iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   App laten maken voor Wijkfeest? (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/51754-app-laten-maken-voor-wijkfeest.html)

Graf Zum Kotzen 10-01-10 21:24

App laten maken voor Wijkfeest?
 
Vraagje: Hoe makkelijk is het om een App te maken voor een Wijkfeest? Deze app zou moeten kunnen:
1. Programma van alle activiteiten. Ook met push alarm?
2. Locatie-ondersteunende diensten. Er zit bijv ook een markt bij waarbij verschillende kramen over een aantal straten in de wijk zijn verspreid. Het zou mooi zijn als men specifieke kramen zou kunnen vinden, maar ook het podium en de bar:D
3. Contact maken via dit programma. Elkaar op het wijkfeest berichtjes sturen.
4. Toevoegen van foto en filmpjes?

Ik zou graag willen weten of dit kan en zo ja wie dit kan (binnen welk tijdsbestek). Het is voor het wijkfeest Wittevrouwen in Utrecht op 12 juni 2010.

WDS001 10-01-10 21:26

 Verplaatst naar: Ontwikkelen voor de iPhone / SDK

En even opmerken: vacatureposting is niet toegestaan!

Graf Zum Kotzen 10-01-10 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 403641)
 Verplaatst naar: Ontwikkelen voor de iPhone / SDK

En even opmerken: vacatureposting is niet toegestaan!

Ach voor een wijkfeest met vrijwilligers:rolleyes: zal het wel meevallen met 'vacatureposting' :)

iPhone3G_Olé 11-01-10 21:44

Moeilijk om dat op 1 nacht nog te maken. En Apple zou het zeker niet goedkeuren in de AppStore. Wel leuk initiatief :)

XIII 11-01-10 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3G_Olé (Bericht 404044)
Moeilijk om dat op 1 nacht nog te maken. En Apple zou het zeker niet goedkeuren in de AppStore. Wel leuk initiatief :)

Er staat dan ook 12 juni, niet 12 januari. Je hebt dus nog 5 maanden...

Waarom denk je dat Apple dit niet zou goedkeuren?

Frog 12-01-10 17:38

Ik denk dat apple dit wel goed zal keuren, er zit niets in dat niet toegestaan is.

Graf Zum Kotzen 12-01-10 21:48

Ik verwacht niet dat je dit in 1 dag kan programmeren. Mijn vraag is meer of een hobbyist binnen een redelijk termijn dit kan programmeren of dat dit meer werk voor een professional is?

ideveloper 13-01-10 10:11

Blijkbaar heb je geen idee wat komt kijken bij het maken van een iPhone app. Een app met de eisen die jij stelt, push, elkaar berichtjes kunnen sturen, locatie ondersteuning is zelfs een ervaren ontwikkelaar minimaal 40 uur kwijt. Reken een uurtarief van 100 euro excl. btw en een dergelijke app kost snel 4000 euro of meer.

Een beginnende ontwikkelaar zal veel meer dan 40 uur kwijt zijn. Dus kleine kans dat iemand dit op gaat pakken als je het mij vraagt.

Maar vragen kan altijd natuurlijk. Succes met je zoektocht naar een ontwikkelaar en veel plezier op het buurtfeest natuurlijk. Ook zonder iPhone app zal het buurtfeest wel een succes worden denk ik.

Whacko 13-01-10 13:11

ik denk dat je met 40 uur al aardig krap rekent. Het is natuurlijk wel zo dat als je al ervaring hebt met push etc dat het wat sneller gaat. Maar je moet ook de infrastructuur bouwen. Berichten en dergelijke versturen zou ik via een website doen.
Ik denk dat je al gauw het dubbele kwijt bent, als het niet meer is. Lijkt me een leuk projectje voor iemand die aan zijn portfolio werkt en het gratis wil doen. Anders ben je inderdaad een hoop geld kwijt.

Graf Zum Kotzen 21-10-11 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvl (Bericht 721683)
Een erg leuk idee, maar vergis je niet in de tijd dat er in gaat zitten. Dit is best een uitgebreide app voor een wijkfeest. Als je van plan bent om deze alleen voor dit ene feest te laten maken zal het wel een kostbare app worden.

Dat begrijp ik. Misschien zou er een meer universele app kunnen worden ontwikkeld die vervolgens met lokale data zou kunnen worden ingevuld. Indien meerdere comité's voor wijkfeesten, buurtfeesten etc hieraan zouden meedoen zou het misschien wel betaalbaar kunnen zijn. Van belang is dan ook dat een dergelijke app niet alleen voor de iphone maar ook in elk geval voor android dient te worden ontwikkeld.

Wim

Yzord 21-10-11 12:59

Oftewel dubbel zoveel kosten...ga eens op zoek naar developers in india of pakistan via freelancer.com ofzoiets.

Bubbly 23-10-11 05:40

Volgens mij kun je veel beter geld, tijd en moeite besparen en googlen naar app makers. Zijn aardig wat aanbieders die een algemeen hoesje klaar hebben liggen die je kan laten invullen tegen een bepaald bedrag. Waarom denk je dat de helft van zulke simpele apps op elkaar lijkt? (Muziek apps zoals die van Adele, TopNotch etc. Radio apps. Enz.)

viresh75 23-10-11 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 722693)
Volgens mij kun je veel beter geld, tijd en moeite besparen en googlen naar app makers. Zijn aardig wat aanbieders die een algemeen hoesje klaar hebben liggen die je kan laten invullen tegen een bepaald bedrag. Waarom denk je dat de helft van zulke simpele apps op elkaar lijkt? (Muziek apps zoals die van Adele, TopNotch etc. Radio apps. Enz.)

DELETE NIET RELEVANT.

[Edit: je hebt helemaal gelijk...] Sorry, excuses...

Bubbly 23-10-11 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viresh75 (Bericht 722878)
Als je goed kijkt naar de openingspost staat er "Het is voor het wijkfeest Wittevrouwen in Utrecht op 12 juni 2010."

Dit onderwerp kan volgens mij dicht, omdat de onderwerp posts bevat van 2008.
Posten in dit onderwerp heeft niet veel zin meer (lijkt mij).

Misschien moet je zelf verder kijken dan de laatste post, de TS heeft vlak voor mij nog gereageerd en ik denk dat hij het niet fijn vindt als je zijn topic laat sluiten.

Ps. er zijn geen posts van 2008, TS is lid geworden in 2008.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:18.