iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   xcode voor windows (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/65474-xcode-voor-windows.html)

xxdenxx 25-07-10 16:43

xcode voor windows
 
Hallo,

Misschien een stomme vraag.

Maar om apps te maken voor je iphone heb je xcode nodig.
Is dit alleen voor mac? Of is er iets anders voor windows?

Ja ik weet je maakt ze niet zo 123.
Maar zou er wel eens mee willen spelen.

Groet

Dennis

Dreissen 25-07-10 19:31

Alleen mac.

dododedodonl 25-07-10 20:19

Het is voor apple heel erg moeilijk om xcode voor windows te maken, omdat het systeem op iets anders gebaseerd is (ander kernel etc.). Dus zou apple eigenlijk een virtueel macintosh systeem moeten maken om de code te kunnen uitproberen...

xxdenxx 25-07-10 20:21

ja. Jammer had er graag wat mee gedaan...

roel88 25-07-10 20:58

Als apple xcode zou willen voor windows hadden ze er wel aan gewerkt hoor. Ze vinden het alleen wel prima dat developers een mac aanschaffen om apps te kunnen maken.

Zelf doe ik het in VMware. Dat werkt ook prima.

Zie guide: Welcome to Snow Leopard: Mac OS X 10.6 and VMware Workstation 7

sukk1e 26-07-10 19:08

lol ik wens je succes.

Ik heb die laatste guide nog niet gelezen maar met 10.5.7 was een pain in the ass.
verschillende hardware met name amd of intel. Verder 1 verkeerde actie mbt updates en je hele systeem is gecrashed en kan je backup draaien, maar backups zijn zon 10 gb per stuk.

Verder vond ik er een vertraging in zitten. Ik weet natuurlijk niet of jullie dat hadden maar als je lekker snel aan het typen bent en ineens vertraagd het systeem dan werkt dat niet lekker. Je kan er voor zover ik weet geen dual screen op doen wat altijd handig is.

Ik wil niks ontmoedigen maar ik heb het geprobeerd en het lukte uiteindelijk wel goed maar als er weer nieuwe versie uit komt kan het hele gekloot weer opnieuw beginnen.

Daarom heb ik maar gewoon een mac mini gekocht. Goedkoop en doet zijn werk en je kan al dat gekloot achterwege laten.
Maar dit is slechts mijn mening.

roel88 26-07-10 20:31

Ik vond het juist vrij makkelijk gaan. Je kan OSX zelfs updaten. Ik had een oude versie van snow leopard en ik kon hem helemaal updaten tot de nieuwste versie zonder problemen. Mijn systeem is ook nog nooit gecrashed. En als hij dat zou doen kan je altijd een oude snapshot pakken en vanuit daar weer verder gaan. Van vertraging merk ik ook niet veel. Je moet natuurlijk wel een beetje redelijke pc hebben en voldoende ram toewijzen.

Je moet natuurlijk geen computerleek zijn als je dit wilt doen. Maar als je van plan was om iphone apps te maken neem ik aan dat je dat niet bent :P

xxdenxx 27-07-10 09:45

Ik ga het van het weekend eens proberen. ;)

Bart274 23-08-10 20:55

Airplay SDK is gratis te gebruiken op Windows om iPhone apps te maken ;)
ik ga dit ook proberen te gebruiken als ik eindelijk de manier heb gevonden om mijn eigen apps dan op mijn ipod te testen zonder dat iPhone Developer Program te moeten kopen :)

sukk1e 24-08-10 09:23

Zonde, mijn mening,
Wat ik lees is dat airplay c++ is(website ook al 2 dagen down?), en als je c++ speciaal gaat leren voor iphone apps kan je beter gelijk objective-c leren. Dan weet ook zeker dat je apps niet geweigerd worden door Apple vanwege de crossplatform issue.

Geno 24-08-10 15:16

C++ kan je ook in Xcode gebruiken, dus Apple zal het basis daarvan je app niet weigeren.

Wat 't mss wel doet, is de app weigeren omdat het niet gecompileerd is met Xcode. Ik weet niet wat de huidige regels zijn omtrent hierover.

Bart274 24-08-10 15:34

nee dat is normaal ook geen probleem. op de site van airplay staan verschillende apps die met hun sdk gemaakt zijn en die gewoon in de app store staan. ik denk apple enkel app weigert als ze op de een of andere manier hun regels overtreden

Robin1979 25-08-10 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart274 (Bericht 543025)
nee dat is normaal ook geen probleem. op de site van airplay staan verschillende apps die met hun sdk gemaakt zijn en die gewoon in de app store staan. ik denk apple enkel app weigert als ze op de een of andere manier hun regels overtreden

Tja, Apple laat ook wel eens per ongeluk apps door die geschreven zijn in Lua, dat betekent nog niet dat het volgens de regels is.

Geno 25-08-10 20:26

Ik kan op de site van Airplay niet zo snel iets over de App Store vinden.

Je hebt altijd nog Xcode nodig om je Application Bundle te signeren met een eigen key.

Ik denk dat je je app niet direct naar de App Store kan sturen, als je geen Xcode hebt.

Bart274 25-08-10 21:15

1 Bijlage(n)
als ge zoekt in de support documentation van de site dan vind je het volgende:

Geno 25-08-10 21:25

Ah ok bedankt voor de opheldering.

Bart274 25-08-10 21:29

graag gedaan :)
ik ga na mijn examens proberen wijs te geraken uit de werking van die airplay sdk en hoop zo ook apps te kunnen maken voor ipod touch en iphone :)
nu enkel nog een sponsor vinden voor dat IDP :p

antoon100 09-03-13 14:13

Interessant, wel jammer dat je ze niet kan doorsturen om ze in de app store te laten plaatsen.

Airplay SDK

Een tip om apps te maken dus.

Kan je ze me Airplay SDK testen?, op je eigen iPhone zetten?

Dus alleen niet in de store plaatsen als ik het goed begrijp(MAC + Xcode voor vereist)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:16.