iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   SDK3.0 Files/Tutorials werken niet op SDK 3.2?!? (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/70726-sdk3-0-files-tutorials-werken-niet-op-sdk-3-2-a.html)

TheCrow 03-09-10 07:31

SDK3.0 Files/Tutorials werken niet op SDK 3.2?!?
 
Beste Mensen,

Zins een aantal weken ben ik geintereseerd geraakt in het maken van apps in Iphone SDK, zodoende hou ik me bezig met met volgen van tutorials. Echter heb ik nu het volgende al een paar keer meegemaakt: Als ik de juiste stappen van een uitleg/tutorial correct uitvoer en deze wil compilen/builden geeft hij de melding:" no file or folder found with the name: iphone3.0 "
Komt deze melding door het gebruiken van een nieuwere SDK versie aangezien ik dit probleem vaker heb gehad?
Wat kan je hier aan doen?? Het lijkt me erg moeilijk steeds de nieuwste tutorials en source files te vinden.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Uiteraard heb ik de nieuwste SDK versie.

Greetz,

Crow ;-)

sukk1e 03-09-10 09:01

Jij download waarschijnlijk de samples van de tutorials. De oudere xcode projects hebben natuurlijk aanstaan dat ze op de oude simulator gedraaid moeten worden.

Kwestie van de get info bekijken van een project en BaseSDK, deploy target etc. aanpassen.

TUX2K 03-09-10 09:02

De nieuwste SDK voor iOS 4 heeft geen Base SDK 3.0 meer, je moet hier kiezen voor 4.0.
Dit doe je in je project settings.
Je kan er dan wel voor kiezen om je Deployment version op 3.0 te zetten.

sukk1e 03-09-10 09:08

woei tux2k, ik was je voor!:P

TUX2K 03-09-10 10:33

Ik type niet zo snel ;)

TheCrow 03-09-10 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K (Bericht 552350)
De nieuwste SDK voor iOS 4 heeft geen Base SDK 3.0 meer, je moet hier kiezen voor 4.0.
Dit doe je in je project settings.
Je kan er dan wel voor kiezen om je Deployment version op 3.0 te zetten.

Heren bedankt!!
Ik ga vanavond hier even naar kijken, ik hoop dat het lukt.
Als ik de deployment op 4.0 zet, is de app dan wel geschikt/werkzaam voor de nieuwste IOS4?

TUX2K 03-09-10 10:53

Ja, maar dus niet voor de iOS 3.*

TheCrow 03-09-10 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K (Bericht 552445)
Ja, maar dus niet voor de iOS 3.*

Oh dat is appart, dus je kan een app niet compatible maken voor zowel IOS 3.* en IoS 4.* ??

JNikoy 03-09-10 14:50

Jawel, daarom dus je deployment target op 3.0 zetten ;) Hiermee geef je aan dat 3.0 de minimale versie van iOS is die nodig is om je app te kunnen draaien. Ook op devices met 4.0 zal je app dan dus gewoon werken.

TUX2K 03-09-10 16:27

Wat JNikoy zegt.

Denk er wel aan dat als je een methode aanroept die niet op iOS 3 aanwezig is je app dus crashed.
Dus je moet controleren of een methode aanwzig is.
Voorbeeld:
Code:

    if([[UIApplication sharedApplication] respondsToSelector:@selector(setStatusBarHidden:withAnimation:)]){
        // iOS 4.0
        [[UIApplication sharedApplication] setStatusBarHidden:NO withAnimation:UIStatusBarAnimationFade];
    } else {
        // iOS 3.*
        [[UIApplication sharedApplication] setStatusBarHidden:NO animated:NO];
    }



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.