iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   AV in (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/44790-av.html)

bartnop 30-09-09 10:07

AV in
 
Ik zou heel graag mijn iPhone als monitor bij filmopnames willen gebruiken vanwege de scherpte van het scherm en het kleine formaat.

Weet iemand of, en zo ja hoe je de iPhone/iPod Touch, dat mogelijk is?

Als het niet kan zou er dan een app te maken zijn die dit wel mogelijk maakt. Er zijn veel mensen die dit graag zouden willen.


Bart.

Whacko 05-10-09 11:44

Met standaard kabeltjes en zonder speciale app gaat het niet lukken.

Ik denk zelfs dat het helemaal niet mogelijk is.

Een mogelijkheid die ik zelf zie is om de microfoon aansluiting van de headphone te gebruiken en daar met een speciaal protocol de video overheen te sturen. Echter heb je dan ook nog iets van hardware nodig die jouw video signaal omvormt naar geluid dat de iphone dan kan verwerken.

Ik heb hier zelf geen verstand van dus kan dit niet bouwen. Dat je data over de microfoon poort kunt sturen is bewezen met een contact sharing app. weet alleen de naam niet meer.

Whacko 05-10-09 15:08

Nu ik er over nadenk. Vanaf 3.0 is er ook het Accessory Framework. Hoef je dus niks met de mic te doen. Maar hoe dan ook zul je wel wat hardware moeten bouwen om de verbinding tussen camera en iPhone te doen.

bartnop 11-10-09 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whacko (Bericht 361070)
Nu ik er over nadenk. Vanaf 3.0 is er ook het Accessory Framework. Hoef je dus niks met de mic te doen. Maar hoe dan ook zul je wel wat hardware moeten bouwen om de verbinding tussen camera en iPhone te doen.

Kun je me iets meer hierover vertellen? Hardware is geen probleem, software wordt ik nerveus van.

Whacko 12-10-09 13:13

Nou ja, er is nu een API beschikbaar waarmee je dus je eigen accessoires kunt verbinden met de iPhone. Via Bluetooth of de dock-connector. Ik heb er nog nooit iets mee gedaan, dus kan je niet zeggen of het makkelijk te doen is.

libia 12-10-09 18:37

Je moet gewoon op Apple's developer site kijken, dan kom je er wel uit denk ik ;)

bartnop 14-10-09 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whacko (Bericht 365092)
Nou ja, er is nu een API beschikbaar waarmee je dus je eigen accessoires kunt verbinden met de iPhone. Via Bluetooth of de dock-connector. Ik heb er nog nooit iets mee gedaan, dus kan je niet zeggen of het makkelijk te doen is.

Weet jij hoe die API heet? Of waar te vinden?

Whacko 15-10-09 13:23

iPhone Dev Center: External Accessory Framework Reference

bartnop 18-11-09 21:55

Hier kom ik dus echt niet uit. Is er iemand die zich hierop wil storten? Ik weet dat er erg veel vraag naar is. Ik ken zoveel mensen die graag zo'n app en eventueel hardware willen kopen. En dat hoeft dan echt geen 0,79 euro te kosten.

blaaat 19-11-09 01:00

Ik vraag me af of iPhone überhaupt krachtig genoeg is om een analoog signaal digitaal te maken en te laten zien in real-time. Sommige video kaarten voor je pc zijn al behoorlijk groot en hebben dan eigen hardware om het beeld te encoden naar iets met weinig bandwidth zodat het naar je computer kan. Dus zonder er een speciaal apparaat aan te hangen wat het beeld prepareert voor iPhone zie ik dit niet gebeuren.

Whacko 19-11-09 10:59

@blaaat, je hoeft natuurlijk geen "ruw materiaal" over de lijn te sturen. Aangezien je al een acessoire moet maken, kan je daar ook al een encoding chip opzetten, die inkomend beeld direct omzet naar bijvoorbeel mp4. kan de iphone het ook gelijk afspelen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.