//

Creditcard en profiel informatie developer program

Creditcard en profiel informatie developer program discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Eindelijk heb ik de stap gezet een Iphone developer program te kopen zodat mijn apps ook kunnen word uitgebracht. Nu is er een probleem, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-02-10, 15:42
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard Aanvragen developer program hulp

Hallo,

Eindelijk heb ik de stap gezet een Iphone developer program te kopen zodat mijn apps ook kunnen word uitgebracht.
Nu is er een probleem, betalen moet/kan alleen via een creditcard nu ben ik pas 17 jaar dus heb ik nog geen eigen creditcard.
Nu dacht ik geen probleem mijn moeder leent gerust even haar creditcard.
Maar nu lees ik net dat dat niet mag de creditcard moet op de naam staan van de persoon die het developer program aanvraagd.
Hoe kan ik dit oplossen en wat moet ik nu doen.

Dan had ik graag nog ergens antwoord op gehad.
Ik wil een app maken voor mijn website we hebben geen KVK nummer dus een program voor een bedrijf is niet voor ons geschik maar als individual komt bij maker niet website.nl te staan maar mijn voor en echter naam hoe kan ik dit veranderen.



Neem nu AIM dat is de app naam het bedrijf dat het maakte is AOL dat zie je ook maar hoe kan ik daar mijn website bv website.nl neerzetten zonder dat ik een bedrijf program moet.
Hoop snel op antwoord.

Laatst gewijzigd door Dreissen; 23-02-10 om 16:19.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-02-10, 10:30
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik weet zelf ook niet precies hoe het allemaal gaat met aanvragen van developer accounts.
Wat ik wel weet is dat je meerdere developers kunt toevoegen aan een account. Dus als je bijvoorbeeld via je moeders creditcard een account aanvraagt, kan je jouw eigen account daaraan koppelen en ook apps submitten.

Alleen weet ik niet hoe dat zit met de naam die weergegeven wordt in de app store. Waarschijnlijk wordt dan haar naam getoond, ik weet ook niet of je dat kunt veranderen.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 25-02-10, 15:41
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Geen probleem, ik heb 2 accounts. Eentje op persoonlijke titel en 1 op m'n bedrijf. Al m'n apps (dus ook die voor bedrijven) staan op m'n persoonlijke account. Geen probleem dus.
  #4  
Oud 25-02-10, 17:14
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Geen probleem, ik heb 2 accounts. Eentje op persoonlijke titel en 1 op m'n bedrijf. Al m'n apps (dus ook die voor bedrijven) staan op m'n persoonlijke account. Geen probleem dus.
Dus als ik één program aanvraag op mijn voor en achternaan kan ik nog een extra account toevoegen of hoe moet ik dat zien.

Dus zo: (beter voorbeeld)


Waar Alexander Gross staat kan ik altijd wanneer ik ook wil per app anders doen of per account. En ik heb maar een program nodig.
En als ik via de creditcard van mijn moeder betaal, komt dan haar naam daar te staan of niet.

Laatst gewijzigd door Dreissen; 25-02-10 om 20:19.
  #5  
Oud 25-02-10, 20:18
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Ow, wacht nu ik het dubbel check, zie ik dat Apple dit veranderd heeft ten opzichte van een paar maanden geleden.

Toen lieten ze op de plaats van de bedrijfsnaam de copyright houder zien. Die kun je namelijk wel makkelijk variëren. Maar sinds kort kan dat dus niet meer.

Je zult dus per klant een apart account moeten opgeven. Op zich natuurlijk helemaal geen probleem. Een account kost maar 79 euro per jaar, dus dat hoeft het probleem niet te zijn lijkt me.
  #6  
Oud 25-02-10, 20:28
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Ow, wacht nu ik het dubbel check, zie ik dat Apple dit veranderd heeft ten opzichte van een paar maanden geleden.

Toen lieten ze op de plaats van de bedrijfsnaam de copyright houder zien. Die kun je namelijk wel makkelijk variëren. Maar sinds kort kan dat dus niet meer.

Je zult dus per klant een apart account moeten opgeven. Op zich natuurlijk helemaal geen probleem. Een account kost maar 79 euro per jaar, dus dat hoeft het probleem niet te zijn lijkt me.
En als ik via de creditcard van mijn moeder betaal, komt dan haar naam daar te staan of niet.
Maar die naam kan ik dus niet weer veranderen?
  #7  
Oud 26-02-10, 09:06
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen Bekijk bericht
En als ik via de creditcard van mijn moeder betaal, komt dan haar naam daar te staan of niet.
Maar die naam kan ik dus niet weer veranderen?
Volgens mij kun je het beste even met Apple bellen, daar zitten erg behulpzame mensen op dit gebied en ze spreken gewoon Nederlands. Ik zou zeggen, bel ze even en leg de situatie uit. Dan kunnen ze je precies vertellen wat wel en niet mogelijk is.

Telefoonnummer: 030 659 38 90
  #8  
Oud 26-02-10, 12:04
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Volgens mij kun je het beste even met Apple bellen, daar zitten erg behulpzame mensen op dit gebied en ze spreken gewoon Nederlands. Ik zou zeggen, bel ze even en leg de situatie uit. Dan kunnen ze je precies vertellen wat wel en niet mogelijk is.

Telefoonnummer: 030 659 38 90
Bedankt, voor je hulp!
  #9  
Oud 27-02-10, 09:32
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard Creditcard en profiel informatie developer program

Hallo,

Ik zit hier met een groot probleem, nou ik heb meer problemen bij het aanvragen dan wat anders.

Gister heb ik succesvol betaald via de creditcard van mijn moeder heb het developer program activatie code vanmorgen ook ontvangen.
Nu ik de code ging invoeren op de plek waar ik mijn code moest invullen kreeg ik dit te zien.



Als ik dan terug naar de home ga staat er een bericht met het volgende erin.



Ik moet een of ander Identity Verification Form invullen en terug faxen.
Zie PFD bestandje: Klik hier

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen.
Ik wil het program op mijn naam hebben staan, tenminste het stukje in de app store waar je de naam van de maker ziet daar moet mijn naam dat is het enigste belangrijkste maar kan dit wel als ik via creditcard betaal van mijn moeder en moet ik nu dit faxen naar Apple met de id van mijn moeder?

Hoe zit dat nou, ik wil graag mijn app uitbrengen die al klaar is, dan in de app store zie je vaak een naam staan van de maker bij voorbeeld Jan Smit als maker ik wil daar mijn voor en achternaam zetten maar hoe moet dit als ik betaal via de creditcard van mijn moeder moet ik een apart ID maken voor de betaling en een ID voor mijn gegevens waarop ik de apps uitbreng?

Laatst gewijzigd door Dreissen; 27-02-10 om 09:40.
  #10  
Oud 27-02-10, 09:53
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Discussies samengevoegd.
  #11  
Oud 27-02-10, 09:56
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Je hebt betaald met een creditcard waarvan de gegevens niet overeenkomen met jouw Apple ID. Logisch, want die creditcard staat niet op jouw naam. Ze willen nu dit formulier hebben waarin je bewijst dat jij bent wie je zegt dat je bent. Blijkbaar moet je ervoor langs een notaris, anders accepteren ze het niet. Tenminste, dat snap ik er uit. Wat een gedoe.
  #12  
Oud 27-02-10, 11:05
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Je hebt betaald met een creditcard waarvan de gegevens niet overeenkomen met jouw Apple ID. Logisch, want die creditcard staat niet op jouw naam. Ze willen nu dit formulier hebben waarin je bewijst dat jij bent wie je zegt dat je bent. Blijkbaar moet je ervoor langs een notaris, anders accepteren ze het niet. Tenminste, dat snap ik er uit. Wat een gedoe.
Zeg dat wel, maar betekend dit dan wel dat alle apps op mijn naam staan?
Ik vind het maar niks, de zin op voor de iphone te ontwikkelen gaat langzaam maar zeker weg.
Ik denk dat ik maar ga bellen met apple maandag en verhaal ga halen.
Ik ga niet langs een notaris, dat kost me dan veel geld.

Laatst gewijzigd door Dreissen; 27-02-10 om 11:08.
  #13  
Oud 27-02-10, 11:35
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Er staat toch echt duidelijk als je je opgeeft voor de developer license dat je naam en gegevens overeen moeten komen met de creditcard gegevens voordat je account geactiveerd kan worden.

Ik zou dat eerst op orde maken en dan wellicht een 2e ID eraan koppelen met je eigen naam als dat mogelijk is (wat je dus eerst van plan was). Anders zeker met Apple bellen.

Verder is het eigenlijk ook zo dat je 18 moet zijn voor die license geloof ik, dus wellicht dat dat een probleem kan geven als je je eigen ID wil gebruiken.

Laatst gewijzigd door Geno; 27-02-10 om 11:39.
  #14  
Oud 27-02-10, 11:44
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geno Bekijk bericht
Er staat toch echt duidelijk als je je opgeeft voor de developer license dat je naam en gegevens overeen moeten komen met de creditcard gegevens voordat je account geactiveerd kan worden.

Ik zou dat eerst op orde maken en dan wellicht een 2e ID eraan koppelen met je eigen naam als dat mogelijk is (wat je dus eerst van plan was). Anders zeker met Apple bellen.

Verder is het eigenlijk ook zo dat je 18 moet zijn voor die license geloof ik, dus wellicht dat dat een probleem kan geven als je je eigen ID wil gebruiken.
Maar als ik dus een id volledig op naam van mijn moeder zet zodat ik hem geactiveerd krijg dan is de naam van mijn moeder de seller name is de app store dat is wat ik niet wil daar moet mijn naam komen.
Kan ik dan ook apps uitbrengen via een nieuw apple id dat op mijn naam staat, die toestemming komt wel goed heb contact gehad met apple legal.
  #15  
Oud 27-02-10, 14:38
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Bij het aanmelden voor mijn Developer Account heb ik gewoon mijn eigen naam ingevuld, ook bij "Company Name". Nou is mijn roepnaam anders dan mijn doopnamen, en dus komt die naam ook niet 100% overeen met wat er op mijn creditcard staat. Daarom duurde het ongeveer 2 maanden voordat Apple me toegang gaf tot de App Store. Ik hoefde er geen papieren voor op te sturen, of verder iets voor te doen (behalve geduld hebben).

Nu keek ik even in de Developer Portal en ik zag dat je de Company Name aan kunt passen achteraf, maar niet je voornaam/achternaam. Dus voor grap maar even gedaan. Ik vraag me af of dit de listing in de App Store aanpast...
  #16  
Oud 27-02-10, 15:06
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Bij het aanmelden voor mijn Developer Account heb ik gewoon mijn eigen naam ingevuld, ook bij "Company Name". Nou is mijn roepnaam anders dan mijn doopnamen, en dus komt die naam ook niet 100% overeen met wat er op mijn creditcard staat. Daarom duurde het ongeveer 2 maanden voordat Apple me toegang gaf tot de App Store. Ik hoefde er geen papieren voor op te sturen, of verder iets voor te doen (behalve geduld hebben).

Nu keek ik even in de Developer Portal en ik zag dat je de Company Name aan kunt passen achteraf, maar niet je voornaam/achternaam. Dus voor grap maar even gedaan. Ik vraag me af of dit de listing in de App Store aanpast...
Dus jij kreeg dezelfde meldingen als ik?
Nou dan moet ik maar eens kijken wat ik doe.
Kan die mijn activatie code nog gebruiken voor een ander id of is deze nou tijdelijk geblokt.
  #17  
Oud 27-02-10, 15:13
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Nee, ik kreeg niet dezelfde melding (dit was anderhalf jaar geleden), maar het lijkt er wel erg op. Mijn activatie ID was inderdaad geblokkeerd totdat ze uit hadden gezocht dat mijn betaling gewoon goed was.
  #18  
Oud 27-02-10, 15:42
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Nee, ik kreeg niet dezelfde melding (dit was anderhalf jaar geleden), maar het lijkt er wel erg op. Mijn activatie ID was inderdaad geblokkeerd totdat ze uit hadden gezocht dat mijn betaling gewoon goed was.
Dit hebben ze gewoon uit zichzelf gedaan?
Maar ik denk dat ik toch maar even moet gaan bellen.
Tenzij er een oplossing is dat de program op naam van mijn moeder staat maar ik wel gewoon de apps onder mijn naam kan uitbrengen in de app store.
  #19  
Oud 02-03-10, 16:09
iPhoneChilly iPhoneChilly is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 62
Standaard

Is het nog gelukt allemaal?

Ik begrijp dat het dus niet nodig is om je eigen bedrijf te hebben?
Hoe zit het met de belasting?
  #20  
Oud 02-03-10, 16:58
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneChilly Bekijk bericht
Is het nog gelukt allemaal?

Ik begrijp dat het dus niet nodig is om je eigen bedrijf te hebben?
Hoe zit het met de belasting?
Ja, het is nog gelukt even dreigen dat ik me geld terug wilde en dan gaan ze het opeens allemaal voor je regelen.
Ik zou een bericht terug krijgenover tussen 1 en 2 weken.
Maar de volgende dag in de morgen heb ik al bericht in mijn postvak!
Net even gebeld met een man die dit regeld en alles is klaar nu!

Top, gelukkig maar weer.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Developer program gekocht, vraagje juulie Ontwikkelen voor iOS 4 07-01-11 15:27
iPhone Developer Program bestellen via NL Apple Store? Dennis² Ontwikkelen voor iOS 21 01-06-10 21:56
Aanmelden iPhone Developer Program zonder creditcard? Dennis² Ontwikkelen voor iOS 5 06-08-09 10:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:19.