//

UILabel alleen reageren bij drukken op text

UILabel alleen reageren bij drukken op text discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Soms is een UILabel of UITextView groter dan de text zelf die er in staat en wil je alleen dat er iets gebeurt wanneer je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-05-10, 20:46
celaeno2 celaeno2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 23
Standaard UILabel alleen reageren bij drukken op text

Soms is een UILabel of UITextView groter dan de text zelf die er in staat en wil je alleen dat er iets gebeurt wanneer je op de text drukt in plaats van het grotere frame.

Is hier ook een gebruikelijke methode voor? Het vormt opzich alleen een probleem wanneer de grenzen van het label (frame) de text niet netjes omsluiten, dus wellicht kan je een maximale grootte van het label meegeven en wanneer er minder text in staat, het label zich hierop aan laten passen?

Verder zag ik nog een manier om er een bitmap van te maken en dan de alpha waarde te testen., maar wellicht kan het dus handiger, iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-06-10, 16:33
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik vond dit met een simpele google search: Create UILabel to fit into text size - iPhone Dev SDK Forum
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 03-06-10, 23:48
celaeno2 celaeno2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 23
Standaard

Bedankt voor de link!

Ik zoek altijd wel goed voordat ik hier post, maar kon hier niks over vinden
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[FW 2.0] Hulp nodig bij aanpassen/verwijderen van text onder App Store applicaties McHenk iPhone Apps 2 24-07-08 22:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.