//

Volume wijzigen met slider laat applicatie crashen

Volume wijzigen met slider laat applicatie crashen discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds een x aantal uren geleden hang ik vast op een volumeslider die gewoon niet wil werken. Mijn doel is namelijk gewoon dat ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-06-10, 01:07
Dannybevers Dannybevers is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oss
Berichten: 112
Standaard Volume wijzigen met slider laat applicatie crashen

Hallo,

Sinds een x aantal uren geleden hang ik vast op een volumeslider die gewoon niet wil werken.

Mijn doel is namelijk gewoon dat ik het volume van de radio zachter/harder kan zetten m.b.v. een slider. De slider opzich werkt (geluid gaat niet zachter) zolang er geen muziek aanstaat. Zodra die aanstaat en je gaan dan proberen het geluid lager te zetten dan crasht heel de app naar de homescreen.

Code:
- (IBAction) volumechanged;

IBOutlet UISlider *myslider;

- (IBAction) volumechanged {
	[streamer setVolume:myslider.value];
}
Verder krijg ik een melding bij [streamer setVolume:myslider.value];

warning: 'AudioStreamer' may not respond to '-setVolume:'
warning: (Messages without a matching method signature


Ik weet niet of jullie meer nodig hebben dan deze info maar ik ben totaal de weg kwijt. Ik heb al eens geprobeerd met verschillende youtube tutorials te gaan uitwerken. Maar hij blijft crashen wat niet de bedoeling moet zijn.

Hoop dat iemand mij het verlossende antwoord heeft waarmee ik heel blij mee zal zijn ik kom er niet meer uit het blijft bij mij nog een groot raadsel hoe dit opgelost kan worden aldus hier.

Alvast bedankt!

Danny

Laatst gewijzigd door Dannybevers; 12-06-10 om 01:09.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-06-10, 13:38
Dannybevers Dannybevers is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oss
Berichten: 112
Standaard

Na een paar uur zoeken heb ik het opgelost gekregen door een aantal stukken code van cocoalove streaming app te gebruiken. Dit was uiteindelijk de oplossing voor mijn app ^^
  #3  
Oud 14-06-10, 09:17
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Een tip: Als je een warning krijgt als "Warning: Object may not respond to -method" beschouw dat dan niet als een warning maar als een error.
Je roept een niet bestaande methode aan van een object.

(eigenlijk roep je geen methode aan, maar je zendt een message, maar in dit kader is dat niet zo van belang)
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #4  
Oud 11-08-10, 21:53
pjcr pjcr is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Zou het kunnen dat je eerst een minimum en maximum waarde van je UISlider moet definieren? (ik weet niet welk soort "object","waarde" de setVolume methode wil hebben?)

ik maakte een tijdje terug een programma om de achtergrondkleur te veranderen van mijn iPhone (3 UISlider) voor Rood Groen Blauw.

iPhone de UISlider

(nog maar net van blog systeem veranderd, dus de tekst kan soms wat door elkaar zitten). De brond file zit er niet bij denkik, als je wil hebben kan je altijd @pjcr sturen op twitter, of hier vragen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Itunes laat me mijn Apps niet wijzigen. Everaert iTunes 2 02-05-10 15:04
Geen Volume slider RobbievanZomeren iPhone algemeen 1 27-12-09 13:49
Volume MC: Naar het volgende nummer met de volume-knoppen Roffel iPhone algemeen 13 03-11-09 21:07
Volume slider werkt niet icm koptelefoon tipex iPhone algemeen 0 20-10-09 08:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:29.