//

Idee voor iPhoneApp

Idee voor iPhoneApp discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor school moeten we een bedrijfsplan ontwerpen voor een bepaald product. Nu kwamen wij, met het oog op de stijgende lijn van de iPhone Apps, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-01-10, 09:50
rensiejjj rensiejjj is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle a/d IJssel
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar rensiejjj
Standaard Idee voor iPhoneApp

Voor school moeten we een bedrijfsplan ontwerpen voor een bepaald product. Nu kwamen wij, met het oog op de stijgende lijn van de iPhone Apps, op het idee van een app waarmee je een bepaald logo of beeld kunt tekenen op je iPhone en hij dan op internet (Google) zoekt naar gerelateerde websites en informatie. Nu zouden wij willen weten of dit uberhaupt mogelijk is en, ALS het mogelijk is, zouden jullie er behoefte aan hebben? Vooralsnog gaat het om het maken van een bedrijfsplan maar het zou leuk zijn als het idee nog wel een klein beetje gerealiseerd kan worden.

Hebben jullie ideeen over wat we allemaal nodig zouden hebben? Wij dachten sowieso aan ruimte huren in een datacenter voor het analyseren van de verzoeken die "getekend" zijn op de iPhone. Eigenlijk draait ons hele principe op een idee waarvan we niet weten of het kan, bestaat er zoiets als vormherkenningssoftware?

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-01-10, 13:39
Frog Frog is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 379
Standaard

Het bestaat zeker en is te maken, maar dat soort SDK's zijn, als je een goede wilt, vaak tienduizenden euro's. Zelf de software schrijven kan natuurlijk ook, maar dat is heel tijdrovend. Het lijkt mij wel heel leuk en handig!
  #3  
Oud 24-01-10, 18:50
rensiejjj rensiejjj is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle a/d IJssel
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar rensiejjj
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
Het bestaat zeker en is te maken, maar dat soort SDK's zijn, als je een goede wilt, vaak tienduizenden euro's. Zelf de software schrijven kan natuurlijk ook, maar dat is heel tijdrovend. Het lijkt mij wel heel leuk en handig!
Bedankt voor je reactie! in ieder geval één iemand die het handig zou vinden. Het gaat er meer om dat we het kostenplaatje kunnen maken en we zouden dus technici/programmeurs in kunnen huren om de software te schrijven, hoeveel uur zouden die hieraan kwijt zijn? We hebben namelijk allemaal geen programmeerervaring (behalve C++, heel minimaal) dus we weten geen van allen hoeveel tijd hier in zou gaan zitten.
  #4  
Oud 24-01-10, 22:10
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rensiejjj Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie! in ieder geval één iemand die het handig zou vinden. Het gaat er meer om dat we het kostenplaatje kunnen maken en we zouden dus technici/programmeurs in kunnen huren om de software te schrijven, hoeveel uur zouden die hieraan kwijt zijn? We hebben namelijk allemaal geen programmeerervaring (behalve C++, heel minimaal) dus we weten geen van allen hoeveel tijd hier in zou gaan zitten.
Dit is echt niet zo'n makkelijk project om te maken. Zelfs Google is het tot nu toe nog niet helemaal gelukt. Ze zijn er wel mee bezig, zie Google Similar Images

Dus ga maar uit van minimaal een paar ton research en ontwikkelkosten. Als het je al lukt, dan zit waarschijnlijk op 90% van de technieken die je gebruikt allang patent.

Als je mijn mening wilt hebben "Mission impossible". Maar als het je wel lukt is het zeker een app die ik zou aanschaffen.
  #5  
Oud 25-01-10, 10:51
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Tja, je kunt natuurlijk Google's Similar Images -- dat tegenwoordig gewoon in de image search zit -- hiervoor "misbruiken". Ofwel: stuur je plaatje naar Google en laat de resultaten in je iPhone app zien.
  #6  
Oud 25-01-10, 12:53
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Tja, je kunt natuurlijk Google's Similar Images -- dat tegenwoordig gewoon in de image search zit -- hiervoor "misbruiken". Ofwel: stuur je plaatje naar Google en laat de resultaten in je iPhone app zien.
Kun je Similar Images al gebruiken voor eigen afbeeldingen?
  #7  
Oud 25-01-10, 14:29
rensiejjj rensiejjj is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle a/d IJssel
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar rensiejjj
Standaard

We zijn van plan contact op te nemen met Google om te kijken of ze ons verder kunnen helpen! kijken of het lukt
  #8  
Oud 25-01-10, 15:40
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Kun je Similar Images al gebruiken voor eigen afbeeldingen?
Hmm, geen idee eigenlijk. Toen ik het net probeerde was het al geintegreerd met de normale image search. Maar dan moet het bronbestand ook al geindexeerd zijn, natuurlijk. Good point.
  #9  
Oud 27-01-10, 19:33
Frog Frog is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 379
Standaard

Je kan Google Similar Images denk ik niet gebruiken, omdat je je eigen afbeeldingen niet kan uploaden en je afbeelding kan niet geindexeerd zijn, omdat iemand hem net heeft getekend.

Het maken van de app zal op zich niet zo moeilijk zijn, het probleem zit hem in het herkennen van de afbeelding. Als je daar een goede SDK voor schrijf zullen veel mensen dat (denk ik) willen gebruiken.
  #10  
Oud 07-05-10, 20:41
rensiejjj rensiejjj is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle a/d IJssel
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar rensiejjj
Standaard

Inmiddels is het bedrijfsplan klaar, bedankt voor alle hulp.
Hieronder onze site voor een voorproefje: AppDev B.V.
  #11  
Oud 07-05-10, 23:55
Frog Frog is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 379
Standaard

Zijn jullie al begonnen met het maken van de herkenningssoftware?
  #12  
Oud 07-05-10, 23:57
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Gaat wat ver voor een bedrijfsplan lijkt mij haha.
  #13  
Oud 08-05-10, 12:57
Frog Frog is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geno Bekijk bericht
Gaat wat ver voor een bedrijfsplan lijkt mij haha.
Nah, ik denk het niet, want ik zou altijd eerst kijken of het überhaupt mogelijk is (binnen je budget). Anders heeft een bedrijfsplan helemaal geen zin.
  #14  
Oud 08-05-10, 17:17
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Dat is geen onderdeel van het bedrijfsplan. Je moet eerst de resources hebben om dit te ontwikkelen en daar heb je dus een bedrijfsplan voor nodig.

Daarnaast, gaat het al uberhaupt veel te ver om te beginnen met het schrijven van zo'n applicatie (voor een schoolopdracht). En al helemaal herkenningssoftware. Hoeveel apps zijn daar ervan op de iPhone?
  #15  
Oud 08-05-10, 20:09
rensiejjj rensiejjj is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle a/d IJssel
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar rensiejjj
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rensiejjj Bekijk bericht
Vooralsnog gaat het om het maken van een bedrijfsplan maar het zou leuk zijn als het idee nog wel een klein beetje gerealiseerd kan worden.
het is voor school, het ging puur om het bedrijfsplan (denk aan marketing, financieel plan e.d.) het was vooralsnog dus niet echt de bedoeling de app te maken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Idee voor een tweak. djico Ontwikkelen voor iOS 2 17-05-11 16:10
Idee voor een programma Aitvaras Desktop-applicaties 8 23-11-10 18:38
Idee voor een APP Marketim Ontwikkelen voor iOS 1 28-02-10 19:48
Idee voor app. TheStijg Ontwikkelen voor iOS 5 22-08-09 18:36
Idee voor nieuwe app bertvanleeuwen Chat en geruchten 4 06-05-09 10:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.