//

Bellen vanuit een applicatie, en dan?

Bellen vanuit een applicatie, en dan? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Ik werk voor de IT afdeling van een groot internationaal bedrijf. Op dit moment zijn we bezig met het ontwikkelen van een iPhoneapplicatie. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-10-09, 08:18
w.d's schermafbeelding
w.d w.d is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard Bellen vanuit een applicatie, en dan?

Goedemorgen,

Ik werk voor de IT afdeling van een groot internationaal bedrijf. Op dit moment zijn we bezig met het ontwikkelen van een iPhoneapplicatie. Ik kan er helaas niet al te veel over loslaten.
Vanuit de applicatie kan gebeld worden naar een telefoonnummer wat in een zoekresultatenveld staat. Dat werkt. Het probleem is dat als je ophangt de applicatie niet opnieuw opstart.
Wat ik er van heb begrepen is dat dat sinds firmware 3.1 niet meer mogelijk is.
Nu is het zo dat ik Navigon op mijn eigen iPhone (firmware 3.12) draai, en dat als ik naar een POI bel, daarna ophang, Navigon gewoon weer opstart.
Dat is precies de functionaliteit die wij willen inbouwen maar niet voor elkaar krijgen.
Mijn iPhone is wel jailbroken, dus misschien dat het daar aan ligt?
Is er iemand die een non-jailbroken iPhone met firmware 3.12 heeft, en Navigon draait? Zou diegene eens naar een poi willen bellen, direct ophangen en kijken of de applicatie dan weer start?
Is er iemand die ons kan uitleggen hoe we deze functionaliteit kunnen inbouwen?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groet,

W.D

PS, ik ben zelf geen ontwikkelaar, onze hoofdontwikkelaar is Engelstalig en heeft mij gevraagd dit te posten.
__________________
iPhone 3g 16G, T-Mobile NL
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-10-09, 12:36
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik zou je developer eens op de Apple Developer Forums laten kijken. Na 1 minuut had ik het volgende gevonden:

"The change in behavior is that your application is not relaunched after a phone call ends that it initiated. That simple – if you want the capability for your application to be relaunched after a call, then file an enhancement request via the Report a Bug link."

"I've also filed a bug report for the change in expected behavior.

As a workaround, you can use UIWebView to open the tel: url, after the call, your app will relaunch, but you get the annoying do you want to make this call alert."


Het is dus inderdaad een bekend iets. Je kan een workaround gebruiken door de UIWebView te laten bellen, maar je krijgt dan wel een popup.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 21-10-09, 15:04
w.d's schermafbeelding
w.d w.d is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Thanks voor je reactie. Ik heb het doorgespeeld naar de ontwikkelaar. Die had er zelf al naar zitten kijken, maar komt er niet uit. Hij krijgt het vooralsnog niet voor elkaar die functie aan te roepen.
Het is voor ons allemaal de eerste iPhone-app, dus we moeten nog veel leren ;-)

Gr.,

W.D
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bellen vanuit favorieten werkt niet in FW 4.2.1 Machineman iPhone algemeen 2 15-08-11 09:35
Nummer bellen vanuit App JeePeeS Ontwikkelen voor iOS 3 01-02-11 11:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:05.