//

iPhone Tutorial Website

iPhone Tutorial Website discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik ben redelijk veel bezig met websites in elkaar te flansen ezv. Nu had ik me ook al eens op de iPhone SDK gegooid ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-07-10, 17:03
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard iPhone Tutorial Website Maken

Beste,

Ik ben redelijk veel bezig met websites in elkaar te flansen ezv. Nu had ik me ook al eens op de iPhone SDK gegooid met daarbij objective-c en gewoon C#.

Nu de vraag, zijn er NEDERLANDS TALIGE iPhone tutorial websites / forum, waar devs dingen kunnen vragen aan mede devs.

Indien jah, welke? (IK VRAAG DIT NIET OM TE LEREN VAN DE SITES) Lees volgende vraag waarom

Indien nee, Iemand zin om mee te helpen aan zo'n website ?

Indien geen van beide, Nog een ideetje voor de website te maken voor onze Nederlandse devs ezv ? ?

Mvg

Laatst gewijzigd door Kets; 17-07-10 om 20:36.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-10, 17:43
wzzly wzzly is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

Hallo Kets,

als je zoveel met websites bezig bent heb je vast wel eens gehoord van de website google.nl ... iets nieuws .. kunnen je andere websites op zoeken. Probeer eens "iphone developer forum".
  #3  
Oud 16-07-10, 17:51
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wzzly Bekijk bericht
Hallo Kets,

als je zoveel met websites bezig bent heb je vast wel eens gehoord van de website google.nl ... iets nieuws .. kunnen je andere websites op zoeken. Probeer eens "iphone developer forum".
Denk je nu echt dat ik dat nog niet geprobeerd heb, en btw als je dat intypt -> engelse forums ezv ..

Ik heb het hier over de NEDERLANDSE taal.

Maar toch al bedankt voor een soort van comment in mijn topic, misschien kon je misschien 30 secontjes langer nadenken voor je dit poste ? en een ideetje er bij edite zodat ik daar wel iets mee ben

Mvg
  #4  
Oud 17-07-10, 13:07
dododedodonl dododedodonl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kets Bekijk bericht
Denk je nu echt dat ik dat nog niet geprobeerd heb, en btw als je dat intypt -> engelse forums ezv ..

Ik heb het hier over de NEDERLANDSE taal.

Maar toch al bedankt voor een soort van comment in mijn topic, misschien kon je misschien 30 secontjes langer nadenken voor je dit poste ? en een ideetje er bij edite zodat ik daar wel iets mee ben

Mvg
Als je het in het Nederlands wil, kan ik je alvast zeggen dat je kan stoppen met zoeken. Er zijn simpelweg vrijwel geen tot geen tutorials in het Nederlands over Objective-C / Cocoa-Touch / Cocoa...

Eentje heb ik kunnen vinden in het Nederlands (cocoa tutorial zoeken op google met pagina's in het Nederlands)
iPhone cocoa touch voorbeeld | Pieterjan Criel

En deze site moet te volgen zijn:
Cocoa Dev Central: Learn Cocoa
BecomeAnXcoder | CocoaLab

Laatst gewijzigd door dododedodonl; 17-07-10 om 13:37.
  #5  
Oud 17-07-10, 20:35
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dododedodonl Bekijk bericht
Als je het in het Nederlands wil, kan ik je alvast zeggen dat je kan stoppen met zoeken. Er zijn simpelweg vrijwel geen tot geen tutorials in het Nederlands over Objective-C / Cocoa-Touch / Cocoa...

Eentje heb ik kunnen vinden in het Nederlands (cocoa tutorial zoeken op google met pagina's in het Nederlands)
iPhone cocoa touch voorbeeld | Pieterjan Criel

En deze site moet te volgen zijn:
Cocoa Dev Central: Learn Cocoa
BecomeAnXcoder | CocoaLab
Hebben mensen mijn begin post wel eens gelezen ?

Ik vraag hier niet naar een "Tutorial Site" om het te leren, maar ik ga er 1 MAKEN VOOR NEDERLANDSE mensen...

Ikzelf heb al een aantal boeken "in het engels" dan wel gelezen zodat ik toch er iets vanaf weet van dev. van iphone ezv..

Verder kan ik ook, websites maken waardoor ik een soort van NEDERLANDSE dev website wil maken voor mensen te helpen ezv.

Indien dit er was zoals ik in mijn beginpost zei, ga ik het niet maken he? daarom dat ik eerst rondvraag of het al bestaat!

Mvg
  #6  
Oud 18-07-10, 18:40
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Ga er maar van uit dat het niet zo is.
Ik heb te vergeefs overal gezocht. Enige oplossing is: "English please?"
Voor iedereen die iets wil leren over Development, ik raad Head First aan van O'Reilly
  #7  
Oud 18-07-10, 19:25
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spysical Bekijk bericht
Ga er maar van uit dat het niet zo is.
Ik heb te vergeefs overal gezocht. Enige oplossing is: "English please?"
Voor iedereen die iets wil leren over Development, ik raad Head First aan van O'Reilly
Dus de vraag ook, zouden mensen iets hebben als ik zo'n website zou maken, met mensen die me willen helpen hier op het forum ?
  #8  
Oud 18-07-10, 19:26
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kets Bekijk bericht
Dus de vraag ook, zouden mensen iets hebben als ik zo'n website zou maken, met mensen die me willen helpen hier op het forum ?
Zou het graag willen, maar heb de tijd er gewoon niet voor.
  #9  
Oud 19-07-10, 09:59
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Uh, volgens mij is er zo'n forum bij iPhoneClub. ;-)
  #10  
Oud 19-07-10, 11:07
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Grappig idee, maar zonde vind ik. Een echte ontwikkelaar ziet de engelse taal niet als een muur.
En voor forums hebben mensen wel genoeg aan dit forum.

Het zou overigens wel wat bezoekers trekken denk ik.(nederlandse tutorials)
  #11  
Oud 19-07-10, 11:23
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sukk1e Bekijk bericht
Grappig idee, maar zonde vind ik. Een echte ontwikkelaar ziet de engelse taal niet als een muur.
En voor forums hebben mensen wel genoeg aan dit forum.

Het zou overigens wel wat bezoekers trekken denk ik.(nederlandse tutorials)
Sommige mensen hebben de behoefte aan een uitgebreider forum waarbi. Je dingen kan vragen aan meerdere devs, hierbij heb je nog andere menden die je in de weg lopen. Je kan hier geen projecten onthullen of code posten bijvoorbeeld.

Dat zou ik bijvoorbeeld ook niet doen op een forum waar vooral veel andere mensen op zitten.

Het engels mag geen muur zijn jh dat is wel waar, maar je kan je toch meestal beter uitdrukken in je eigen taal als je vragen hebt en problemen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Uh, volgens mij is er zo'n forum bij iPhoneClub. ;-)
dit is maar 1 categorie, ik wil een forum waar meer te doen is

waar een exclusiviteit is als je bent aangemeld!
  #12  
Oud 19-07-10, 11:32
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik ben het met sukk1e eens. Ik zie engels ook niet als een muur, ik prefereer het zelfs boven nederlands.
Ik vind het zelf een beetje eng dat een programmeur technische informatie liever in het nederlands heeft, dan in het engels. Programmeertalen zijn ook engels, lijkt me dat je dat toch wel moet kunnen.
Er zijn al genoeg mensen die denken dat ze in een uurtje kunnen leren programmeren en een iPhone app kunnen maken en daarmee rijk kunnen worden, laten we niet nog meer mensen die waanideeen geven
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #13  
Oud 22-07-10, 10:05
grietbroek grietbroek is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Juist daarom denk ik dat zo'n website best interessant kan zijn. Uiteindelijk wil je een website maken om mensen te trekken. Aangezien er dus veel mensen zijn die even snel een app willen maken, zal er veel op google naar gezocht worden. Ik ben er mee eens dat een 'echte' programmeur niet moeilijk doet over Engels. Maar hoeveel non-programmeurs denken even snel een app te kunnen maken? En waarschijnlijk willen zij dit in het nederlands, omdat engels misschien meer tijd in beslag neemt, woordenboekje hier en daar.

Dus, ik zeg altijd maar, wie niet waagt wie niet wint. Momenteel ben ik ook met een project bezig wat een succes kan worden als het lukt maar ook grote kans heeft om te mislukken. Maar is dat niet ondernemerschap?
  #14  
Oud 22-07-10, 10:56
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Ja zoals ik al zei, ik denk ook wel dat het wat bezoekers trekt. Maar dan vraag ik me af. Zulke Nederlandse tutorials zullen bij dat soort mensen uiteraard vragen opleveren. Als je dan er een forum aan koppelt krijg je dat soort mensen bij elkaar die elkaar niet kunnen helpen en geen "expert" die zich wilt wagen aan zo'n forum omdat je vage vragen krijgt die over de basisprincipes gaan van programmeren zoals whacko zei.

Natuurlijk is het te proberen en ik hou niemand tegen, maar wat wordt je doel dan apart van geld binnenhalen met google ads?
  #15  
Oud 22-07-10, 11:02
grietbroek grietbroek is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Ja het doel is mij ook niet helemaal duidelijk, omdat ik me er ook niet in verdiept heb. Dus het ligt er inderdaad aan wat je ermee wilt bereiken of je het wel of niet moet proberen. Ik ben benieuwd!
  #16  
Oud 07-08-10, 15:31
pjcr pjcr is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Post Url

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dododedodonl Bekijk bericht
Als je het in het Nederlands wil, kan ik je alvast zeggen dat je kan stoppen met zoeken. Er zijn simpelweg vrijwel geen tot geen tutorials in het Nederlands over Objective-C / Cocoa-Touch / Cocoa...

Eentje heb ik kunnen vinden in het Nederlands (cocoa tutorial zoeken op google met pagina's in het Nederlands)
iPhone cocoa touch voorbeeld | Pieterjan Criel

En deze site moet te volgen zijn:
Cocoa Dev Central: Learn Cocoa
BecomeAnXcoder | CocoaLab
De url is veranderd naar iPhone Cocoa touch voorbeeld
  #17  
Oud 31-08-10, 15:35
DJ14 DJ14 is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 121
Standaard

@ TS ik weet niet of je het idee nog steeds uit wil voeren, maar ik beheer zelf een nederlandstalige tutorial website en kan aparte afdeling voor iphone programmeren aanmaken. heb zelf (nog) geen ervaring met programmeren voor iphone, dus ik zal zelf weinig tutorials kunnen maken. de site: PCInside.EU. zodra pageviews 100.000+ per maand zijn valt er money te maken
  #18  
Oud 31-08-10, 16:13
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ14 Bekijk bericht
@ TS ik weet niet of je het idee nog steeds uit wil voeren, maar ik beheer zelf een nederlandstalige tutorial website en kan aparte afdeling voor iphone programmeren aanmaken. heb zelf (nog) geen ervaring met programmeren voor iphone, dus ik zal zelf weinig tutorials kunnen maken. de site: PCInside.EU. zodra pageviews 100.000+ per maand zijn valt er money te maken
Beste,

Ik heb momenteel geen tijd door mijn verdere studies verder =)

Mss dat andere mensen hier in geïnteresseerd zijn ?
  #19  
Oud 31-08-10, 20:55
DJ14 DJ14 is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 121
Standaard

ok, jammer. anderen idd mss?
  #20  
Oud 01-09-10, 10:35
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Lol , wil je niet ontmoedigen maar ik denk niet dat je snel 100k pageviews gaat krijgen per maand met die site.
veel kopjes zijn heel erg pixelig, Tutorials is 1 groot lap tekst zonder enige indeling/categorisering en de website is simpelweg en bruut gezegd, niet visueel aantrekkelijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tutorial: Agendakleuren iPhone aanpassen (met Mac OS X) InternetRebel iPhone algemeen 13 25-08-10 02:13
iPhone 4:Tutorial: Upload 720p vanuit camerarol. Bomans iPhone algemeen 6 24-08-10 20:54
UPDATED! Purplera1n RC2 TUTORIAL iPhone 3GS Jailbreak Maestroo Archief 2 22-04-10 12:13
IPhone WinSCP video tutorial Lorsk8 Muziek, foto & video 8 06-01-09 13:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:34.