//

Eigen Rooster Applicatie

Eigen Rooster Applicatie discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Op mijn school gebruiken ze gp-Untis om de roosters te laten zien, ik wou proberen een Applicatie voor mijn iphone te maken, die van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-06-10, 15:54
Raicho Raicho is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 14
Standaard Eigen Rooster Applicatie

Hey,

Op mijn school gebruiken ze gp-Untis om de roosters te laten zien, ik wou proberen een Applicatie voor mijn iphone te maken, die van die site dan het rooster afleest, is dit moeilijk? wat voor 'skills' heb ik daar voor nodig?

Ik heb ervaring met Php, MySQL, Html en Java, of heb ik hier helemaal niets aan?


Bvd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-06-10, 17:50
GuestHx
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou dit ook wel willen weten, ik heb op school ook gp-units
  #3  
Oud 21-06-10, 11:34
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Alles is mogelijk natuurlijk. Of het moeilijk is hangt helemaal van je eigen kennis en kwaliteiten af.
Ik zie dat je java kunt, als je daar redelijk goed in bent (niet 1 semestertje op school gehad) dan moet je redelijk makkelijk Objective-C kunnen leren. ik heb zelf ook een java achtergrond.

Ik weet niet hoe het zit met security van de rooster site, dus dat kan nog een struikelblokje zijn. En verder is het denk ik een kwestie van de website "scrapen". Het beste is om een eigen website te maken die dit voor je doet, zodat niet iedereen met de iphone app de hele tijd de rooster site zit te belasten.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #4  
Oud 21-06-10, 14:56
Raicho Raicho is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 14
Standaard

Hmm ik zal 'ns kijken dan.


Bedankt!
  #5  
Oud 21-06-10, 21:16
Frog Frog is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 379
Standaard

Kijk naar de NSXMLParser class, daar kan je waarschijnlijk wel wat mee doen.
  #6  
Oud 21-06-10, 22:35
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Ik had dit idee ook. Ik heb andere ideen hierover om uit te voeren maar dat ga ik jullie lekker niet vertellen
__________________
Koekje erbij?
  #7  
Oud 21-06-10, 23:45
Raicho Raicho is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 14
Standaard

gheheh tipje van de sluier?(A)
  #8  
Oud 23-06-10, 00:47
dododedodonl dododedodonl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 93
Standaard

Ik heb voor mijn school een rooster app gemaakt, die gebruikt ook GP-Untis... Maar ik had het probleem dat ik nergens netjes een .xml bestandje oid kon vinden. Ik ga naar de webpagina, download die, en process die...

Het is trouwens per GP-Untis systeem anders. Wij hebben in de regio 3 scholen, maar die 3 scholen doen alle 3 werken met GP-Untis, maar de uitvoer is nog niet een beetje hetzelfde...
  #9  
Oud 23-06-10, 00:56
Raicho Raicho is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 14
Standaard

Welke code taal gebruik je voor de app zelf dan als ik vrgaen mag
  #10  
Oud 23-06-10, 10:00
dododedodonl dododedodonl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raicho Bekijk bericht
Welke code taal gebruik je voor de app zelf dan als ik vrgaen mag
Objective-C... Ik heb gewoon het SDK gedownload en toen ben ik gaan aanklooien en daar kwam een werkende rooster app uit... Ziet er wel niet zo mooi uit, maar dat is eer ander verhaal (komt door de super slechte html die GP-Untis genereerd).
  #11  
Oud 20-02-11, 11:21
RemcoB00 RemcoB00 is offline
• iOS 9.3.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nederland
Berichten: 4
Standaard PhoneGap

Als je ervaring hebt met html kun je ook PhoneGap gebruiken hier mee kun je een app volledig met html bouwen.
  #12  
Oud 20-02-11, 13:14
Raicho Raicho is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 14
Standaard

Cool, maar is dit programma ook geschikt voor windows?
  #13  
Oud 21-02-11, 17:58
RemcoB00 RemcoB00 is offline
• iOS 9.3.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nederland
Berichten: 4
Standaard

Nee, dit is een plugin voor xcode.
  #14  
Oud 21-02-11, 19:34
Raicho Raicho is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 14
Standaard

hmm,


En dat is?:$
Ik heb aaridg wat ervaring met HTML/Java/PHP/CSS etc. Maar xcode enz niet echt, kan t dan beter vergeten hier aan te beginnen of..


xx
  #15  
Oud 21-02-11, 20:38
lolbroeck lolbroeck is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nederland
Berichten: 314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raicho Bekijk bericht
hmm,


En dat is?:$
Ik heb aaridg wat ervaring met HTML/Java/PHP/CSS etc. Maar xcode enz niet echt, kan t dan beter vergeten hier aan te beginnen of..


xx
Het is er zo te zien (ik heb niet ver gekeken maar) alleen voor Mac...

Daarnaast heb ik ook wel flink wat ervaring met HTML/PHP/etc. Zou wel handig zijn als die er ook voor Windows zou zijn

Misschien zijn er nog andere progjes, ik zall ff kijken. Onze school heeft ook Gp Untis, zelf maak ik nu een rooster in de Google Calendar (misschien een tip!)
  #16  
Oud 21-02-11, 20:41
RemcoB00 RemcoB00 is offline
• iOS 9.3.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nederland
Berichten: 4
Standaard

Als je het wilt doen kun je het beste zo doen:

1.Zorg dat je een Mac hebt (ik heb zelf geen Mac maar kan gewoon een op school gebruiken, meschien kun jij dat ook als je geen Mac hebt).

2. Download Xcode - Ga naar deze site klik op iOS. Maak een accaunt aan (gewoon als Safari developer dat is gratis en dan kun ook gewoon Xcode downloaden, alleen dan kun je niet je app toevoegen aan de app store of testen op je drive.). Login en download Xcode (Dit zal even duren want het is een redelijk groot bestand).

3. Installeer Xcode

4. Download en installeer PhoneGap

5. Open Xcode aan maak een nieuwe PhoneGap applicatie

6. Nu staat in de map www een html bestand en dit kun je gewoon naar eigen voorkeur aanpassen
  #17  
Oud 25-04-11, 15:52
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

Weet iemand of je een .xml bestand hebt binnen gp-Untis?
__________________
iPhone 2G 4GB: 20-8-07 iPod touch 1st gen: RIP 04-12-08 - 21-06-09. |iPhone 3GS 16GB Wit: 13-7-09|iPhone 4 16GB Zwart 18-11-10
  #18  
Oud 25-04-11, 23:10
danield danield is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kai824 Bekijk bericht
Weet iemand of je een .xml bestand hebt binnen gp-Untis?
Nop. Was 't maar zo. Ik heb contact gehad met wat scholen ivm development van zulk soort apps, maar 't zit niet echt mee. Die GP-Untis is 'n enorme ramp. De roosters die je online ziet zijn handmatig gegenereerde (!) HTML bestanden die uit de Windows-software van ze komt rollen.

De data is er wel in een database (die ook als csv geëxporteerd kan worden), maar die staat meestal op 'n intranet.

Echt, vreselijk. Uiteindelijk heb ik inderdaad maar het html-bestandje lopen parsen, maar als de school dan opeens bedenkt 't anders in te richten heb je kans dat ze je app slopen. En wat dododedodonl ook zegt; per school mag je dat scriptje gaan lopen aanpassen.

Enige wat je zou kunnen doen is de school contacteren en vragen of ze dagelijks ook 'n csv'tje naar je eigen website (die dan de data processt voor de iApp) willen sturen.
  #19  
Oud 25-04-11, 23:15
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danield Bekijk bericht
Nop. Was 't maar zo. Ik heb contact gehad met wat scholen ivm development van zulk soort apps, maar 't zit niet echt mee. Die GP-Untis is 'n enorme ramp. De roosters die je online ziet zijn handmatig gegenereerde (!) HTML bestanden die uit de Windows-software van ze komt rollen.

De data is er wel in een database (die ook als csv geëxporteerd kan worden), maar die staat meestal op 'n intranet.

Echt, vreselijk. Uiteindelijk heb ik inderdaad maar het html-bestandje lopen parsen, maar als de school dan opeens bedenkt 't anders in te richten heb je kans dat ze je app slopen. En wat dododedodonl ook zegt; per school mag je dat scriptje gaan lopen aanpassen.

Enige wat je zou kunnen doen is de school contacteren en vragen of ze dagelijks ook 'n csv'tje naar je eigen website (die dan de data processt voor de iApp) willen sturen.
Dat is dus echt balen. Ik heb al grootse moeite om data van een .XML bestand in mijn app te krijgen, laat staan andere soort bestanden. Thanks voor je uitgebreide reply!
  #20  
Oud 07-06-11, 14:09
dododedodonl dododedodonl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 93
Standaard

Misschien even van belang om te melden: de roostermakers op school kunnen .xml exports maken. Moet je ze even vragen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooster NanneMan iPhone algemeen 4 23-07-10 18:36
Eigen Applicatie lukasverduyn iPhone Apps 2 11-12-08 09:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.