iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Ik wil een app maken (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/56271-wil-app-maken.html)

Timsteenbergen 21-03-10 14:05

Hoi ik wil dus een app maken, en ik heb de hele layout al klaar. Alleen het probleem is, als ik op zoek, of terug druk, niks werkt. Ik maak dan een app waarmee je alle rooster wijzigingen kan zien, en hem op kan vragen met 3g netwerk of wi-fi. Dus ik moet eigenlijk hebben dan typt de gebruiker de school in, en zijn klasnaam, en dat hij dan naar rooster wijzigingen gaat zoeken, met UIwebview. Moet ik ergens code invoeren?? Zoja, zeg me dan ook meteen waar.

Ik zal nog even een foto laten zien, hoe het eruit nou uit ziet, en de prijs, waar kun je dat instellen? En waar kun je het logo maken???

Frog 21-03-10 16:05

Klopt het dat jij denkt dat programmeren voor de iPhone zo makkelijk is dat je niet eens code hoeft te schrijven? Vraag je nou serieus waar je je code neer moet zetten? Kom op, we gaan geen app voor jou schrijven! Volg wat basic tutorials en ga de documenten van Apple eens lezen. Als je er daarna niet uitkomt kunnen we je wel helpen, maar het is niet de bedoeling dat wij de app voor je maken. Er komt meer bij programmeren kijken dan de interface.

Timsteenbergen 21-03-10 16:28

ik heb iets ergens gedownload in developer apple store of hoe het ook maar mag heten, en daar kon je een paar programma's downloaden. Zijn dat de goede downloads dan wel?

En welke code moet ik dan gaan ''leren''? Php, HTML, XHTML, javascript, C++ of maakt het niet uit?

daandeveloper33 21-03-10 19:00

Maak anders een webapp dat is een stuk simpeler als je een beetje verstand hebt van HTML en CSS. Download iWebKit bekijk de demo en het pdf'je. En dan maak je gewoon een RSS feed. En die laat je de webapp uitlezen

Timsteenbergen 21-03-10 19:02

Een beetje domme vraag misschien maar, als je een webapp maakt kun je die dan ook downloaden in de app store? Of is dat alleen voor de pc, of alleen voor de iPhone en Ipod?

daandeveloper33 21-03-10 19:14

Nee, Maar het is als het ware een site voor iPhone en iPod Touch.
Je kan wel een snelkoppeling maken naar springboard zodat je er snel heen kan. Het enige nadeel is dat je internet nodig hebt om bij je webapp te komen.

Frog 21-03-10 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timsteenbergen (Bericht 428567)
ik heb iets ergens gedownload in developer apple store of hoe het ook maar mag heten, en daar kon je een paar programma's downloaden. Zijn dat de goede downloads dan wel?

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar je kan sample code in de ADC (Apple Development Center) downloaden.

Almo 21-03-10 20:19

Misschien moet je de gratis cursus volgen die de Universiteit van leiden biedt....
https://forum.iculture.nl/f80/i...it-leiden.html

Dreissen 22-03-10 16:11

UIWebView Tutorial - iPhone SDK Articles

Hier is een voorbeeld, je kunt een kant en klaar voorbeeld downloaden.
Ik raad je aan dit niet te doen maar echt de tutorial te volgen.
Voordat je je applicatie kunt uitbrengen in de appstore heb je wel een developer program nodig en dit is nog een hele klus als je niet weer hoe dat moet. (ik spreek uit ervaring)

Frog 22-03-10 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timsteenbergen (Bericht 428569)
En welke code moet ik dan gaan ''leren''? Php, HTML, XHTML, javascript, C++ of maakt het niet uit?

Als je programma's in XCode (dus d.m.v. de officiële SDK) wilt ontwikkelen zal je Objective-C moeten leren.

Timsteenbergen 22-03-10 18:16

Is er ook een boek, of een online curcus van objective-C ? De prijs van dat boek kan me niks schelen, of is het een boek, wat je in de bieb kan halen?

Frog 22-03-10 19:10

Er zijn al heel veel topics over boeken (zoek op het forum), maar persoonlijk vind ik BecomeAnXcoder heel goed als je nog niets van Objective-C weet. Het is een gratis E-Book.

daandeveloper33 23-03-10 12:57

Stanford
 
Of je volgt de cursus van de universiteit van stanford:

Gewoon een paar pdf'jes

CS 193P iPhone Application Development

Timsteenbergen 23-03-10 18:14

Kan het ook php?

iMickk 23-03-10 18:26

Nee. Dan moet je een webapp maken ...

Timsteenbergen 23-03-10 18:29

Dus alleen objective-C

Dat is niet hetzelfde als c++ toch?

daandeveloper33 23-03-10 19:43

C++
 
Nee dat is niet hetzelfde

Frog 23-03-10 20:31

Het stamt allebei af van C, maar is net ietsje anders.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:34.