iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Eigen iPhone SDK (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/43809-eigen-iphone-sdk.html)

iPeter91 15-09-09 12:43

Eigen iPhone SDK
 
Beste Mensen,

Heb een iPhone 2G (3.0) Jailbreak en nu heb ik de SKD 3.0 gedownload. Kan ik hiermee nu gewoon een app maken en op mijn eigen iPhone zetten zonder problemen?

Alvast Bedankt!

Frog 15-09-09 13:29

Het kan normaal gesproken niet, maar het kan omdat je een jailbreak hebt d.m.v. een mac programmaatje dat volgens mij makefile heet. Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar het hoort te werken.

Whacko 15-09-09 13:42

programmaatje dat makefile heet?

een makefile is een script wat wordt uitgevoerd door het programma Make. en in dat script staat wat de compiler allemaal moet doen. Anyway, die heb je volgens mij helemaal niet nodig.

Je kunt met XCode gewoon je binary maken, uploaden op de iPhone, en dan via ssh ofzo op de iPhone 'ldid' gebruiken om de binary te signen. en dan kun je hem op je gejailbreakte iPhone uitvoeren.

dit is ff snel getypt, heb het nooit zelf gedaan, dus je moet ff googlen voor de complete instructies.

Het kan in ieder geval wel.

Frog 15-09-09 15:39

Whacko, volgens mij kan dat juist niet. Omdat hij nog geen 99 dollar heeft betaald kan je de binary niet maken en moet je een programma'tje of script downloaden. Dat is ten minste wat een kennis van mij die een app'je heeft gemaakt maar nog niet betaald had heeft gedaan om het op zijn iPhone te installeren.

Matisse 15-09-09 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frog (Bericht 351698)
Omdat hij nog geen 99 dollar heeft betaald kan je de binary niet maken en moet je een programma'tje of script downloaden.

Zonder 99 dollar betaald te hebben, kan je wel de binary maken maar niet signen. Dat laatste moet je dan met een speciaal scriptje doen.

JWVD 15-09-09 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matisse (Bericht 351761)
Zonder 99 dollar betaald te hebben, kan je wel de binary maken maar niet signen. Dat laatste moet je dan met een speciaal scriptje doen.

Je kan toch alleen een binary maken voor de iPhoneSimulator, niet voor iPhoneOS?

Whacko 16-09-09 12:05

Ik weet het niet helemaal zeker, ik dacht dat ie wel een binary maakt, maar je mag alleen niet uploaden naar een device. Ik heb namelijk in het verleden een binary door iemand laten testen op een gejailbreakte device toen ik zelf nog geen paid account had en zelfs nog geen iPhone.

Hoe dan ook hier twee linkjes met info over hoe je een binary op een iPhone zet:

lees even de discussie op onderstaande link, en daarna de volgende link. Ik denk dat je dan wel weet wat je moet doen.
SDK 3.0 / Xcode 3.1.3 Build and Go for jailbroken device - Page 3 - iPhone Dev SDK Forum

iPhone Software Development: Use XCode 3.1.2 to build SDK 3.0 app to 3.0 Device without provisioning profile


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:46.