iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Monotouch (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/57756-monotouch.html)

CoNiO 15-04-10 08:27

Monotouch
 
Zitten er hier ontwikkelaars op dit forum die via het monotouch framework apps ontwikkelen voor de iPhone ?

Ik had begrepen dat er in de toekomst problemen kunnen zijn omdat Apple niet meer wilt dat met externe frameworks er apps ontwikkeld worden. Hoe denken jullie daarover ? Is het vandaag nog intersant een licentie te kopen van monotouch ?
Want ik ben een C# ontwikkelaar, en ik zie het niet bepaald zitten om die objective-c taal te leren, want voor mij zou dit echt een paar stappen achteruit gaan zijn.

Whacko 15-04-10 11:31

Hoezo zou je erop achteruit gaan?

CoNiO 15-04-10 11:56

Ik heb die objective c even bestudeerd, en ik heb nogal de indruk dat het enorm afstamt vanuit de C taal. Terwijl ik de laatste jaren enorm geinvesteerd heb in C#. Dus voor mij, als C# ontwikkelaar, zou ik het zonde vinden om veel tijd te steken in een taal leren. Ik zou liever applicaties maken.
Dus voor mij zou ik terug in de tijd moeten gaan, van voor mijn tijd dat ik met C# begonnen was.

Frog 15-04-10 17:20

Je kan toch C-classes in Objective-C gebruiken?

gekkepietje 15-04-10 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CoNiO (Bericht 438906)
Dus voor mij, als C# ontwikkelaar, zou ik het zonde vinden om veel tijd te steken in een taal leren.

Tja, je kunt jezelf ook zien als "software ontwikkelaar" ipv "C# ontwikkelaar". Mij maakt het niet uit welke programmeertaal ik moet gebruiken, ze lijken toch allemaal op elkaar. Ken je er een stuk of 3, dan ken je ze allemaal. Je kiest de taal die het best past bij de job en voor de iPhone is dat Objective-C.