iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Nieuws Applicatie (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/56230-nieuws-applicatie.html)

dannyhtek 20-03-10 22:58

Nieuws Applicatie
 
Beste,

Sinds een weekje heb ik de macosx besturingssysteem en wil dus mijn eigen App's gaan maken. Na een aantal tutorials te hebben gelezen ben ik nog niet op een tutorial gestuiterd die mijn vraag behandeld.

Ik wil namelijk een Nieuws applicatie maken, dit houd in dat ik Nieuws (Headlines) moet binnen krijgen van de desbetreffende website. Zodra ik op de Headline druk wil ik het gehele nieuws post te zien krijgen.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen of op zijn minst uit leggen hoe ik hiermee moet beginnen. Ik maak gebruik van Xcode & IPhone SDK.

Thanks in advance,
DANNYYH,

Frog 21-03-10 16:14

Bekijk deze twee tutorials: iPhone SDK Tutorial: Build a Simple RSS reader for the iPhone en iPhone SDK Tutorial: Building an Advanced RSS reader using TouchXML (Part 1) | dBlog.com.au.

dannyhtek 21-03-10 16:42

Dankje, Ja ik heb de 1e tutorial al geprobeerd maar hij kreeg geen headlines binnen terwijl het dezelfde code etc. is, helaas.

Ik ga nogmaals een poging wagen, bedankt voor je reactie.

dannyhtek 21-03-10 18:21

Heb nu tutorial 2 werkend echter krijg ik nog niet de gehele nieuws post te zien :( even googlen dan maar weer ^^.

daandeveloper33 21-03-10 18:57

Als je ervaring hebt met HTML en een beetje CSS is een Nieuws Applicatie maken makkelijker als je het als webapp maakt. Met iWebKit.
Je leest het pdf'je en dan is best simpel. Dan zoek je de RSS feeds van bijv. kranten. En die laat je dan weergeven.

dannyhtek 21-03-10 18:59

Jawel heb ervaring met HTML/CSS :) Eens even googlen.

Frog 21-03-10 19:24

Dat is i.d.d. een slimmere oplossing. Een groot voordeel is dat je, als de URL van de RSS-feed verandert, geen update uit hoeft te brengen. Je kan gewoon je iWebkit bestand aanpassen. Het enige nadeel is dat je zelf een server nodig hebt.

dannyhtek 21-03-10 19:26

Gebruik maken van de desbetreffende MYSQL/Database is wel mogelijk, toch.

daandeveloper33 21-03-10 20:55

Ja, Want het is als het ware hetzelfde als een website maar dan voor iPhone/iPod touch formaat en opmaak

dannyhtek 22-03-10 15:40

Oke ik heb nu even een kleine iWebkit pagina in elkaar gezet, is het trouwens mogelijk om deze files te importeren in XCode? Aangezien ik ook een tab-bar wil. Soort hetzelfde als bij Cydia.

Dreissen 22-03-10 16:19

Dat is mogelijk en dat de website laten zien via een UIWebview.

UIWebView Tutorial - iPhone SDK Articles
Hier vind je een webview voor de tab-bar moet je even op youtube 'iphone sdk tab-bar' typen en je krijgt meerdere tutorials.

dannyhtek 22-03-10 16:39

Krijg telkens wit scherm als ik iets probeer :( wilt niet echt lukken

Dreissen 22-03-10 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY (Bericht 428979)
Krijg telkens wit scherm als ik iets probeer :( wilt niet echt lukken

Heb je de klant-en-klare source gebruikt of ben je het zelf aan het maken met die codes?

dannyhtek 22-03-10 17:13

Eerst zelf en daarna de source, beide faalt :(

Dreissen 22-03-10 17:16

De URL die in de code staat is dat een werkende URL?
Post eens een screen van je xCode.

dannyhtek 22-03-10 17:19

Heb 't project verwijderd, zal nu gewoon nog eens de sourche pakken :)

dannyhtek 22-03-10 17:26

Krijg hem niet werkend O_O

Dreissen 22-03-10 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY (Bericht 429021)
Krijg hem niet werkend O_O

Wat werkt er niet dan?
Krijg je een error zo ja welke en post eens een screen van je xCode project.

dannyhtek 22-03-10 17:34

Ik kreeg iets van iphone 2.0 bladiblabla, heb dzelfde code etc. gebruikt maar het mocht niet baten. Screenshot plaatsen is dus ook een beetje nutteloos :p ik ga wel opzoek naar een andere tutorail ofzo :(

Dreissen 22-03-10 17:37

Links boven kun je de firmware versie kiezen zet die op simulator 3.1 of 3.0.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:14.