iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Gelockte bestanden / folders verwijderen (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/68094-gelockte-bestanden-folders-verwijderen.html)

Funske 12-08-10 09:50

Gelockte bestanden / folders verwijderen
 
Op mijn 3G iPhone met iOS 4.0.1 staan in de folder var/tmp een aantal "folders" met daarop een verboden toegang tekentje:

http://www.fotopocket.nl/fpimages/20...511m%2504s.png

Er zit niets in die folders; ik kan ze niet hernoemen of verwijderen. Als ik ze probeer te verwijderen krijg ik de volgende melding.

SSH Fout: Kan map niet verwijderen
var/tmp/Tether
No such file(SSH_FX_NO_SUCH_FIL…ade to a file which does not exist.).

Ook kan ik de folder var/tmp niet verwijderen, want dan krijg ik soortgelijke foutmelding.

Kan iemand mij helpen om deze tmp folder leeg te maken? Het is toch een tijdelijke folder, dus zou die volgens mij standaard leeg moeten zijn. Ik wil ze leeg hebben omdat ik vermoed dat ik hierdoor niet kan tetheren.
Alvast bedankt.

TUX2K 12-08-10 10:30

Nou nee niet echt, de TMP folder wordt gebruikt door applicatie die draaien op de je iPhone.
Dus hij zal nooit helemaal leeg zijn.
Tevens zie ik niet in waarom je hem zo nodig leeg wil hebben, lijkt me niet tethering hier ook maar iets mee te maken heeft,

shapezzz 12-08-10 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Funske (Bericht 527419)
Ik wil ze leeg hebben omdat ik vermoed dat ik hierdoor niet kan tetheren.

Welke aanbieder heb je ?
Met T-Mobile is het sowieso niet mogelijk, Vodafone bij mijn weten weer wel ;)

Funske 12-08-10 10:52

Ik heb op mijn 3G met iOS 4.0.1 de tethering optie weer terug.
Maar als ik die aan wil zetten zie ik het balkje met Tethering en aan het einde van het balkje zo'n ronddraaiend streepjesbolletje. Dit balkje wordt herhaaldelijk wat donkerder, waaruit ik de conclusie trek dat hij iets probeert te doen.
Ik heb de indruk dat ik alles niet werkend krijg omdat in die var/tmp de gelockte folder Tether zit.
Vandaar dat ik die er uit wil hebben.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 527563)
Welke aanbieder heb je ?
Met T-Mobile is het sowieso niet mogelijk, Vodafone bij mijn weten weer wel ;)

Ik zelf heb T-Mobile. Ik weet van iemand anders dat het hem gelukt is om zijn T-Mobile tethering weer in te schakelen. Vandaar dat ik het ook wilde proberen en nu ben ik toch in ieder geval iets verder.
Bij Vodafone is het helemaal geen probleem; dat heb ik bij de iPhone van mijn vrouw zo ingeschakeld.

TUX2K 12-08-10 10:56

Die directory is dus gelocked door de tethering applicatie zelf.

Funske 12-08-10 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K (Bericht 527600)
Die directory is dus gelocked door de tethering applicatie zelf.

Vandaar mijn vraag hoe ik die lock er af krijg.
Ik vermoed namelijk dat die applicatie gaat kijken of er een gelockte folder Tether in staat en het dan opgeeft.

TUX2K 12-08-10 11:04

Die lock is geen lock, maar geeft aan dat de directory een andere gebruiker/group heeft dan de gebruiker die ingeloged is.
Met root rechten zou je hem moeten kunnen chown en verwijderen.

Funske 12-08-10 11:06

Kun je mij vertellen hoe ik dat dan moet doen?
Alvast bedankt.

TUX2K 12-08-10 11:08

Nee, heb daar geen ervaring mee.
Maar je moet in iedergeval met ssh inlogen op je iphone en dan als 'su' uitvoeren om root te worden.
Hierna kan je 'rm' de directory proberen te verwijderen.

Funske 12-08-10 11:49

Dat heb ik gedaan. Als su ingelogd en daarna geprobeerd om met rmdir de directory te verwijderen. Maar dan krijg ik dus de volgende melding.

SSH Fout: Kan map niet verwijderen
var/tmp/Tether
No such file(SSH_FX_NO_SUCH_FIL…ade to a file which does not exist.).

Ook kan ik de folder var/tmp niet verwijderen, want dan krijg ik soortgelijke foutmelding. Ook met rm alleen lukt het me niet.
Ik heb zelfs de rechten gewijzigd naar 777 en daarna nog eens geprobeerd, maar niets lukt.

shapezzz 12-08-10 19:41

Misschien middels iFile op de iphone zelf die mappen verwijderen dat het dan wel lukt ?
iFile kan je vinden in Cydia ;)

Whacko 12-08-10 20:43

Hij is gelockt, omdat de folder in gebruik is. De tether functie is waarschijnlijk een daemon die op de achtergrond draait, of iets in die richting. Tenzij je die hele functie weet te killen (wat ik niet kan aanraden want ik zou niet weten wat het gevolg zoou zijn) krijg je die directory niet weg.
andere tip: Don't mess with system folders.

sukk1e 13-08-10 09:24

lol, wat ik lees kan je beter een backup eerst maken voordat je al die shizzle gaat proberen.

" [SIZE=2]The functions of these daemons are currently unknown. Proceed with caution.[/SIZE]"

Maja dit krijg je ervan als je vage shizzle met je jailbreak gaat installeren:P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:14.