//

Belgische wetgeving. hoe en wat?

Belgische wetgeving. hoe en wat? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik zit met een klein vraagje in verband met de belgische wetgeving. Zoals de titel al doet vermoeden is deze vraag vooral gericht naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-09-09, 18:16
DeepFritz DeepFritz is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 102
Standaard Belgische wetgeving. hoe en wat?

Beste,

Ik zit met een klein vraagje in verband met de belgische wetgeving.
Zoals de titel al doet vermoeden is deze vraag vooral gericht naar Belgische ontwikkelaars. Sorry beste noorderburen, wil jullie niet discrimineren, maar denk wel dat er een aantal verschillen zitten in de Belgische en Nederlandse wetgeving.
Indien jullie echter het antwoord ook denken te weten, aarzel niet om me te contacteren.

Het is het volgende:

Ik heb me ingeschreven in het Iphone Developer program (€ 80,00 per jaar).
Als ik nu betalende applicaties ga ontwikkelen en Apple betaalt me uit (in de veronderstelling dat ik iets verkoop ) hoe geef ik dit dan aan op men belastingsbrief?

Ik ben bediende in een computerfirma, maar iphone developer is puur in vrije tijd. Ben ik verplicht om een BTW nummer aan te vragen om in regel te zijn met de Belgische wetgeving, of is dit helemaal niet nodig.

En indien het niet nodig is, wat is dan het voordeel om toch een BTW nummer aan te vragen en een firma te starten?

Is er trouwens iemand die weet hoeveel er in het totaal van je verkoopbedrag gaat, dus wat je er netto aan overhoud?
Ik weet dat Apple 30% afhoudt, maar wat betaal je in België aan belastingen en andere kosten?

Ik hoop dat iemand me hierop een antwoord kan formuleren.

Met vriendelijke groeten,

DeepFritz.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-09-09, 15:29
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Bij het verkoop van goederen (wat het ook mogen zijn) ben je verplicht om in het bezit te zijn van een BTW nummer.

Om wat meer info te vinden kun je deze website mss bekijken: FOD Justitie - SPF Justice - FÖD Justiz
Waar exact je moet zoeken weet ik niet maar dit kan je alleszinds verder helpen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Belgische wetgeving omtrend garantie Runaque Chat en geruchten 0 21-12-09 18:21
Hoe BELGISCHE 3G iPhone unlocken ? jules_holden94 Archief 14 13-11-08 00:14
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 10:55
Apple in strijd met Europese wetgeving? donki89 Archief 0 15-01-08 20:59
Us 1.1.2 hoe of wat? thomba123 Archief 1 07-01-08 23:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:07.