iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Xcode 4 tips & tricks (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/65409-xcode-4-tips-and-tricks.html)

sixel 24-07-10 22:17

Xcode 4 tips & tricks
 
Zoals de meeste developers gisteren al gemerkt hebben, heeft Apple de Preview 2 versie van Xcode 4 uitgebracht. :)

Xcode 4 bevat naast een nieuwe User Interface vele verbeteringen en extra's!
Deel in dit topic jullie ervaringen/tips over de nieuwe release van Xcode 4.

Matisse 26-07-10 07:20

Het leukste aan 4.0 is dat je er nu al iOS development mee kan doen! Ik vreesde toch wel dat dit met de preview versie niet ging kunnen...

De nieuwe feature die contextafhankelijk related files laat zien (ik ben even de naam kwijt) is superhandig.
De integratie van IB is ook een langverwacht feature, alleen moet ik nog eens uitzoeken hoe je dmv drag&drop outlets en actions in je code gooit :)

Whacko 26-07-10 13:21

ik moet er nog even aan wennen. Weet iemand trouwens of je nu links in je resourceview meerdere projecten tegelijk open kunt hebben? dat zou ik een handige feature vinden namelijk.

JNikoy 27-07-10 04:32

Zolang ze in dezelfde workspace zitten wel.

Geno 27-07-10 23:57

Ik ben zeer enthousiast over Xcode 4. Ik ben nog maar net begonnen met het verdiepen in het iOS platform en vond Xcode 3.2.x niet prettig werken.

Nu zijn alle opties die je veel gebruikt, ook meteen zichtbaar, zoals bv. bepaalde opties uit Target Info.
Verder ook prettig dat Interface Builder erin is verwerkt en dat je niet meer elke keer de IBOutlets hoeft te declareren.
Ook mooi dat je je workspace zelf kan indelen.

Fix-It is ook handig.

Al met al voelt Xcode wat moderner aan.

sixel 01-08-10 19:30

Iemand een idee hoe je een bestaand Framework toevoegt in Xcode4?
In Xcode 3 ging dit door, rechtermuisknop -> add > Existing Framework.

Ik kan deze functie in Xcode4 helaas niet vinden.

JNikoy 01-08-10 21:22

Het is wat omslachtig, maar in je sidebar klik je het project aan, vervolgens selecteer je het target waaraan je het framework wilt toevoegen en ga je naar het derde tabblad 'Build phases'. Hier klik je op 'Link binary with libraries' en vervolgens op het + knopje om een framework toe te voegen.

sixel 02-08-10 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JNikoy (Bericht 509842)
Het is wat omslachtig, maar in je sidebar klik je het project aan, vervolgens selecteer je het target waaraan je het framework wilt toevoegen en ga je naar het derde tabblad 'Build phases'. Hier klik je op 'Link binary with libraries' en vervolgens op het + knopje om een framework toe te voegen.

Bedankt het is gelukt!

dikketienes 04-08-10 22:18

Kun je met 4 ook developen voor iOS 4.0.1 en 4.1 hoe moet je dat dan doen met de nieuwe versies die uit komen?

Robin1979 04-08-10 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dikketienes (Bericht 516502)
Kun je met 4 ook developen voor iOS 4.0.1 en 4.1 hoe moet je dat dan doen met de nieuwe versies die uit komen?

Voor 4.0.1 hoef je niets speciaals te doen, dat werkt gewoon.

Voor 4.1 in Xcode4:
Xcode 3 (met 4.1) en Xcode 4 installeren.
De volgende mappen van /Developer/Platforms/ naar /Xcode4/Platforms/ kopieren:

iPhoneOS.platform/Developer/SDKs/iPhoneOS4.1.sdk
iPhoneOS.platform/DeviceSupport/4.1 (8B5xxxx)
iPhoneSimulator.platform/Developer/SDKs/iPhoneSimulator4.1.sdk


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:37.