLParser de 31 error, m.a.w. de encoding is niet bekend. Als ik het weghaal, dan wil die wel parsen maar stopt het op een gegeven moment met error 6, invalid character. Kan NSXMLParser deze encoding aan, of moet ik een andere XML library gebruiken? Indien dit laatste, enige suggesties?

Grtz Mark

ideveloper 07-08-09 14:29

Hier een developer met het zelfde probleem Grio Blog: Feel My Pain: NSXMLParser Problems Upgrading to the iPhone 3.0 SDK

Helemaal onder in de comments schrijft hij een oplossing gevonden te hebben. Ik zou zeggen, probeer eens of dit wat is.

markvwijnen 07-08-09 14:30

Bedankt, ga het artikel direct lezen.

edit:
Omg zo lame, was er zo dichtbij. Het leek mij het meest logisch om de string die encoded is in Windows1252 bij NSData ook te gebruiken maar door NSUTF8StringEncoding te gebruiken is het probleem opgelost.

Nogmaals bedankt iDeveloper!

edit2:
Okay het parsed het wel, maar nu niet goed :( Een tag als
<book:title>Schildpad</book:title>
<book:subtitle>en de haas</book:subtitle>

Gaat fout met parsen:
book:title = Schildpad (dat gaat nog goed, maar dan)
en de haas = en de haas (nu gaat het fout en snap niet waarom, misschien door de foute encoding)

NSXMLParser is heel rottig :D Misschien moet ik toch maar aan een andere parser denken, iemand ervaring met TouchXML ?

Whacko 07-08-09 15:04

misschien snapt ie het formaat niet helemaal. en zal je iets moeten gebruiken als:

Code:

<book>
  <title>De schildpad</title>
  <subtitle>En de Haas</subtitle>
</book>

of

Code:

<book title="De schildpad" subtitle="En de Haas"/>

markvwijnen 07-08-09 15:14

Ja dat zou 100% helpen, maar ik wil het liefst zo weinig mogelijk ofwel niet de XML content aanpassen ivm dat het wordt aangeleverd door een bedrijf.

Maar heb een manier gevonden die werkt, heb een category gemaakt van NSXMLParser die deze class uitbreid met escapeSpecialChars en dat werkt uitstekend.

Bedankt voor jullie hulp!

danielpunt 13-08-09 22:23

oei, dat zijn XML namespaces en dat is echt een horror met NSXMLParser. ik heb er ook eens mee te maken gehad en gelukkig kon ik toen zelf de XML aanpassen zonder namespaces. heeft mij veel tijd gescheeld.

ben benieuwd hoe je het hebt opgelost, zou je wat kunnen delen?

voor de rest is er overigens niks mis met NSXMLParser, ik gebruikte eerst TouchXML maar mijn NSXMLParser was sneller en het geheugen gebruik was ook minder. Heb geen hele uitgebreide tests gedaan maar het scheelde zeker wel :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:12.