iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   video gebruiken in app voor iPad (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/58665-video-gebruiken-app-voor-ipad.html)

guided tours 01-05-10 11:14

video gebruiken in app voor iPad
 
wie weet of het toegelaten is in een iPad (of iPhone) app video te gebruiken die EMBEDDED is? Dus geen video die gelinkt is naar youtube, maar video rechtstreeks in de app.

Mag dit wel van Apple ?

Kan dit wel in de SDK ?

Wordt mijn app dan niet veel te groot ?

Weet iemand wat een video van 1 minuut omvat (bestaan er verschillende kwaliteiten?) ?

Heeft iemand ervaring met dit?


Dit is een serieuze vraag, omdat ik een idee heb om een iPad applicatie te laten ontwikkelen, waarbij ik korte videofragmentjes van 10 seconden wil laten tonen (in 1 app zo een 40 tal fragmentjes). Ontwikkelaars met ervaring hierin zijn welkom.

gekkepietje 02-05-10 19:59

Dit kan. Ik heb pas een app voor een client gemaakt met 50 video's er in en die is meer dan 300 MB. Wel voor de iPhone, maar dat komt op hetzelfde neer. De app is overigens nog niet gesubmit bij Apple, maar ik verwacht niet dat het problemen gaat geven. Op de iPad heb je het overigens makkelijker dan op de iPhone, want de video player uit OS 3.2 is een stuk beter dan het gare ding waar ik mee heb moeten werken. ;-)

Met MediaCoder iPod Edition (gratis app) kun je gemakkelijk video's omzetten naar het iPhone formaat.

Wunk 03-05-10 23:58

De Jamie Oliver app doet ook embedded video's spelen, verder kun je online video's streamen via de MPMoviePlayerController..

Voorwaarde is wel dat je een video aanlevert van maximaal 64Kbit/s als je op het mobiele netwerk zit (GPRS/3G), dit kun je doen dmv de makeIphoneRefMovie tool die bij OSX zit (daarmee maak je een .mov index bestand waarmee je verwijst naar verschillende videofiles voor verschillende bandbreedtes)

De grootte van de App is niet zo heel belangrijk, maar let wel op dat als de app >20MB word, deze alleen nog maar via Wi-Fi kan worden gedownload/gekocht, niet meer via het mobiele netwerk.

Zaankantertje75 06-10-10 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje (Bericht 445464)
Dit kan. Ik heb pas een app voor een client gemaakt met 50 video's er in en die is meer dan 300 MB. Wel voor de iPhone, maar dat komt op hetzelfde neer. De app is overigens nog niet gesubmit bij Apple, maar ik verwacht niet dat het problemen gaat geven. Op de iPad heb je het overigens makkelijker dan op de iPhone, want de video player uit OS 3.2 is een stuk beter dan het gare ding waar ik mee heb moeten werken. ;-)

Met MediaCoder iPod Edition (gratis app) kun je gemakkelijk video's omzetten naar het iPhone formaat.

Hoe link je een video aan een navigatie ?

TUX2K 06-10-10 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zaankantertje75 (Bericht 578005)
Hoe link je een video aan een navigatie ?

Hoe bedoel je Navigatie ?

Zaankantertje75 06-10-10 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K (Bericht 578154)
Hoe bedoel je Navigatie ?

navigatie applicatie dus met tableView en de navigation bar aan de bovenkant. dus dat je neit naar een 2e pagina gaat. maar gelijk een video afspeelt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:26.