iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Datafeed location van iphone (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/68955-datafeed-location-iphone.html)

Tommilio 18-08-10 20:17

Datafeed location van iphone
 
Ik zit een beetje na te denken over app. bouwen. Stel ik heb een app. die een tekstfile gebruikt voor informatie. Waar kan ik deze tekstfile opslaan? Biedt apple hier ook iets voor aan of moet je dit op bv een eigen server plaatsen?

Nog een andere vraag die ik had was of het mogelijk is om een app te downloaden en dan te kijken hoe het geprogrammeerd is om daar dus van te kunnen leren of is dit allemaal beveiligd?

sukk1e 19-08-10 09:05

1. Je kan gewoon de tekstfile binnen je project zetten en dan gaat die mee met het builden.

2. Wat denk je zelf?

Kets 19-08-10 11:04

Fail op de 2de vraag =")

Er zijn wel websites die u de apps aanbieden waar je uit kan leren ;)

AppsAmuck iPhone Development Tutorials and Examples

Whacko 19-08-10 11:30

Mijn eerste gedachte bij de tweede vraag, was ook dat hij bedoelde of je een app uit de appstore kan downloaden en dan kijken hoe die gemaakt is :P
Maar inderdaad, op internet zijn genoeg voorbeeld applicaties te vinden die de source meeleveren.

Robin1979 20-08-10 13:15

Als je een beetje handig bent, kun je een iPhone app wel grotendeels reverse engineeren.

Enige probleem is dat de kennis die daarvoor aanwezig moet zijn, groter is dan de kennis voor het maken van de applicatie in de eerste plaats :D.

Tommilio 24-08-10 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sukk1e (Bericht 536864)
1. Je kan gewoon de tekstfile binnen je project zetten en dan gaat die mee met het builden.

2. Wat denk je zelf?

Haha tja kan het altijd vragen ;)

Maar mbt tot de file mee laden in het project...op het moment dat ik regelmatig updates heb is dit dan nog handig. Dan dient een gebruiker dus vaak het programma te updaten. Maar wanneer ik bv de file zelf update...dit automatisch zou kunnen doen of dit via een push bericht wat wellicht minder vervelend is....?!

TUX2K 25-08-10 09:14

Het makkelijkste is om dan gewoon van uit je app op internet te kijken of er een update is.
Dit zou je bv. kunnen doen met een simple JSON feed maar ookk XML is goed mogelijk.

Ook zou je als je wilt een compleet nieuwe bestand kunnen downloaden en deze opslaan op iPhone.

Whacko 25-08-10 11:15

Je kunt inderdaad een xml feed of JSON feed inlezen. Als je dat te ingewikkeld vindt, is de meest simpele manier: 2 bestandjes op een webserver.
bestand 1: update.txt > bevat 2 regels: laatste versienummer en bestandsnaam van die versie.
bestand 2: het nieuwe bestand.

Je haalt dan in je app het eerste bestand op. is de versie hoger dan het bestand dat je al hebt, dan haal je het tweede bestand op aan de hand van de filename in het eerste bestand, en je heb je update binnen.

Tommilio 25-08-10 19:29

Kijk dit was een beetje wat ik zocht...bedankt ik ga hiermee aan de slag!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:27.