//

Net als iedereen wil ik rijk worden door een simpele App te maken

Net als iedereen wil ik rijk worden door een simpele App te maken discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb een paar leuke Apps als idee. maar hoe kan ik dit idee realiseren? En bij wie kan ik terecht? is dit makkelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-06-10, 20:48
G-rie G-rie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 10
Standaard Net als iedereen wil ik rijk worden door een simpele App te maken

Hallo,
ik heb een paar leuke Apps als idee.
maar hoe kan ik dit idee realiseren?
En bij wie kan ik terecht?
is dit makkelijk of moeilijk als je helemaal geen verstand hebt van apps maken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-06-10, 21:54
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Internet, boeken, etcetera.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #3  
Oud 06-06-10, 23:28
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Waarom komen er veel vragen om als beginner een App te maken? Een App bouw je niet zomaar even, en zeker niet een App waar je rijk van wordt.

Apps maken is net als een huis bouwen en bijvoorbeeld een vliegtuig bouwen een vak. Dat gebeurt door een vakman. Er zijn natuurlijk mensen die zelf hun huis bouwen of zelf een vliegtuig bouwen maar dat zijn uitzonderingen (ik zeg niet dat een App bouwen net zo moeilijk is, het is ook vakwerk)

Dennis Stevense heeft met zijn trein-applicatie volgens mij wel aardig wat geld verdiend. Dennis is opgeleid als vakman in de IT en heeft heel goed nagedacht over het uiterlijk en gebruiksgemak van een iPhone Applicatie. Hij heeft dat vertaald in een ontzettend goede, mooie en gebruiksvriendelijke applicatie. Met het lezen van een paar programmeer boekjes of bekijken van voorbeelden op Internet red je dat niet.

Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen maar je idee moet wel bijzonder briljant zijn wil je met een simpele applicatie rijk worden. Voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat het niet kan!
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #4  
Oud 06-06-10, 23:45
G-rie G-rie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Waarom komen er veel vragen om als beginner een App te maken? Een App bouw je niet zomaar even, en zeker niet een App waar je rijk van wordt.

Apps maken is net als een huis bouwen en bijvoorbeeld een vliegtuig bouwen een vak. Dat gebeurt door een vakman. Er zijn natuurlijk mensen die zelf hun huis bouwen of zelf een vliegtuig bouwen maar dat zijn uitzonderingen (ik zeg niet dat een App bouwen net zo moeilijk is, het is ook vakwerk)

Dennis Stevense heeft met zijn trein-applicatie volgens mij wel aardig wat geld verdiend. Dennis is opgeleid als vakman in de IT en heeft heel goed nagedacht over het uiterlijk en gebruiksgemak van een iPhone Applicatie. Hij heeft dat vertaald in een ontzettend goede, mooie en gebruiksvriendelijke applicatie. Met het lezen van een paar programmeer boekjes of bekijken van voorbeelden op Internet red je dat niet.

Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen maar je idee moet wel bijzonder briljant zijn wil je met een simpele applicatie rijk worden. Voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat het niet kan!
Daar heb je gelijk in.
daarom ben ik ook van plan om het door een vakman te laten doen.
alleen weet ik niet hoeveel mij dit gaat kosten.
en ben ik bang dat mijn idee gejat kan worden.

weet iemand hoeveel een app laten maken kost?
en of ik mijn idee kan beschermen?
  #5  
Oud 06-06-10, 23:51
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Waarom komen er veel vragen om als beginner een App te maken? Een App bouw je niet zomaar even, en zeker niet een App waar je rijk van wordt.

Apps maken is net als een huis bouwen en bijvoorbeeld een vliegtuig bouwen een vak. Dat gebeurt door een vakman. Er zijn natuurlijk mensen die zelf hun huis bouwen of zelf een vliegtuig bouwen maar dat zijn uitzonderingen (ik zeg niet dat een App bouwen net zo moeilijk is, het is ook vakwerk)

Dennis Stevense heeft met zijn trein-applicatie volgens mij wel aardig wat geld verdiend. Dennis is opgeleid als vakman in de IT en heeft heel goed nagedacht over het uiterlijk en gebruiksgemak van een iPhone Applicatie. Hij heeft dat vertaald in een ontzettend goede, mooie en gebruiksvriendelijke applicatie. Met het lezen van een paar programmeer boekjes of bekijken van voorbeelden op Internet red je dat niet.

Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen maar je idee moet wel bijzonder briljant zijn wil je met een simpele applicatie rijk worden. Voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat het niet kan!
Hangt maar net af van de persoon. De een lukt het wel heel makkelijk, de ander niet. En ik zeg ook niet dat je van een beetje lezen en wat handleidingen meteen een succesvolle applicatie kunt ontwikkelen.
  #6  
Oud 07-06-10, 00:10
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G-rie Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in.
daarom ben ik ook van plan om het door een vakman te laten doen.
alleen weet ik niet hoeveel mij dit gaat kosten.
en ben ik bang dat mijn idee gejat kan worden.

weet iemand hoeveel een app laten maken kost?
en of ik mijn idee kan beschermen?
Er zijn meerdere manieren om jouw idee te beschermen. Je kunt er patent op aanvragen, da's een beetje kostbaar. Je kunt jouw idee officieel laten registreren bij een Notaris of via BBIE - Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom. Ook niet gratis.

Je kunt ook een geheimhoudingsverklaring maken (of opvragen bij bijvoorbeeld de Novu) en die laten tekenen alvorens je je idee vertelt aan een ontwikkelaar. Dat is vaak de eerste stap. Je kunt dan iemand die er met jouw idee vandoor gaat aanklagen.

Ik ben toevallig iPhone ontwikkelaar (vakman dus ) én lid van de Novu. Ik wil graag meer over je idee horen en ben wellicht in staat om een iPhone App voor je te maken. Verdere communicatie via PB?

EDIT
Geheimhoudingsverklaringen kun je hier downloaden (gratis)


Laatst gewijzigd door wubbe; 07-06-10 om 00:14. Reden: Downloadpagina geheimhoudingsverklaring gevonden.
  #7  
Oud 08-06-10, 16:12
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Je moet toch altijd beginnen met het lezen van een paar programmeerboekjes.

1+1+1+1+1 = veel
  #8  
Oud 15-02-11, 15:53
harrydegger harrydegger is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 3
Standaard

Hallo kan ik met je in contact komen mbt evt applicatie bouwen ??
  #9  
Oud 15-02-11, 15:58
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrydegger Bekijk bericht
Hallo kan ik met je in contact komen mbt evt applicatie bouwen ??
Met wie wil je in contact komen?
  #10  
Oud 15-02-11, 15:59
G-rie G-rie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 10
Standaard

Met mij of met wubbe?
Groetjes
  #11  
Oud 15-02-11, 18:31
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G-rie Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in.
daarom ben ik ook van plan om het door een vakman te laten doen.
alleen weet ik niet hoeveel mij dit gaat kosten.
en ben ik bang dat mijn idee gejat kan worden.

weet iemand hoeveel een app laten maken kost?
en of ik mijn idee kan beschermen?
Mooi vraag is dat altijd.. Hoeveel kost een app?
Net zo makkelijk te beantwoorden als: Hoeveel kost een auto.
Ligt eraan of je een fiat of een ferrari wil. Dat verschilt ook nogal qua prijst.

Daarnaast kan het voor iemand heel simpel lijken om iets te maken, maar kan het in werkelijkheid wel ingewikkeld zijn. Daarom moet je ook intensief contact hebben met je klant vind ik persoonlijk.
  #12  
Oud 16-02-11, 15:45
harrydegger harrydegger is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Met wie wil je in contact komen?
met iemand die aps kan maken voor iphone.
  #13  
Oud 20-02-11, 19:37
vdevos vdevos is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 9
Standaard

Het lijkt mij een erg lastig parket om als een non-iphone developper (en zonder een leuke pot geld) ideeën ten uitvoer te brengen.

Je kan nog zo'n goed idee hebben, maar de grootste last leg je uiteindelijk altijd bij de developer, die dus of zijn uren betaald wil hebben of wil delen in de opbrengst. Hoe dan ook zal je zelf nooit het leeuwendeel van de opbrengsten overhouden ben ik bang aangezien iOS ontwikkelaars toch wel schaars/duur zijn en eerlijk is eerlijk jij alleen het idee aandraagt (hoe geweldig dit misschien ook is).

Ik ben wel erg benieuwd of je je idee ten uitvoer krijgt gebracht!

ben blij zelf ontwikkelaar te zijn met mijn eigen iPhone app momenteel in review

Laatst gewijzigd door vdevos; 20-02-11 om 20:19.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik wil een app maken Timsteenbergen Ontwikkelen voor iOS 17 23-03-10 21:31
waar herken je een orginele iphone 3G 16GB aan als je als leek er een tweedehands wil mikeh Archief 2 11-01-09 12:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:29.