//

App ontwikkelen in HTML

App ontwikkelen in HTML discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) RSS feed zijn toch makkelijk te implementeren? naja weet niet hoe dat met iWebkit zit, jQTouch ftw met javascript. ennuh, Chapter 6. Going Offline voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 06-08-10, 10:14
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

RSS feed zijn toch makkelijk te implementeren? naja weet niet hoe dat met iWebkit zit, jQTouch ftw met javascript.
ennuh,
Chapter 6. Going Offline voor offline shizzle.
Maar natuurlijk moet 1x internetconnectie gemaakt zijn anders kan die niks in de offline database zetten.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 06-08-10, 15:46
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Jawel dat klopt maar zodra ik op de headline klik, opent ie de website waar het nieuws artikel opstaat.

Ik wil dat de nieuws artikel via de applicatie wordt vertoond en niet dat ie linked naar de website die hij dan in safari opent.
  #23  
Oud 06-08-10, 16:25
SteveLeviathan's schermafbeelding
SteveLeviathan SteveLeviathan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY Bekijk bericht
Jawel dat klopt maar zodra ik op de headline klik, opent ie de website waar het nieuws artikel opstaat.

Ik wil dat de nieuws artikel via de applicatie wordt vertoond en niet dat ie linked naar de website die hij dan in safari opent.
die headline waar je op klikt, is dat een UITableViewCell of een hyperlink in en UIWebView?
  #24  
Oud 06-08-10, 16:54
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Daar heb je MAC OS toch voor nodig? ik heb het echt over een webapplicatie.
Ik beschik niet over een MAC dus kan ook geen XCode gebruiken !
  #25  
Oud 06-08-10, 17:36
SteveLeviathan's schermafbeelding
SteveLeviathan SteveLeviathan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY Bekijk bericht
Daar heb je MAC OS toch voor nodig? ik heb het echt over een webapplicatie.
Ik beschik niet over een MAC dus kan ook geen XCode gebruiken !
Oh dan gaat het dus gewoon om HTML met PHP of ASP.
Je hebt er dus voor gekozen om zo'n headline als link weer te geven?
Het attribuut 'href' staat dan ingesteld op het adres van de site waar dar artikel staat.
Wat je moet doen is in die href het adres van je eigen artikelpagina zetten.
Als die RSS feed ook nog de complete inhoud van het artikel meestuurt dan kan je op je artikelpagina de inhoud weergeven.
Om de inhoud van het artikel in te laden op je artikelpagina dan moet je die inhoud in een variable zetten en een POST doen naar je artikelpagina zodat die weer die POST-variabele kan uitlezen.
  #26  
Oud 06-08-10, 17:51
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SteveLeviathan Bekijk bericht
Oh dan gaat het dus gewoon om HTML met PHP of ASP.
Je hebt er dus voor gekozen om zo'n headline als link weer te geven?
Het attribuut 'href' staat dan ingesteld op het adres van de site waar dar artikel staat.
Wat je moet doen is in die href het adres van je eigen artikelpagina zetten.
Als die RSS feed ook nog de complete inhoud van het artikel meestuurt dan kan je op je artikelpagina de inhoud weergeven.
Om de inhoud van het artikel in te laden op je artikelpagina dan moet je die inhoud in een variable zetten en een POST doen naar je artikelpagina zodat die weer die POST-variabele kan uitlezen.
Klinkt allemaal ingewikkeld O_O' ik ben nog geen expert op dat gebied, enige hulp zou eigenlijk best welkom zijn :$
  #27  
Oud 07-08-10, 17:12
Bertjj Bertjj is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 20
Standaard

Kan iemand me nog even helpen? ik wil dus een Rooster Applicatie maken, op de volgende manier ongeveer:
er moet 1 (of meerdere) bestand(en) aanwezig zijn, bijvoorbeeld maandag.xml of maandag.txt (wat voor bestand maakt nu nog niet uit, ik wil het eerst werkend krijgen)
daar moeten regels in komen (8 in totaal, want ik heb maximaal 8 lesuren) dan iedere regel een waarde geven, als ik bijvoorbeeld 12 vakken heb 0 t/m 13 (0 is vrij, 1 is tussenuur) Het kan natuurlijk ook 5 regels, met 8 waardes gescheiden door komma's oid?
Het rooster ziet er dan ongeveer zo uit: 5 opties, maandag t/m vrijdag, als ik maandag kies leest hij regel 1 t/m 8 (of alleen bestand maandag) en geeft de waardes hun "naam" ongeveer zo:

Citaat:
1e uur:
2e uur: Nederlands
3e uur: Nederlands
4e uur: Tussenuur
5e uur: Duits
6e uur: Natuurkunde
7e uur: Scheikunde
8e uur:
Dan ziet het bestandje er ongeveer zo uit:
Citaat:
0
2
2
1
3
4
5
0
Of zo:
Citaat:
0,2,2,1,3,4,5,0
Zou iemand kunnen helpen hoe ik dit voor elkaar krijg?
  #28  
Oud 08-08-10, 18:39
SteveLeviathan's schermafbeelding
SteveLeviathan SteveLeviathan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertjj Bekijk bericht
Kan iemand me nog even helpen? ik wil dus een Rooster Applicatie maken, op de volgende manier ongeveer:
er moet 1 (of meerdere) bestand(en) aanwezig zijn, bijvoorbeeld maandag.xml of maandag.txt (wat voor bestand maakt nu nog niet uit, ik wil het eerst werkend krijgen)
daar moeten regels in komen (8 in totaal, want ik heb maximaal 8 lesuren) dan iedere regel een waarde geven, als ik bijvoorbeeld 12 vakken heb 0 t/m 13 (0 is vrij, 1 is tussenuur) Het kan natuurlijk ook 5 regels, met 8 waardes gescheiden door komma's oid?
Het rooster ziet er dan ongeveer zo uit: 5 opties, maandag t/m vrijdag, als ik maandag kies leest hij regel 1 t/m 8 (of alleen bestand maandag) en geeft de waardes hun "naam" ongeveer zo:



Dan ziet het bestandje er ongeveer zo uit:


Of zo:


Zou iemand kunnen helpen hoe ik dit voor elkaar krijg?
Als jij dit bestand met informatie over lesuren steeds voor elke week zelf aanmaakt dan kan je natuurlijk ook gewoon ervoor kiezen om dit direct in HTML in te vullen zonder dat je bestanden gaat uitlezen.
Tenzij je de manier die je hierboven hebt beschreven wilt doen om te leren programmeren in PHP of ASP. Als je het dus echt met PHP of ASP wilt doen dan moet je gewoon eens even zoeken op google naar het uitlezen van bestanden met je programmeertaal naar keuze.
  #29  
Oud 08-08-10, 18:57
Bertjj Bertjj is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SteveLeviathan Bekijk bericht
Als jij dit bestand met informatie over lesuren steeds voor elke week zelf aanmaakt dan kan je natuurlijk ook gewoon ervoor kiezen om dit direct in HTML in te vullen zonder dat je bestanden gaat uitlezen.
Tenzij je de manier die je hierboven hebt beschreven wilt doen om te leren programmeren in PHP of ASP. Als je het dus echt met PHP of ASP wilt doen dan moet je gewoon eens even zoeken op google naar het uitlezen van bestanden met je programmeertaal naar keuze.
Het veranderd niet iedere week, maar 1 keer in de 2 maand ofzo, dus een functie maken om het te bewerken zou ik wel heel graag willen.
  #30  
Oud 08-08-10, 19:12
SteveLeviathan's schermafbeelding
SteveLeviathan SteveLeviathan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertjj Bekijk bericht
Het veranderd niet iedere week, maar 1 keer in de 2 maand ofzo, dus een functie maken om het te bewerken zou ik wel heel graag willen.
Dan nog kan je gewoon tekst in je HTML-pagina aanpassen zonder het uit een bestand te lezen.
  #31  
Oud 08-08-10, 19:24
Bertjj Bertjj is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SteveLeviathan Bekijk bericht
Dan nog kan je gewoon tekst in je HTML-pagina aanpassen zonder het uit een bestand te lezen.
Ja dat klopt wel, maar ik maak het in xcode, dus om elke keer weer de HTML pagina aan te passen vind ik een beetje onhandig, dus zou ik liever een functie in de app zelf willen hebben waarmee je dus een rooster kan maken/aanpassen
  #32  
Oud 08-08-10, 19:59
SteveLeviathan's schermafbeelding
SteveLeviathan SteveLeviathan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertjj Bekijk bericht
Ja dat klopt wel, maar ik maak het in xcode, dus om elke keer weer de HTML pagina aan te passen vind ik een beetje onhandig, dus zou ik liever een functie in de app zelf willen hebben waarmee je dus een rooster kan maken/aanpassen
Het aanpassen van de HTML-pagina is evenveel werk als het aanpassen van zo'n rooster. Je hoeft namelijk alleen de huidige gegevens te vervangen met nieuwe roostergegevens. Hier heb je echt geen functie voor nodig aangezien het aanpassen ook maar zelden gebeurt. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Maar als je zo'n functie wilt schrijven puur voor het leren van PHP dan raad ik je aan om even te googlen naar het uitlezen van tekstbestanden met PHP.
  #33  
Oud 08-08-10, 20:27
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Steve zou je me willen helpen, lukt niet echt om gehele nieuws artikelen door te krijgen. Je hebt wel een uitleg gegeven maar dat is nog onduidelijk voor me aangezien ik nog niet heeeel ervaren ben met PHP etc.
  #34  
Oud 08-08-10, 20:47
SteveLeviathan's schermafbeelding
SteveLeviathan SteveLeviathan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY Bekijk bericht
Steve zou je me willen helpen, lukt niet echt om gehele nieuws artikelen door te krijgen. Je hebt wel een uitleg gegeven maar dat is nog onduidelijk voor me aangezien ik nog niet heeeel ervaren ben met PHP etc.
Kan je even een nieuw topic hierover openen, anders 'vervuilen' we dit topic.
  #35  
Oud 08-08-10, 23:19
Bertjj Bertjj is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SteveLeviathan Bekijk bericht
Het aanpassen van de HTML-pagina is evenveel werk als het aanpassen van zo'n rooster. Je hoeft namelijk alleen de huidige gegevens te vervangen met nieuwe roostergegevens. Hier heb je echt geen functie voor nodig aangezien het aanpassen ook maar zelden gebeurt. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Maar als je zo'n functie wilt schrijven puur voor het leren van PHP dan raad ik je aan om even te googlen naar het uitlezen van tekstbestanden met PHP.
Is dat wel mogelijk met PHP? omdat PHP serverside is toch? en dit wordt allemaal gedraaid op de client zelf?
  #36  
Oud 08-08-10, 23:34
SteveLeviathan's schermafbeelding
SteveLeviathan SteveLeviathan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertjj Bekijk bericht
Is dat wel mogelijk met PHP? omdat PHP serverside is toch? en dit wordt allemaal gedraaid op de client zelf?
staat die html-pagina niet online dan op je eigen webhost?
  #37  
Oud 09-08-10, 12:25
Bertjj Bertjj is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SteveLeviathan Bekijk bericht
staat die html-pagina niet online dan op je eigen webhost?
Nee, ik gebruik phonegap, dat is een template voor xcode, zodat je apps kan schrijven in HTML, snapje? Dáárom vraag ik me dus ook af of het mogelijk is om gegevens op te slaan/te bewerken.
  #38  
Oud 09-08-10, 16:44
SteveLeviathan's schermafbeelding
SteveLeviathan SteveLeviathan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 41
Standaard

Ik ben niet bekend met PhoneGap.
  #39  
Oud 09-08-10, 22:05
Bertjj Bertjj is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 20
Standaard

Het werkt zeg maar zoals je een HTML pagina op je computer hebt staan, en die dan opent in je browser. Dus geen internet connectie, en (waarschijnlijk) ook geen php. (Internet connectie is wel mogelijk met phonegap, maar dat gebruik ik niet, omdat ik een ipod heb en dus alleen thuis internet heb)
  #40  
Oud 10-08-10, 10:13
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Het is mogelijk via phonegap xml in te lezen.

je kan ook "lawnchair" gebruiken om json op te slaan client-side.
Niet gebruikt maar wat ik erover las klonk wel goed.

Lawnchair
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kostprijs ontwikkelen app Wim33 Ontwikkelen voor iOS 7 09-05-11 00:35
Verzoek tot ontwikkelen APP meijermargreet Ontwikkelen voor iOS 8 29-11-10 20:20
iPad app voor ontwikkelen... dododedodonl Ontwikkelen voor iOS 1 06-08-10 16:00
App ontwikkelen wouttje07 Ontwikkelen voor iOS 9 28-04-10 10:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.