//

UITableViewController, grote dataset en lazy loading

UITableViewController, grote dataset en lazy loading discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Allemaal, Ik ben nieuw met iPhone development, maar heb een redelijk grote programmeerervaring voor niet Mac systemen. Zelf heb ik goed gegoogled en mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-01-10, 00:21
Kokeshi Kokeshi is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard UITableViewController, grote dataset en lazy loading

Beste Allemaal,

Ik ben nieuw met iPhone development, maar heb een redelijk grote programmeerervaring voor niet Mac systemen. Zelf heb ik goed gegoogled en mij al sufgelezen in verschillende IPhone SDK boeken en gekeken naar iPhone cursussen als de Stanford iPhone Programming cursus. Alleen zijn voorbeelden daar altijd speelvoorbeelden en zijn niet wat ik zoek. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben bezig met een applicatie waarin ik ruim 10.000 items in een lijst wil kunnen tonen. Gegevens over de 10.000 items staan opgeslagen in een SQLite database. De items toon ik in een lijst.

De voorbeelden uit de boeken werken zo:
1. lees alle records uit de database in een NSMutableArray *itemList
2. In de tableView:cellForRowAtIndexPath: method hergebruik je de TableViewCell en als die er niet is maak je een nieuwe aan
3. vul de cell.textLabel.text met de waardes die je wil laten zien

Dit werkt prima, behalve dat je 10.000 records in je geheugen hebt gelezen en dit niet geheugen efficient is. Stel dat dit 20.000 records worden of meer. De Stanford cursus zegt dat je 'Lazy Loading' moet gebruiken. Oftewel alleen die data binnenhalen als dat nodig is.

Kortom dan zou ik het denk ik zo moeten oplossen: