//

UITableview + SOAP

UITableview + SOAP discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Ontwikkelaars, Ten eerste ben ik een beginnend ontwikkelaar, dus kan zijn dat ik rare uitspraken maak. Ik ben bezig met een SOAP Webservice om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-04-10, 15:00
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard UITableview + SOAP

Beste Ontwikkelaars,

Ten eerste ben ik een beginnend ontwikkelaar, dus kan zijn dat ik rare uitspraken maak.

Ik ben bezig met een SOAP Webservice om informatie te krijgen en dit weer te geven in een App. Hiervoor heb ik de volgende tutorial gebruikt:
iPhone Programming Tutorial – Intro to SOAP Web Services | iCodeBlog

en daar ergens wordt het opgeslagen vanuit een NSMutableString. Als ik hier NSMutableArray ofzo van maak zou ik dan de data eruit kunnen krijgen zodat ik dit makkelijk kan binden aan een TableView?

Ik heb op google gezocht en zie allemaal dumpen van 1 gegeven in 1 string en niet het dumpen in een lijst. Ik wil dit wel graag en dat je eventueel hier dan op verder kan gaan met drilldown menu ofzo.

Verder had ik wel een tutorial hieronder gevonden maar dit ziet er nogal ingewikkeld uit. Misschien dat iemand van jullie snel kan zien of het hiermee mogelijk is?
Using .NET web services and dataset objects in your iphone app
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-04-10, 09:49
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Ja en Nee, nee het is niet mogelijk direct om gewoon even van de nsmutablestring een nsmutablearray te maken.

IN het voorbeeld op de site word een enkele XML node uit de SOAP envlope gehaald.
Dus je zal moeten kijken hoe jouw envelope (WSDL verteld je dit) in elkaar zit.
Het is dan mooi om deze na te bouwen in de in simpel object of struct en deze dan aan de array toevoegen.

Hier na kan je je array weer gebruiken voor UITableView.

Als je veel data ophaalt is het misschien verstandig om deze eerste op te slaan in bv. een coredata model.
Dit zorgt er voor dat je niet met geheugen problemen komt te zitten.

suc6
  #3  
Oud 29-04-10, 11:51
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

OK, dank je, ik zal eens uitproberen.

Verder heb ik niet echt veel data tegelijk. Want de specifieke gegevens worden met een login eruit gehaald en dan krijg je gegevensinformatie met kleine dingen erbij.

Laat maar zeggen een forumprofiel van iemand die erbij als extra een biografie heeft geschreven. Zo'n hoeveelheid informatie.
Dat zal wel moeten lukken zonder coredata lijkt me?

Ik probeer iig eerst zonder coredata en zie dan wel in de perfomancetools hoeveel memory het gebruikt enzo. en zie dan wel of het ermee door kan.
  #4  
Oud 29-04-10, 14:40
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Als het inderdaad om enkel simple kleine XML berichten is het geen probleem.
Op het moment dat je > 20 mb gaat inlezen in cache wel nog, en dat kan dan bv. via coredata.
  #5  
Oud 07-05-10, 17:13
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Hmmm, Het lukt me nog niet helemaal.

Overal maken ze gebruik van .xml bestanden en daar kon ik nog wel uitkomen , maar ik moet gebruik maken van .asmx. Ook xml output maar ziet er anders uit.

Is dit makkelijk uit te lezen zoals ze bij de .xml doen en die in tableviews pleuren of moet ik zoals sommige tutorials zeggen httpGET en HttpPost aanzetten?

" By enabling HttpGet or HttpPost you can communicate with your ASMX service without SOAP and in .NET 3.5 WCF does support Get/Post as well. If you enable HttpGet you can call an ASMX web service like so: 404 - Not Found.
The result will be plain problem free XML. "



---ASMX voorbeeld------

HelloWorld Web Service

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<soap:Envelope xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:soap="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/">
<soap:Body>
<HelloResponse xmlns="http://viium.com/">
<HelloResult>string</HelloResult>
</HelloResponse>
</soap:Body>
</soap:Envelope>
  #6  
Oud 08-05-10, 17:26
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

ASMX is gewoon een normale soap service maar dan in gebouwd in het .NET framework.
Dus in je voorbeeld is gewoon een normaal SOAP response.

ASMX gebruikt vaak post in plaats van get, een beetje experimenteren en het moet lukken.

een REST service is wel zo makkelijk, rest is gewoon een pagina(of webservice) welke wordt op gevraagd in meet get en XML zonder SOAP formaat terug geeft. Dit is de wat er met de httpGet en plain xml wordt bedoelt.
  #7  
Oud 12-05-10, 14:56
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Het is gelukt, maar zonder REST. Wel nog naar gekeken maar kwam daar niet echt helemaal uit.

Heb nu maar gedaan via een service die wsdl omzet naar objc en die files daaruit toegevoegd en aangeroepen via import van een header file zodat ik dan de references kan aanroepen en die weer toevoegen aan een NSMutableArray met AddObject.
En deze Array dus weer aan een UITableview gebind.

Thnx voor het reageren/helpen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Touches in UITableView Jeroen0704 Ontwikkelen voor iOS 5 20-02-11 18:27
UITableView ---> DetailView gobelz Ontwikkelen voor iOS 4 28-01-11 23:21
UITableView vraag Dreissen Ontwikkelen voor iOS 4 15-04-10 14:58
Parsing mixed XML soap response MacShack Ontwikkelen voor iOS 4 05-02-10 17:58
UITableView Tabs in header Graaf Ontwikkelen voor iOS 1 04-08-09 10:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.