iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Developen met Flash CS5? (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/60045-developen-flash-cs5.html)

Rotje333 19-05-10 17:41

Developen met Flash CS5?
 
Hey,

Ik heb hier Adobe Flash Professional CS5 op mijn PC staan, en nou leek het mij wel grappig om een paar apps te schrijven, alleen voor mijzelf, dus hoeft niet in de Appstore o.i.d, zelfs niet in Cydia.
Alleen nu heb je per sé een code (bestand?) nodig (ik weet even niet precies meer wat het nou was, een kenner weet het wel).
Is er een manier om dit te omzeilen zodat ik toch de App op mijn iPhone 3GS kan krijgen?
Deze is gejailbreakt.

Bvd!

DeHelpDeskert 19-05-10 18:08

leuke interessante vraag ik heb er alleen geen antwoord op maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord hoewel ik denk dat het niet gaat werken.

Kets 19-05-10 20:39

Dacht niet dat je in CS5 flash, iphone apps kan programmeren,

Die optie hebben ze er uitgehaald

Rotje333 19-05-10 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 454265)
Dacht niet dat je in CS5 flash, iphone apps kan programmeren,

Die optie hebben ze er uitgehaald

Apple laat de Apps gemaakt met Flash CS5 niet in de Appstore, maar de functie zit er nog wel in.

Whacko 20-05-10 14:05

Het is mogelijk om apps handmatig op je iphone te zetten als die gejailbreakt is. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar google even naar "ldid" (LDID)

Rotje333 20-05-10 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whacko (Bericht 454532)
Het is mogelijk om apps handmatig op je iphone te zetten als die gejailbreakt is. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar google even naar "ldid" (LDID)

Het is niet het probleem om de app op de iPhone te krijgen, maar om de app als een .ipa (o.i.d.) uit Flash CS5 te laten komen.
Waar je dus oorspronkelijk een Developers License voor nodig hebt.

Whacko 20-05-10 17:20

Ah ik denk dat ik het nu snap. Ik denk dat Flash CS5 onder water Xcode aanroept, waarmee je app gecompileerd wordt.
Als dat inderdaad zo is, denk ik dat als je deze guide volgt: iPhone Software Development: Use XCode 3.1.2 to build SDK 3.0 app to 3.0 Device without provisioning profile

dat je er dan wel uitkomt.

Om XCode te downloaden kun je een gratis developer account bij apple aanmaken.

Rotje333 20-05-10 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whacko (Bericht 454627)
Ah ik denk dat ik het nu snap. Ik denk dat Flash CS5 onder water Xcode aanroept, waarmee je app gecompileerd wordt.
Als dat inderdaad zo is, denk ik dat als je deze guide volgt: iPhone Software Development: Use XCode 3.1.2 to build SDK 3.0 app to 3.0 Device without provisioning profile

dat je er dan wel uitkomt.

Om XCode te downloaden kun je een gratis developer account bij apple aanmaken.

Ik heb geen mac, is er ook een oplossing voor Windows?

sukk1e 26-05-10 18:05

jqtouch.com

kan je met ASP.NET MVC een webbased app maken voor iPhone.

Kan je eventueel nog omzetten naar native met PhoneGap maar geen idee hoe lang zoiets nog geaccept wordt door apple.

Alwinkov 26-06-10 23:25

Weet niet of het in de tussen tijd is gelukt met Windows? Maar hier vind je meer informatie over Flash CS5 for iPhone:

gotoAndLearn() - Free video tutorials from Lee Brimelow on Adobe Flash

Je zou ook eens naar Corona kunnen kijken:

Ansca Mobile | Build Your iPhone, iPad, and Android Apps Faster With Corona SDK

thomth 29-06-10 22:44

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn app is af, maar ik moet hem exporteren naar ipa, dat lukt me niet zonder een p12 certificaat. Ik heb gehoord dat je kan registreren als developer, en ook gratis, voor eigen gebruik. Waar kan ik dit vinden? Als ik me registreer kom ik meteen in het betaling menu. Ik heb me nu gerigistreerd als developer. Hoe kom ik nu aan dat certificaat

Whacko 30-06-10 11:11

Die certificaten krijg je alleen als je betaalde developer bent. Met een gratis developer account kun je NIET debuggen/installeren op een device, alleen in de simulator.

dododedodonl 30-06-10 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whacko (Bericht 479601)
Die certificaten krijg je alleen als je betaalde developer bent. Met een gratis developer account kun je NIET debuggen/installeren op een device, alleen in de simulator.

Wel met jailbreak een jailbreak en dan fake code signing... Op google staan wel wat tutorials... Voor mijn werkte de tutorial die voor xcode 3.2.x en voor iOS 3.1.x bedoeld was (werkte op ios 4.0)...

joeriblaau 19-08-10 18:29

Hoi ik heb gewoon een fake certification, en dan moet je je app publishen en dan in itunes slepen, en klaar is kees! Maar er is dus helemaal geen mogelijkheid meer om die apps in de appstore te krijgen?

Alwinkov 19-08-10 19:52

@ joeriblaau, Fake certification/Jailbreak dat zou inderdaad moeten werken...

1. Als je staat ingeschreven bij Apple als Dev zou je App kunnen inleveren.

2. Maar denk dat de kans klein is dat hij word goed gekeurd. Aangezien Apple het niet toe laat een App in de App Store te plaatsen die is gebouwd met Flash of andere software dan de SDK.

3. That Roach Game is bijvoorbeeld met Flash gemaakt en heeft in de App Store gestaan...(deze had ik des tijd gedownload op mijn iPhone)

Op het moment loopt er een onderzoek naar Apple:

Citaat:

Het lijkt erop dat IJzeren Neelie weer eens van zich laat horen! De Europese Commissie heeft zich namelijk aangesloten bij een onderzoek van de Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC) naar de uitsluiting van Flash op het iOS platform, het besturingssysteem van de iPhone, iPad en iPod touch.
Bron: OMT: Krijgt Flash weer de wind in de zeilen? | One More Thing


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.