iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   iOS4 Simulator resolutie. (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/68125-ios4-simulator-resolutie.html)

pposthoorn 12-08-10 13:23

iOS4 Simulator resolutie.
 
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, heb al gezocht op internet maar kon niks vinden.

Als ik met de iOS4 SDK de simulator draai dan kan ik geen hoge resolutie (iphone 4 / ipad) krijgen. Het maakt niet uit wat ik kies bij Hardware>Apparaat, of ik nou kies voor iPad/iPhone/iPhone4 ik krijg altijd een simulator schermpje van 320x480. Ik draai op een MacBook Pro 15.4" mid 2009 met OSX 10.6.4

Iemand een idee?

Whacko 12-08-10 14:12

Even in je project properties > build tabje > targeted Device Family op "iPad / iPhone" zetten, dan kan je kiezen

JWVD 12-08-10 14:35

In de menubalk kan je onder Venster > Vergroot/verklein kiezen of je 50% of 100% wilt hebben. ;)

iMilan 16-08-10 17:49

Klein vraagje waar ik geen topic voor wil openen:
Stel ik heb een iPhone App gedesignt op de resolutie van de vorige iPhones.. Moet ik die dan apart designen op de grootte van het iPhone 4 scherm? Of hoe word dit opgelost?

Kets 16-08-10 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMilan (Bericht 533206)
Klein vraagje waar ik geen topic voor wil openen:
Stel ik heb een iPhone App gedesignt op de resolutie van de vorige iPhones.. Moet ik die dan apart designen op de grootte van het iPhone 4 scherm? Of hoe word dit opgelost?

Dat word normaal autoscale gedaan van de iphone zelf, Zoals je een oude app afspeeld op de nieuwe iphone 4 word alles geupscaled ;)

iMilan 16-08-10 18:12

Ok, en dan blijft alles nog scherp?

Kets 16-08-10 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMilan (Bericht 533244)
Ok, en dan blijft alles nog scherp?

Upscale word onscherp

Maar als je al alles in iphone 4 retina display maakt blijf je de scherpte behouden als je downscaled dacht ik ?

Correct someone if i'm wrong

pposthoorn 16-08-10 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMilan (Bericht 533206)
Klein vraagje waar ik geen topic voor wil openen:
Stel ik heb een iPhone App gedesignt op de resolutie van de vorige iPhones.. Moet ik die dan apart designen op de grootte van het iPhone 4 scherm? Of hoe word dit opgelost?

Als je jou app gewoon met Objective-C hebt gemaakt in XCode dan kan je van alle images een versie maken met een 2x zo hoge resolutie en in de naam @2x.
Dus bvb een achtergrond van 480x320 genaamd background.png, moet je nu ook één maken van 960x640 genaamd background@2x.png. De iPhone 4 pakt dan het plaatje met hoge resolutie, en de overige iDevices pakken het andere plaatje.
Je moet dus elk plaatje 2x in je project hebben zitten. Hetzelfde geld voor icon.png.

iMilan 16-08-10 20:03

Oké, heel erg bedankt voor de uitleg!

pposthoorn 17-08-10 03:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMilan (Bericht 533434)
Oké, heel erg bedankt voor de uitleg!

Ik dacht laat ik het even duidelijk uitleggen, ben zelf 2 dagen bezig geweest om het uit te vogelen :P

Myrdhin 17-08-10 13:31

Hier staat het allemaal vrij uitgebreid uitgelegd:
Updating for the iPhone 4 retinal display - Blog - Use Your Loaf

Peter1612 27-08-10 09:15

Even een opmerking over de resolutie van apps, en ook het forum van iphoneclub. Als je een iPhone 4 hebt dan valt het me op dat veel dingen nogal onscherp zijn. In tegenstelling tot de standaard apps van Apple. Ligt dit dus gewoon aan de makers van de apps/sites?

Whacko 27-08-10 11:59

Ja dat ligt aan de apps. Tekst en dergelijke wordt door de iPhone4 wel direct op hogere resolutie getoond, voor zover ik weet. Maar plaatjes moeten door de ontwikkelaar zelf geüpgrade worden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.