iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   IAd in Nederland (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/64193-iad-nederland.html)

Dreissen 12-07-10 17:58

IAd in Nederland
 
Hallo,

Ik heb mijn 1e applicatie bij Apple achtergelaten en is nu "in review" in mijn app zitten ook een IAd maar ik lees nu ergens op een forum dat de Ads alleen een de VS zullen werken en voorlopig zal dit ook zo blijven.
Dus voor de Nederlands is de ad noch zichtbaar noch klikbaar?

Groeten

iPhoneChilly 15-07-10 09:19

Al wat meer duidelijkheid? Ik neem aan dat je app inmiddels in de Appstore staat?

Dreissen 15-07-10 15:25

Nee, ik heb een nieuwe versie geupload die nu in review is en de ads er nog even uit gelaten, dit heeft er wel voor gezorgd dat de app euro 0,79 kost.

Plak er maar meteen een vraag achter.
Ik kreeg dit van Apple.

We've completed the review of your application; however, we cannot post this version to the App Store because it displays an empty iAd banner when ad content is not available. The banner within the app should be hidden whenever ad content is not being served by iAd. We have included additional details below to help explain the issue. We hope that you'll consider revising and resubmitting your application.

To handle the case where ad content is not available, you will need to implement a banner view delegate. An example code snippet is included here for your convenience. Additionally, you may wish to review the section "Working with Banner Views" of the iAd Programming Guide for specific details:
<https://developer.apple.com/iphone/prerelease/library/documentation/UserExperience/Conceptual/iAd_Guide/WorkingwithBannerViews/WorkingwithBannerViews.html>

Banner View Delegate to Remove a Banner View When Advertisements are Not Available:

- (void)bannerView:(ADBannerView *)banner didFailToReceiveAdWithError:(NSError *)error
{
if (self.bannerIsVisible)
{
[UIView beginAnimations:@"animateAdBannerOff" context:NULL];
// assumes the banner view is at the top of the screen.
banner.frame = CGRectOffset(banner.frame, 0, -50);
[UIView commitAnimations];
self.bannerIsVisible = NO;
}
}

De IAd word dus niet goed weergegeven, met een stuk code erbij en een link.
Ik weet dus niet waar ik deze code moet laten of wat ik hiermee moet.

https://developer.apple.com/iphone/p...nnerViews.html

Hier staan nog meer codes voor IAds iemand een idee hoe ik de ads goed werkend kan krijgen.
De instellingen in itunes connect zijn goed.

dododedodonl 16-07-10 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 490063)
Nee, ik heb een nieuwe versie geupload die nu in review is en de ads er nog even uit gelaten, dit heeft er wel voor gezorgd dat de app 79 kost.

Plak er maar meteen een vraag achter.
Ik kreeg dit van Apple.

We've completed the review of your application; however, we cannot post this version to the App Store because it displays an empty iAd banner when ad content is not available. The banner within the app should be hidden whenever ad content is not being served by iAd. We have included additional details below to help explain the issue. We hope that you'll consider revising and resubmitting your application.

To handle the case where ad content is not available, you will need to implement a banner view delegate. An example code snippet is included here for your convenience. Additionally, you may wish to review the section "Working with Banner Views" of the iAd Programming Guide for specific details:
<https://developer.apple.com/iphone/prerelease/library/documentation/UserExperience/Conceptual/iAd_Guide/WorkingwithBannerViews/WorkingwithBannerViews.html>

Banner View Delegate to Remove a Banner View When Advertisements are Not Available:

- (void)bannerView:(ADBannerView *)banner didFailToReceiveAdWithError:(NSError *)error
{
if (self.bannerIsVisible)
{
[UIView beginAnimations:@"animateAdBannerOff" context:NULL];
// assumes the banner view is at the top of the screen.
banner.frame = CGRectOffset(banner.frame, 0, -50);
[UIView commitAnimations];
self.bannerIsVisible = NO;
}
}

De IAd word dus niet goed weergegeven, met een stuk code erbij en een link.
Ik weet dus niet waar ik deze code moet laten of wat ik hiermee moet.

https://developer.apple.com/iphone/p...nnerViews.html

Hier staan nog meer codes voor IAds iemand een idee hoe ik de ads goed werkend kan krijgen.
De instellingen in itunes connect zijn goed.

Ligt het nu aan mij of snap ik de vraag niet?? Er staat toch al hoe je het moet doen??? Je moet de iAds verbergen als er geen ads geleverd kunnen worden. Op het moment betekent dat, als je niet met de amerikaanse app store geconnect bent... Er staat zelf een voorbeeld wat je moet doen. Implementeer dit en stuur hem opnieuw in. Volgens de reply van apple wordt hij dan wel aangenomen...

EDIT:
Als ik het goed begrijp, heb je een delegate aan moeten maken om het banner frame te vullen. In deze delegate zet je die functie en klaar is kees...

ManindeWereld 16-07-10 12:50

Wij het werk doen en jij de poen vangen, prachtig concept! :P
Om wat voor / welke app hebben we het eigenlijk?

Moet wel een waar kunstwerkje zijn als het €79 moet kosten..

Kets 16-07-10 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ManindeWereld (Bericht 490730)
Wij het werk doen en jij de poen vangen, prachtig concept! :P
Om wat voor / welke app hebben we het eigenlijk?

Moet wel een waar kunstwerkje zijn als het €79 moet kosten..

Waarschijnlijk bedoelt hij 0,79

Dreissen 16-07-10 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ManindeWereld (Bericht 490730)
Wij het werk doen en jij de poen vangen, prachtig concept! :P
Om wat voor / welke app hebben we het eigenlijk?

Moet wel een waar kunstwerkje zijn als het €79 moet kosten..


Wij het werk doen ik vraag enkel iets?
En ja het id 0.79 cent :)

iPhoneChilly 21-07-10 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 490063)
Banner View Delegate to Remove a Banner..

Ik weet dus niet waar ik deze code moet laten of wat ik hiermee moet.

In de delegate van de view waar de banner zichtbaar is. In de viewcontroller van die view dus. Niet in de appdelegate.

Volgens mij :)

Dreissen 21-07-10 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneChilly (Bericht 494630)
In de delegate van de view waar de banner zichtbaar is. In de viewcontroller van die view dus. Niet in de appdelegate.

Volgens mij :)

Ja volgens mij heb ik het zo fout gedaan, ik ga nog eens aan de gang ermee.

iPhoneChilly 22-07-10 09:46

Mag ik trouwens vragen waarom je voor iAd hebt gekozen (interesse)?
Verwacht je hier meer inkomsten mee dan een willekeurige andere reclame aanbieder?

Dreissen 22-07-10 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneChilly (Bericht 495714)
Mag ik trouwens vragen waarom je voor iAd hebt gekozen (interesse)?
Verwacht je hier meer inkomsten mee dan een willekeurige andere reclame aanbieder?

Dat weet ik niet, maar ik heb het ook gekozen omdat het heel gebruikers vriendelijk is de app blijft gewoon open en opent dus niet in safari.
Ik denk ook dat mensen hier nog wat sneller op klikken dan andere ads, het is even testen anders kan ik nog altijd de andere ads erop zetten.

iPhoneChilly 22-07-10 12:59

Duidelijk, thanks


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:03.