iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   IPA Maken (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/55756-ipa-maken.html)

Dreissen 11-03-10 17:29

IPA Maken
 
Eindelijk is het dan zover, mijn XFM Radio applicatie is klaar voor gebruik!
De applicatie werkt als een zonnetje op de iphone simulator en op de iphone 3G / 3GS nu het moment van de waarheid er is en ik het moet indienen dienen zich de eerste problemen al voor.
Ik krijg de IPA maar niet gemaakt via xCode.

Is er iemand die hiermee kan helpen, ik wil hem graag z.s.m. nog uploaden naar apple.

Bedankt!

gekkepietje 11-03-10 19:35

Wat is de foutmelding die je krijgt?

Ik doe zelf altijd eerst een ad hoc build voor mijn eigen iPhone voordat ik de ZIP file upload naar iTunes. Als die werkt, dan ga ik ervan uit dat de distribution build ook wel werkt.

Dreissen 11-03-10 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje (Bericht 425454)
Wat is de foutmelding die je krijgt?

Ik doe zelf altijd eerst een ad hoc build voor mijn eigen iPhone voordat ik de ZIP file upload naar iTunes. Als die werkt, dan ga ik ervan uit dat de distribution build ook wel werkt.

Ik krijg geen foutmelding?
Ik wil gewoon een IPA of ZIP ervan maken zodat ik hem kan uploaden. ;)
Kun je me daar mee helpen eventueel via teamviewer.

gekkepietje 11-03-10 20:29

Volg de instructies van Apple, letterlijk. Die zijn compleet en vertellen je precies wat je moet doen. Je kunt ze vinden op het iPhone Provisioning Portal, inclusief video's.

Dreissen 11-03-10 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje (Bericht 425469)
Volg de instructies van Apple, letterlijk. Die zijn compleet en vertellen je precies wat je moet doen. Je kunt ze vinden op het iPhone Provisioning Portal, inclusief video's.

Heb heb daar gekeken maar vind geen video die uitlegt hoe ik een IPA maak :P
Ik zal nog eens kijken..
Volgens mij iets met een ID maken ik weet alleen niet hoe het werkt met com.domainname.applicationname etc :P

wubbe 12-03-10 10:09

Ik weet effe niet wat een IPA is maar als je een App upload naar iTunesConnect dan vertelt Apple je wel als er iets niet goed is met de certificaten of zo.

Zorg voor het goede provisioning profile, zip je applicatie en upload hem naar iTunesConnect.

(Kan je FM applicatie ook in de background werken?)

Dreissen 12-03-10 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 425617)
Ik weet effe niet wat een IPA is maar als je een App upload naar iTunesConnect dan vertelt Apple je wel als er iets niet goed is met de certificaten of zo.

Zorg voor het goede provisioning profile, zip je applicatie en upload hem naar iTunesConnect.

(Kan je FM applicatie ook in de background werken?)

Sorry hoor maar als je niet weet waar het over gaat dan heeft reageren geen nut.
Maarja, het gaat er dus om hoe ik een IPA gemaakt krijg daarna kan ik hem pas uploaden naar Aplle via ItunesConnect als ik geen IPA heb is er niks te uploaden.

En mijn FM applicatie kan nog niet op de achtergrond draaien maar ik ga dit wel toepassen ja, hij word dan gestart via safari zodat hij op achtergrond kan draaien.

Is er iemand die kan helpen ik weet het echt niet meer!

wubbe 12-03-10 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 425741)
Sorry hoor maar als je niet weet waar het over gaat dan heeft reageren geen nut.

ik heb 2 applicaties succesvol in de Appstore gebracht en weet dus precies waar het over gaat.

Ik had je graag willen helpen maar na zo'n reactie zoek je het maar lekker zelf uit

Dreissen 12-03-10 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 425767)
ik heb 2 applicaties succesvol in de Appstore gebracht en weet dus precies waar het over gaat.

Ik had je graag willen helpen maar na zo'n reactie zoek je het maar lekker zelf uit

Nou het was totaal niet 'lullig' bedoeld als je dat soms bedoeld.
Toen ik jou reactie las kreeg ik het gevoel dat je niet wist waar ik het over had, ik begreep dat je niet wist wat een .IPA was dit kan natuurlijk mijn fout geweest zijn door het verkeerd te hebben uitgelegd.

Ik hoop dat ik toch nog wat hulp van je kan krijgen.
Van mijn kant dus sorry maar het was niet bedoeld zoals ik het heb getypt in de reactie. ;)

wubbe 12-03-10 21:33

OK ik snap hem. Zand erover.

Wat je wilt is je applicatie naar de Appstore brengen. Dat doe je door hem te uploaden in iTunesConnect.

Eerst hannessen met een distribution profile en daarna je App zippen en uploaden.

Waar loop je precies vast?

Google anders even op "prepare for the App Store"

Dreissen 12-03-10 21:39

Nou ik weet niet wat ik moet zippen :P

Ik heb alle app info al klaar gemaakt in itunes connect.
Nu staat er:

Status : Waiting For Upload
Ik moet de binary nog uploaden dit moet een zip of ipa bestand zijn.
Maar wat moet er in dit zip bestand zitten of hoe maakt ik een ipa.
Kun je me eventueel ondersteunen via teamviewer?

Bedankt!

EDIT:
Distribution Provisioning Profiles heb ik aangemaakt maar ook dan kom ik niet toe aan het maken van een .IPA of zipje om te uploaden naar apple.

wubbe 12-03-10 21:46

Je moet nu een build maken (release, device). Dan de aldus gemaakte .app zippen (ctrl-click compress in de Finder) en de zip file uploaden.

Wel een valide distribution profile aanmaken. Dat eerst effe testen op je eigen iPhone zoals eerder vermeld.

Dreissen 12-03-10 21:57

Dus de app die ik nu klaar heb moet ik zo uploaden naar apple.

ik moet release aanvinken hem vervolgens testen op mijn device dan de .app zippen ctrl-click compress en de zip uploaden.
En waar vind ik die .app? :P

Zou je kunnen helpen via teamviewer?

iMickk 12-03-10 22:32

Trouwens een ipa en een zip is geen verschil hoor. Zip is gewoon een gecomprimeerde map, wat een ipa feitelijk ook is. Open maar is een ipa op Mac. (op windows hernoemen naar .zip). Je kan hem dan gewoon openen ;).

Dreissen 12-03-10 22:41

Maar ik weet niet wat ik moet uploaden naar apple. :(
Ik hoop dat iemand echt goed kan uitleggen hoe het moet of via teamviewer :P

Ik krijg nu bij het uploaden dit bericht:
The binary you uploaded was invalid. The signature was invalid, or it was not signed with an Apple submission certificate.

wubbe 14-03-10 12:29

Waarom moet iemand het je uitleggen? Gewoon een beetje studeren en je komt er zelf uit. Google op: "Publishing on the App Store", even lezen (of een video kijken) en je kunt het zelf :)

(Overigens moet je de .app file zippen en uploaden naar Apple. Die zit in de build/Release-iphoneos folder van je project)

Dreissen 14-03-10 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 426178)
Waarom moet iemand het je uitleggen? Gewoon een beetje studeren en je komt er zelf uit. Google op: "Publishing on the App Store", even lezen (of een video kijken) en je kunt het zelf :)

(Overigens moet je de .app file zippen en uploaden naar Apple. Die zit in de build/Release-iphoneos folder van je project)

Dan krijg ik deze melding.
The binary you uploaded was invalid. The signature was invalid, or it was not signed with an Apple submission certificate.

Maar ik heb wel een certificate aangemaakt en in xCode gezet.
Ik heb trouwens al 2 dagen lang gezocht en filmpjes bekenen maarja. :P

Ik krijg nog steeds deze error.

The binary you uploaded was invalid. The signature was invalid, or it was not signed with an Apple submission certificate.

Ik heb al zoveel geprobeerd, ik hoop echt dat er iemand is die me kan ondersteunen via teamviewer ofzo. :)

AUB is er iemand die kan helpen ik zoek me al een paar dagen gek.
Ik wil z.s.m mijn app uitbrengen ik kom er echt niet meer uit.

wubbe 16-03-10 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 426265)
ik kom er echt niet meer uit.

Onzin. Niet opgeven. Wat jij wil is mogelijk. Je doet alleen nog iets fout.

Probeer het volgende:
Dubbelclick op je applicatie bij 'Targets' (of doe Appeltje-I)
Kies voor de tab 'Build' en kijk bij 'Code Signing'
Daar kun je de Code Signing Identity selecteren. Daar zie je ook als iets niet klopt met certificaten en zo.

Als dat klopt. Probeer dan de applicatie met dit distribution profile op je iPhone te zetten.

Heb je al in het Organizer window van XCode gekeken? Ook daar kun je zien of zaken kloppen.

Dreissen 16-03-10 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 426867)
Onzin. Niet opgeven. Wat jij wil is mogelijk. Je doet alleen nog iets fout.

Probeer het volgende:
Dubbelclick op je applicatie bij 'Targets' (of doe Appeltje-I)
Kies voor de tab 'Build' en kijk bij 'Code Signing'
Daar kun je de Code Signing Identity selecteren. Daar zie je ook als iets niet klopt met certificaten en zo.

Als dat klopt. Probeer dan de applicatie met dit distribution profile op je iPhone te zetten.

Heb je al in het Organizer window van XCode gekeken? Ook daar kun je zien of zaken kloppen.

Ik heb al echt alles geprobeerd.
Ik doe alles wat ik maar vind maar steeds krijg ik de melding iets met mijn certificaten.
Kun je echt niet assisteren via teamviewer?
Ik raak hier echt gefrustreerd van. Apple had het wel iets makkelijker kunnen uitleggen allemaal.

gekkepietje 16-03-10 21:00

Vooruit dan maar. Ik raad je aan om de instructies van Apple toch een keer door te lezen en precies te doen wat ze zeggen.

Hier is mijn checklist voor het maken van een App Store build:

Ik ga ervan uit dat je de certificaten etc gemaakt hebt, en dat je een "Distribution" configuratie aangemaakt hebt.

Voorbereidend werk:
- In het Target Info scherm moet je bij Properties je Bundle Identifier invoeren.
- Zorg ervoor dat Default.png up-to-date is
- Zet het juiste versienummer in Info.plist

Maken van App Store distribution:
- Zet de Active Configuration op "Device - Distribution"
- Gooi steeds alles weg uit ~/Library/MobibleDevice/Provisioning Profiles/ en installeer de App Store Profile door hem op Xcode te slepen
- Zorg ervoor dat Entitlements.plist niet in de target zit, en dat "Code Signing Entitlements" leeg is in het Target Info scherm
- Maak "Code Signing Identity" in Target Info scherm leeg
- Clean All Targets
- Zet de "Code Signing Identity" op "iPhone Distribution: jouw naam"
- Build
- Bekijk de Build Log in het Build Results scherm voor de termen 'embedded' en 'CodeSign'. Als deze er niet in zitten, is het fout gegaan. Begin dan opnieuw.
- Rechts-klik de .app onder Products, Reveal In Finder
- Doe Show Package Contents op de .app en kijk of er geen files inzitten die er niet thuishoren (zoals Entitlements.plist)
- Zip de .app file
- Bewaar de .dSYM file

Let op:
- Je moet Code Signing Identity aangeven in het Target Info scherm, en niet in Project Info.
- Er mogen geen spaties in de filename van de .ZIP zitten die je upload naar de App Store.
- Er mogen geen underscores in de Bundle Identifier zitten (die zet XCode er zelf in als je targetnaam spaties bevat).
- Je moet in Build Log detail view kijken of termen 'embedded' en 'CodeSign' voorkomen. Ze raden aan op Code Signing Identity leeg te maken, een Clean All Targets te doen, Code Signing Identity weer in te vullen, een rebuild te doen, en dan de Build Log bekijken. DIT IS BELANGRIJK!

Dat is het.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.