iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Project - Doen of Waarheid spel (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/68321-project-doen-waarheid-spel.html)

warkey 13-08-10 18:52

Project - Doen of Waarheid spel
 
4 Bijlage(n)
Goede avond allemaal,

Ik werk aan mijn eerste iPhone applicatie. Dit is tevens een spel (Doen of Waarheid), de gebruiker kan namen invullen en hiermee zullen er random namen worden gekozen. Daarna kan deze persoon kiezen voor 'Doen' of de 'Waarheid' en dan zal er random een vraag uit de gekozen categorie worden gesteld. Een vriend van mij werkt aan het design van de applicatie en daarna willen we hem gaan uitbrengen in waarschijnlijk de Appstore.

Zie de afbeeldingen die als bijlage zijn meegestuurd voor meer informatie over hoe het er tot nu toe uit ziet. Ik ben zelf redelijk tevreden om dit zo ver te schoppen voor mezelf als onervaren ontwikkelaar.

Ik sta open voor commentaar en tips of ideeën zijn van harte welkom!

spysical 13-08-10 23:01

Leuk idee, heb de engelse variant maar dat is een ramp... Je weet maar de helft van de tijd waar het over gaat als je slecht engels kunt. Maar als je wel engels kunt op redelijk hoog niveau dan lukt het wel :)

Kets 14-08-10 00:09

Leuk bedacht! :D

Misschien een Niveau instellen van het spel ? Wat voor vragen ?

spysical 14-08-10 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 530458)
Leuk bedacht! :D

Misschien een Niveau instellen van het spel ? Wat voor vragen ?

Denk dat jij wijst naar 18+ content?

Kets 14-08-10 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spysical (Bericht 530482)
Denk dat jij wijst naar 18+ content?

Jah dat kan het wel zijn,

Daar is langs 1 kant wel vraag naar mensen, maar dat er dan 2 versies anders komen,

18+ en dan een gewone ?

warkey 14-08-10 22:21

Verschillende categorieën is inderdaad een leuk idee, hier ga ik eens naar kijken. Bedankt !

Ik ben van plan de applicatie in het Engels en Nederlands uit te geven, dat je dus je taal kunt selecteren aan het begin van de applicatie.

Kets 14-08-10 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door warkey (Bericht 531318)
Verschillende categorieën is inderdaad een leuk idee, hier ga ik eens naar kijken. Bedankt !

Ik ben van plan de applicatie in het Engels en Nederlands uit te geven, dat je dus je taal kunt selecteren aan het begin van de applicatie.

Je kan de applicatie automatisch laten kiezen wat taal hij moet gebruiken? ;)

warkey 14-08-10 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 531323)
Je kan de applicatie automatisch laten kiezen wat taal hij moet gebruiken? ;)

Mijn excuus, dat is inderdaad zo. Ik ga me hier nog even verder in verdiepen, bedankt :-).
Ik ben een beetje afwezig door dagje Walibi, haha

warkey 16-08-10 01:19

Ik kan jullie melden dat er twee talen beschikbaar zullen zijn, Nederlands en Engels. Als je een andere taal hebt ingesteld op de iPhone dan pakt hij engels. Ik ben nu bezig met alles netjes vertalen naar het Engels, de manier die ik gebruik werkt al wel in elk geval.

Ik zal jullie op de hoogte houden :).

Kets 16-08-10 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door warkey (Bericht 532411)
Ik kan jullie melden dat er twee talen beschikbaar zullen zijn, Nederlands en Engels. Als je een andere taal hebt ingesteld op de iPhone dan pakt hij engels. Ik ben nu bezig met alles netjes vertalen naar het Engels, de manier die ik gebruik werkt al wel in elk geval.

Ik zal jullie op de hoogte houden :).

Zo te horen lukt alles heel goed! hehe

Waar heb je dit allemaal geleerd ? Tutorials ? zoja welke ? :P

warkey 16-08-10 10:07

Als ik dingen wil leren doe ik dit altijd door veel zelf uit te proberen, en filmpjes op Youtube te kijken. Welke dat weet ik niet meer, maar ik kijk gewoon uit bijvoorbeeld de UIAlertView werkt en dan leer ik tegelijkertijd. En de rest is gewoon zelf proberen zoals ak al zei

Robin1979 17-08-10 14:27

Pas ook gelijk even je Nederlands aan (3e screenshot)!

warkey 17-08-10 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robin1979 (Bericht 534607)
Pas ook gelijk even je Nederlands aan (3e screenshot)!

Het is natuurlijk logisch dat dit allemaal zal worden gecontroleerd zodra de app word vrijgegeven.

sukk1e 17-08-10 14:49

Maak een functie waarin mensen zelf vragen kunnen toevoegen:P

warkey 17-08-10 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sukk1e (Bericht 534657)
Maak een functie waarin mensen zelf vragen kunnen toevoegen:P

Dat is iets waar ik al naar heb gekeken, maar wat ik waarschijnlijk niet voor elkaar kan krijgen. Dit kan altijd nog later in misschien een nieuwe versie, maar we zijn van plan heel wat vragen er in te doen.

dododedodonl 18-08-10 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door warkey (Bericht 531318)
Verschillende categorieën is inderdaad een leuk idee, hier ga ik eens naar kijken. Bedankt !

Ik ben van plan de applicatie in het Engels en Nederlands uit te geven, dat je dus je taal kunt selecteren aan het begin van de applicatie.

Verschillende categorieen, met een stuk of 4/5 standaard categorien, en dat je dan bijv. een 18+ categorie met in-app purchase kan kopen ;)

warkey 18-08-10 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dododedodonl (Bericht 535483)
Verschillende categorieen, met een stuk of 4/5 standaard categorien, en dat je dan bijv. een 18+ categorie met in-app purchase kan kopen ;)

Ik denk dat een in-app purchase een beetje te ver is gezocht voor mijn kennis, maar ik kan er altijd even naar kijken. Het is in principe wel een leuk idee.

sukk1e 18-08-10 09:20

lol? in-app purchase haat ik zo. Voelt voor mij hetzelfde aan als Adds.
Als het te verstoppen is in een menu "instellingen" en dan "upgrade" ok , maar ik heb echt geen zin als ik een app koop dat ik gepushed word meer te betalen door over te stappen naar de "pro" versie.

Want er is een verschil tussen gebruikersgemak en irritatie.
Bij routemaps is het wel handig als je kaartdelen kan kopen omdat je anders zoveel losse onderdelen hebt.
Maar bij upgrades naar een "pro" versie voor een paar extra functies vind ik het irritatie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:35.