//

Gebruik van MapKit gratis?

Gebruik van MapKit gratis? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey Iedereen, Ik ben momenteel een applicatie aan het maken die ik graag betalend zou willen maken. Als "extra" heb ik er een google maps ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-05-10, 20:20
NightWalker NightWalker is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 14
Standaard Gebruik van MapKit gratis?

Hey Iedereen,

Ik ben momenteel een applicatie aan het maken die ik graag betalend zou willen maken.
Als "extra" heb ik er een google maps in gestoken, dit is niet de hoofdfunctionaliteit.
Nu vraag ik me af of ik voor deze applicatie eigenlijk wel geld kan vragen bij het gebruik van de gratis forward geocoding van google.

Mvg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-05-10, 10:01
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

lijkt me wel als je kijkt naar
http://itunes.apple.com/WebObjects/M...ign-mpt=uo%3D4

Zit het ook in en ding is alles behalve gratis + het wordt daar als hoofdfunctionaliteit gebruikt.
  #3  
Oud 19-05-10, 15:56
NightWalker NightWalker is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 14
Standaard

Voor een startprijs van 10000$ kan je een "licence" nemen op google maps geocoding. Nu is het natuurlijk de vraag of deze app dev dat heedt genomen. Missschien is sit een goede vraag voor support van apple?
  #4  
Oud 20-05-10, 14:09
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

MapKit gebruikt google maps. Je moet dus even de voorwaarden van google maps bekijken. Daarin vindt je het volgende:
in paragraaf 10.4:
10.4 You must not charge users or any other third party any fee for the use of the Maps API Implementation, the Service, or the Content, unless you have entered into a separate written agreement with Google or obtained Google's written permission to do so (but if you are a consultant who creates or hosts Maps API Implementations for third party customers, you may charge such customers a fee for your consulting or hosting services);

Google Maps/Google Earth APIs Terms of Service - Google Maps API Family - Google Code
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #5  
Oud 20-05-10, 17:16
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Als je het letterlijk leest staat er dat je geen geld mag vragen voor google maps functie in je app. Maar niet dat je geen geld mag vragen voor je app als deze google maps gebruikt.

Dus als je betaalde versie enkel de google maps uitbreiding bevat, vraag je dus enkel geld voor de google maps functie en dat mag dus volgens bovenstaatde artikel niet.
  #6  
Oud 20-05-10, 23:45
NightWalker NightWalker is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 14
Standaard

Daarmee dat ik het niet zeker weet of het zou mogen. Dat had ik ook gelezen. Ze zullen het expres onduidelijk genoeg maken zeker. In ieder geval, de maps zijn niet de hoofdfunctionaliteit
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Parrot van de leg na gebruik van Navigon Hansonius iPhone Navigatie 2 19-08-09 09:41
Gebruik maken van gratis applicaties etc. thaconqueror Archief 2 22-10-08 13:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:34.