//

Reden voor ontwikkelen iPhone

Reden voor ontwikkelen iPhone discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben bezig met een afstudeerstage waar ik bezig ben met ontwikkelen voor de iPhone en ik vroeg me voor het onderzoek iets af. Waarom ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-07-10, 14:15
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard Reden voor ontwikkelen iPhone

Ik ben bezig met een afstudeerstage waar ik bezig ben met ontwikkelen voor de iPhone en ik vroeg me voor het onderzoek iets af.

Waarom hebben jullie gekozen om te ontwikkelen voor iPhone? vanwege de grote afzetmarkt? Want Apple steelt wel 30% van de omzet en reguleert streng de apps die binnenkomen. Ook qua power is de iPhone niet de beste.
En gebruikersgemak, ik weet niet of ontwikkelaars daar veel aan hebben.

Dus bij deze wil ik de vraag stellen. Wat was jullie motivatie om te beginnen om te ontwikkelen voor de iPhone?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-07-10, 14:59
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Ik heb het vermoeden - en voor mijzelf geld dat zeker - dat veel ontwikkelaars ermee begonnen zijn omdat ze zelf een iPhone hebben en enthousiast zijn over het apparaat. Het is veel minder leuk om voor bijv. Android te gaan ontwikkelen als je zelf helemaal into iPhone bent.

Verder zeg je dat "Apple 30% steelt". Ik ben geen blinde fanboy die Apple tot in het oneindige verdedigt, maar ik vind deze verhouding heel fair. Je krijgt voor die 30% namelijk ontzettend veel terug, je bereikt zonder dat je er iets voor hoeft te doen alle iPhone gebruikers wereldwijd en de distributie wordt ook geregeld. Ik vind het ideaal.
__________________
appnormal.com - Nederlandse iPhone en iPad ontwikkelaar. Zie http://www.appnormal.com
  #3  
Oud 08-07-10, 17:50
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Apple heeft een fantastisch platform neergezet en daarbij de AppStore opgetuigd die ook alle betalingen regelt. Er konden al veel eerder mobiele applicaties worden gemaakt, maar er was geen enkele mogelijkheid om ze daadwerkelijk te verkopen. Dat heeft Apple allemaal opgelost.

Daarnaast is de iPhone een geweldig apparaat. De opmerking "Ook qua power is de iPhone niet de beste" is daarom een beetje raar. Gaat het alleen om de power of om de totale gebruikerservaring?

Bedenk dat dit het eerste platform is waar kleine zelfstandige ontwikkelaars nu daadwerkelijk geld kunnen verdienen met hun applicaties. Geweldig toch? En daar hebben die ontwikkelaars best 30% voor over. Voor niets gaat de zon op.

Mijn motivatie? Ik ben al langer bezig geweest met het ontwikkelen van mobiele applicaties (J2ME), maar de markt daarvoor kwam maar mondjesmaat los. Ook bij mijn werkgever (een grote IT Dienstverlener) was daar absoluut geen aandacht voor ('er is geen business case'). Nadat ik freelancer werd kwam de iPhone uit. En ik had ook nog een MacBook! Dan is de keuze wel heel makkelijk gemaakt.

Wat niet wil zeggen dat ik nooit voor een Android ga bouwen.
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 2G gaat zonder reden uit. macthijn iPhone algemeen 1 25-05-10 16:55
iphone stuk, na 1 week zonder reden? vonneke iPhone algemeen 9 13-11-09 21:10
iphone vastgelopen zonder aanwijsbare reden... menatwork Unlock [archief] 29 21-03-08 14:15
Ontwikkelen voor de iPhone zwakstroom Jailbreak apps en thema's 2 09-02-08 11:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.