//

Iemand die SDK draait in VMWare?

Iemand die SDK draait in VMWare? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik lees vaak in topics dat men maar OS X in VMWare moet draaien om de SDK te kunnen gebruiken op een windows machine. Is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-01-10, 02:04
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard Iemand die SDK draait in VMWare?

Ik lees vaak in topics dat men maar OS X in VMWare moet draaien om de SDK te kunnen gebruiken op een windows machine. Is er iemand die het ook werkelijk heeft kunnen draaien en gebruiken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-01-10, 18:22
Coppes Coppes is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Sluis, Zeeland
Berichten: 12
Standaard

Ja, ik heb dit in het begin een tijdje gedaan alhoewel die niet snel en soepel draaid!, ik adviseer je eerder een Apple te kopen of osx te installeren op je computer.
  #3  
Oud 16-01-10, 13:58
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Er zijn meerdere oplossingen voor Windowsgebruikers die toch voor de iPhone willen programmeren, waar dit er inderdaad één van is. Toch raad ik je aan om voor de simpele en beste weg te gaan: koop een Mac. Zelf heb ik bijna een jaar geleden een MacBook gekocht, als eerste met het idee om er enkel iPhonedevelopment te doen. Toen ik echter een tijdje met OS X gespeeld had, wilde ik niet meer zonder en inmiddels werk ik alleen nog maar met OS X.
  #4  
Oud 16-01-10, 14:40
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Bedankt voor jullie reacties.

Een Mac kopen is een mooie maar dure oplossing. Het is voor mij nogal een risico om een Mac aan te schaffen, want ik ben alleen gewend om voor Windows te programmeren. Objective-C en OS X ken ik nog niet, dus zal ik eerst even aan moeten wennen. Stel dat het mij toch niet bevalt, dan zit ik met een dure Mac die ik misschien maar amper gebruik.

Echter ga ik waarschijnlijk toch een Mac kopen. Mijn keuze valt op de (witte) MacBook of een Mac Mini. Een Mac Mini is goedkoper, maar een MacBook is veelzijdiger in gebruik. Als het goed is kan je ook gemakkelijk een monitor aansluiten op een MacBook. Ik heb zelf nog geen laptop, dus mijn voorkeur gaat hier naar uit.
Is de MacBook een goede optie om applicaties te ontwikkelen? En werkt het goed om een monitor erop aan te sluiten?
  #5  
Oud 17-01-10, 00:07
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Bedenk ook dat een MacBook een prima notebook is om Windows op te draaien. Bij de Computable test van een tijdje geleden kwam de MacBook als beste uit de test van Windows laptops!
Via een snoertje wat bij de Mac geleverd wordt kun je gewoon een VGA monitor aansluiten.
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #6  
Oud 26-01-10, 13:04
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Ik heb er toch voor gekozen om OS X in VMWare te draaien. Na een poosje tweaken heb ik het toch goed aan de praat gekregen en het besturingssysteem draait gewoon prima. De iPhone SDK werkt ook goed.

Wellicht dat ik later toch een Mac ga aanschaffen, maar voor wie OS X / iPhone SDK eens wil testen op een PC raad ik dit aan te doen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Hey iemand die me hier kan helpen :) Itsmitch Unlock 11 11-02-11 19:51
Iphone app maken SDK dmv VMware TheCrow Ontwikkelen voor iOS 2 31-08-10 20:06
Iemand die mij belt. apotheosis Archief 5 21-01-09 23:03
Iphone kopen Via iemand die in us woont thrustmaster22 Koopinformatie Nederland 16 02-04-08 00:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.